|
Center lyd prob. Marantz |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | ||
kaizer ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 08-Maj-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2354 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 07-December-2015 kl. 18:50 |
|
Jeg har et tilbagevendende problem med min Marantz SR5005.
En gang i mellem er der ingen eller meget lav lyd fra centerhøjttaler. Hver gang hjælper det, at jeg tager højttalerkablerne ud af terminalerne på receiveren, men det er lige bøvlet hver gang pga. dårlig plads og ringe lys. Jeg ligger bøjet ind over tv møblet for at få hovedet om bag receiveren, og det vil jeg helst undgå. Der er stor forskel på hvor hyppigt problemet er til stede. Den var gal i lørdags, men der var der gået 4-5 måneder siden sidste gang. Jeg tog kabler ud og skruede dem fast igen. Så virkede det. I dag var den så gal igen, og jeg havde ringe tid til at ordne det, så det må blive en anden dag. Jeg så gerne problemet blev løst (mere) permanent, men ved ikke hvad problemet er. Nogle bud? |
||
![]() |
||
JørgenT ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 21-Marts-2004 Sted: 9530, DK Status: Offline Point: 5310 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Er kablerne skruet direkte i terminaler, eller med bananstik?
Jeg har oplevet problem med fjederfunktionen i et bestemt design af fjeder og kontaktflade i bananstik. Mvh. JørgenT
Redigeret af JørgenT - 07-December-2015 kl. 19:06 |
||
![]() |
||
kaizer ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 08-Maj-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2354 |
|
De er skruet ned i terminalerne, (hvis det er den korrekte terminologi). Skrue ud, leder ned i hul og skruer så meget godt fast. |
||
![]() |
||
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
|
Er kablet gammelt og oxyderet, er det dårligt ledende. Prøv med et andet kabel.
|
||
![]() |
||
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
|
Det kunne da tænkes, at der er en periodisk fejl på en intern forbindelse. |
||
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
||
![]() |
||
JørgenT ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 21-Marts-2004 Sted: 9530, DK Status: Offline Point: 5310 |
|
![]() |
||
![]() |
||
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
|
Ja en kold lodning på bagsiden af højttaler terminalen. |
||
![]() |
||
|
Nej, så ville det være bananstik. Lederen (ledningen) stoppes ned i det hul der kommer frem når terminalen skrues ud. Jeg har overvejet bananstik. Redigeret af kaizer - 07-December-2015 kl. 19:50 |
||
![]() |
||
|
Jeg kan godt prøve med noget andet kabel. Det er noget gammel noget, men det er det samme som er ført til baghøjttalerne. |
||
![]() |
||
Ning ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1759 |
|
Prøv at klippe det yderste stykke af kablet af, og afisoler et nyt stykke kabel....... men tror nu mere det er en dårlig forbindelse på bagsiden af stikket inde i forstærkeren
|
||
Ning
|
||
![]() |
||
Bruger udmeldt 38 ![]() -- ![]() Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
|
![]() Tror jeg også på... M.v.h. |
||
![]() |
||
|
Det vil jeg prøve. Håber da ikke der er noget galt med den; så gammel er den heller ikke. Er det noget en ferm bruger af en loddekolbe kan finde ud af? |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |