recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Efterlysninger
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Chill-box sparkling manual
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Chill-box sparkling manual

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
hunt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-April-2007
Status: Offline
Point: 518
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hunt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2014 kl. 18:30
Uden at vide noget som helst af værdi om kølemaskiner, så er jeg bange for, at det er termostaten, som er problemet, da maskinen ikke kører konstant.
Til top
bruger udmeldt 23 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 25-December-2010
Status: Offline
Point: 2017
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bruger udmeldt 23 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2014 kl. 18:42
Når den ikke kører konstant, så er det vel fordi, det netop er en termostat, som styrer den? Der må være et sted, hvor man kan justere, hvor meget den skal køle.
Til top
bruger udmeldt 23 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 25-December-2010
Status: Offline
Point: 2017
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bruger udmeldt 23 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2014 kl. 18:46
Jørgen T efterspurgte et billede af, hvordan "dyret" ser ud - smid lige et billede...
Til top
hunt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-April-2007
Status: Offline
Point: 518
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hunt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2014 kl. 19:02
Okay, så får I billeder, jeg havde faktisk ignoreret det med vilje, fordi den er sat i skab med en masse rengøringsmidler omkring... :-)

Undskyld! :-P


Knappen er skruet på 7, som jeg mener er maks. Jeg kan i hvert fald få den til at holde op med at køle, ved at skrue den ned.




Redigeret af hunt - 25-Maj-2014 kl. 19:04
Til top
hunt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-April-2007
Status: Offline
Point: 518
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hunt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2014 kl. 19:08
Oprindeligt skrevet af turbo2 turbo2 skrev:

Når den ikke kører konstant, så er det vel fordi, det netop er en termostat, som styrer den? Der må være et sted, hvor man kan justere, hvor meget den skal køle.


Det tror jeg ikke - hvis der ikke er nok kølemiddel på, så når maskinen ikke ned på den givne temperatur, og termostaten vil derfor ikke slukke for kølingen - derfor vil den med for lidt kølemiddel køre hele tiden.

Hvis den derimod, som tilfældet er, stopper med at køle, er det sandsynligvis en defekt termostat, som slukker for kølingen for tidligt.

Men der er nok  en snes undtaglser til dette, ikke mindst på det elektroniske plan.
Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 3771
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2014 kl. 19:15
Er den placeret rigtigt? For mig ser det ud som, at den står på højkant. Hvis det er tilfældet, løber kølemidlet vel ikke ordentligt retur til kompressoren.
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Til top
hunt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-April-2007
Status: Offline
Point: 518
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hunt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2014 kl. 19:20
Oprindeligt skrevet af JeTex JeTex skrev:

Er den placeret rigtigt? For mig ser det ud som, at den står på højkant. Hvis det er tilfældet, løber kølemidlet vel ikke ordentligt retur til kompressoren.

Jo, det skulle den være, der er fødder på den side, som den står på.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu