|
Chit-chat om Windows 8 Metro UI |
Besvar ![]() |
Side <1234> |
Forfatter | |||||
Kandersen ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||||
Så i bund og grund er det, at du vil føle dig hæmmet, fordi du ikke kan se/have flere vinduer åbne på een gang. Det er fair nok, og måske ikke langt fra mit eget synspunkt. Jeg er bare ikke så hæmmet, så jeg lukker af for nye muligheder. Igen har det selvfølgelig noget at gøre med, hvordan man bruger de vinduer man har behov for.
Notifikationerne eller indikeringer i det hele taget, det synes jeg netop redder meget af behovet for ligefrem at have vinduerne stående åbne. Og det er jo præcis også den måde vi bruger smartphones på. Jeg bruger det også meget ofte selv i windows 7, hvor jeg minimere vinduerne, og lader dem fortæller mig, når de nu engang kræver min opmærksomhed. Det er netop derfor jeg mener, at langt de fleste kan snildt bruge et Metro ligende system, da det i bund og grund giver det samme.
|
|||||
![]() |
|||||
Kandersen ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
||||
Så er Office home/Student heller ikke er Office? Og sutsko har intet med sko at gøre, (blot for at citere min bror, der brugte lign. argument, da vi var knægte). Hvornår er noget så noget i det hele taget? Vi kan godt blive enige om, at der er noget der hedder Lite udgaver af noget, hvor flere funktioner kan være begrænset eller mangle helt. Men ligefrem sige, at det ikke er, så bliver det svært. Er Photoshop så heller ikke Photoshop mere, når der kommer en ny version med nye features? (Blot for at vende dit eget argument 180 grader).
|
|||||
![]() |
|||||
||||
Udvikling/vilje til at udvikle apps. Det troede jeg næsten sagde sig selv.
Jeg er ikke helt enig med dig i, at det udelukkende skyldes Office. Hele opsætningen eller ændringer af indstillinger i RT foregår jo også via desktop, præcis som windows 8. Som jeg sagde, så synes jeg faktisk Surface RT ligner en komplet tro kopi af Windows 8. Forskellen ligger i Nvidia/ARM kontra x86 baseret CPU, og så måske som du siger, at Microsoft har låst for muligheden for at kunne installere andet end apps fra Store. Jeg er egentlig lidt i tvivl om, hvorvidt Surface Pro (64bit x86 CPU) har samme begrænsning, eller hvordan de tablets som kommer med Windows 8 tér sig på dette punkt. Jeg overvejede kraftigt en Surface Pro, men prisen holdt mig fra det, da jeg først skal se om RT kan give mig nok til at retfærdiggøre en Pro, evt. en anden mulighed end Surface.
|
|||||
![]() |
|||||
Brixen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6683 |
||||
Photoshop Express er et helt andet program end Photoshop. Det er en tabletversion, der kan lave nogle små fix i billedet. Kan slet ikke sammenlignes med Photoshop. |
|||||
Venlig hilsen
KB |
|||||
![]() |
|||||
lunddal ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 09-Februar-2006 Sted: Danmark Status: Offline Point: 8645 |
||||
Jo, men Photoshop Express er lige så meget Photoshop, som en Ferrari branded legetøjsbil er en F1 racer. Der er navnet til lighed. Office home er Office bare uden Outlook (og lidt andet). Word, Excel og PowerPoint er fulde versioner. Det ene er også grats, og det andet koster ca. 6.500., og det er nok sidstnævnte Otto omtalte. Redigeret af lunddal - 13-Juni-2013 kl. 13:59 |
|||||
![]() |
|||||
lunddal ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 09-Februar-2006 Sted: Danmark Status: Offline Point: 8645 |
||||
At Microsoft ikke tillader andre at lave apps på Desktop i RT har da intet med prisen på en licens at gøre.
Jeg havde faktisk overvejet at skrive - og andre ting - i parantes. I 8.1 ryger flere settings ind i Modern, så ja, de blev bare ikke færdige med 8 inden release. Redigeret af lunddal - 13-Juni-2013 kl. 13:56 |
|||||
![]() |
|||||
||||
Så gør det på en anden måde, hvis det endelig skal være: |
|||||
![]() |
|||||
Bruger udmeldt 38 ![]() -- ![]() Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
||||
Hej alle.
Jeg har været "flink", og kun ændret titlen på denne tråd, i stedet for at grov slette indlæg! Men jeg synes at det i dén grad, er uanstændigt, at man ikke formår at holde sig til emnet - og heller ikke efter en henstilling!!!!!!!!! Men fortsæt i bare jeres OT! M.v.h. |
|||||
![]() |
|||||
||||
Undskyld mig, men er det en Modern udgave af Photoshop? Det er jo ligesom det (og andre programmer), der blev diskuteret. At der nok ikke er en vilje hos Adobe for at lave en Modern udgave, hvis MS ikke engang gider at lave en Modern udgave af Office. Redigeret af lunddal - 13-Juni-2013 kl. 14:07 |
|||||
![]() |
|||||
Bruger udmeldt 38 ![]() -- ![]() Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
||||
Og tak i øvrigt, til de brugere som er kommet med gode og brugbare input! Jeres indlæg er ikke slettet, men blot "skjult", da jeg ikke lige har styr på det med at flytte indlæg til en anden tråd!
M.v.h. |
|||||
![]() |
|||||
||||
Det er egentlig ikke fordi jeg synes det er debatten værd at snakke om lite/express produkter er det samme som fulde version. Den del er et faktum, at det er det IKKE. Men at det heller ikke er produkterne, det synes jeg er at skyde lige voldsom nok ned på det. Outlook Express var også en email klient, præcis som Outlook var/er det. Og lige så er Photoshop Express også et photo redigerings program, ligesom Photoshop er det, blot i begrænset form. Det som Adobe mangler, det er vel i virkeligheden Touch produkterne til Windows RT/windows 8, fordi de er direkte i kontrast til Android og iOS. Jeg formoder, at det var DET Otto mente.
|
|||||
![]() |
|||||
||||
Jeg beklager hvis du finder mine indlæg OT. Jeg kan godt se vi har bevæget os en anelse væk, men det er stadigvæk relevant i forhold til valg af windows, og ikke mindst hvad man kan/ikke kan på en windows 8 kontra en 7ér. Vi har "bare" blandet en del Touch/RT/Tablet ind i det, da det på visse områder er hæmmet pga. manglende apps og begrænsninger i desktop. Manglende apps kan være en hindring for, at dine forældre måske kan få opfyldt deres behov med Metro UI. De skulle dog ikke være begrænset af desktoppen på en windows 8 PC. Jeg holder ved mine første ord til dine forældre, windows 8 til alle. Og så slås vi med/for/imod hindringer på visse platforme, og finder "genveje" uden om dem
![]() |
|||||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1234> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |