|
|
Besvar ![]() |
Side <1 11121314> |
Forfatter | ||||
Bruger udmeldt 38 ![]() -- ![]() Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
![]() |
|||
Helt enig! Panasonic sover i dén grad, når det gælder design/plastik. Selv Z1/Z11 lader noget tilbage at ønske.
M.v.h.
|
||||
![]() |
||||
Bruger udmeldt 38 ![]() -- ![]() Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
![]() |
|||
Undskyld mig, men HVAD?
![]() Så nu skal man selv til at bestemme, om man vil tage en smiley'e seriøst eller ej??? Så hvis jeg vil have en ophedet debat, så fremsætter jeg bare en påstand om, at de smiley'er andre sætter, ikke er ment alvorligt, eller er sat for at provokere?
![]() Dét pisser mig faktisk lidt af, RogueAgent. Dels er du jo nu også i gang med at analysere mig - altså gøre det personligt, frem for at føje til emnet - dels at du kommer med påstande om, at man ikke kan regne med mine smiley'er??
![]() M.v.h.
|
||||
![]() |
||||
RogueAgent ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-Maj-2009 Status: Offline Point: 859 |
![]() |
|||
|
||||
LG 50PS8000
Panasonic PT-AE500 Pioneer VSX-859 Carver 753X Energy RVS/RVSS Panasonic BD35 Toshiba HD-XE1 Pioneer CLD-D704 |
||||
![]() |
||||
Otto J ![]() Platin medlem ![]() Branchemedlem Oprettet: 04-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 11218 |
![]() |
|||
Nu må I da holde. Jeg kan ikke se noget som helst problem i min gode kollega Henrik's sprogbrug eller argumentation. Han fremfører dem nidkært, men det gør I andre jo også, i en grad så tråden handler mere om barbermaskiner og hospitalsudstyr end om tv. Jeg kan kun sige at min tidligere påstand om at dem der rent faktisk ved noget og har noget erfaring, per definition ikke vil blive opfattet som troværdige fordi de enten er forhandler eller konkurrent, indtil videre er blevet bekræftet. Hvad med at fremføre noget argumentation for at Philips' _TV_ og øvrige radio/tv elektronik er høj kvalitet, frem for at snakke om hospitalsskannere og barbermaskiner? Dét der med at skyde hinanden i skoene at man enten har et horn i siden på producenten, eller har en tilknytning til dem, det er der ikke nogen der bliver klogere af.
Jeg vil gerne prøve at komme med noget relativt faktuelt info omkring min erfaring med Philips produkter, som forhandler i Tape Connection. Så må folk selv vurdere om det trækker op eller ned i opfattelsen af Philips' produktkvalitet. Eftersom jeg før har kritiseret Philips' TV-produkter offentligt, vil jeg gerne påpege at min kritik af deres valg mht. billedgengivelse, Ambilight osv, intet har at gøre med min opfattelse af deres holdbarhed - det er to forskellige emner. Jeg kan godt rose et produkts billedkvalitet selv om jeg mener holdbarheden er problematisk, og omvendt.
1: Philips DVDR 1000, og flere efterfølgende DVD-optagere, var pæne salgssucces'er i Tape Connection. FLERTALLET af disse er blevet ombyttet. Flere modeller blev ombyttet fordi reservedele ikke længere kunne skaffes (normalt producerer man ikke løbende reservedele, men lægger en vis mængde til side. Når reservedele udgår, er det fordi der gik flere i stykker end man regnede med).
2: DVD 963 var en KÆMPE salgssucces i Tape Connection, primært på grund af mine demonstrationer af den som markedets billedmæssigt bedste på det tidspunkt. Det var datidens Oppo - med én ganske væsentlig forskel, fejlraten. Den var dog ikke alarmerende høj, men højere end gennemsnittet (vi fik mange til rep, men havde saftsusme også solgt mange). Det interessante hér er afløseren, såvidt jeg husker hed den DVD-9000 (må lige googles...). Den kom sammen med en matchende surround-receiver med HDMI, en af de første på markedet med dén feature. Pga. DVD-963's gode ry, var salget af disse ganske pænt. Jeg tror flertallet af DVD-afspilleren blev skrottet inden for garantien, og jeg stiller mig tvivlende overfor om der findes en eneste ejer af surround-receiveren der ikke har haft den til reparation - mindst én gang.
Når vi nu taler DVD-afspillere, kan man lige indskyde at Pioneer havde en ok men ikke prangende fejlrate, lige indtil de begyndte at producere dem i Kina. Herefter holdt de stort set op med at gå i stykker. Salget blev flerdoblet, men antallet af reparationer faldt dramatisk, fra DV-350 og fremad.
3: Vi solgte _bunker_ af Philips CRT tv, frem til og et stykke efter fladskærmenes egentlige indtog. I takt med at priserne faldt, faldt kvaliteten af produkterne også mærkbart - ikke billedmæssigt, men stabilitetsmæssigt. På de seneste generationer var der mere eller mindre garanti for enten hylen fra strømforsyningen, dårlig geometri, eller begge dele. Det lokale værksted opsagde samarbejdet med Philips, fordi de havde mere end almindeligt svært ved at få Philips til at dække garantireparationer på opretning af disse ting - Philips ønskede ikke at anerkende dem som fejl.
4: Den historie kender de fleste af jer, Philips 9731 på fælleskøb. Panelerne udviste fejl efter 6-12 måneders brug. Problemet hér er ikke så meget produktkvaliteten, som håndteringen af sagen. Fejlen var nemlig ikke hos Philips, men hos Sharp der havde leveret panelerne. Problemet var at man ikke umiddelbart havde en løsning. I stedet for at trække produktet tilbage fra markedet, trak man tiden ud, og når man absolut ikke kunne strække den længere før man var kontraktligt forpligtet til at kredittere apparaterne. Så skiftede man panelerne - TIL DE SAMME, FEJLBEHÆFTEDE PANELER! Sagen var sømmet i ligkisten for Tape Connection som forhandler af Philips, og det er meget usandsynligt at der kommer til at stå Philips produkter i dén butik under den nuværende ejerkreds.
5: Philips er ikke de eneste med seriefejl. Panasonic har også haft sine issues med plasma-tv'ene. Men jeg kan ikke komme i tanke om ét eneste produkt fra Philips som har været en stor nok salgssucces i Tape Connection til at jeg har et vist statistisk grundlag for at udtale mig, og hvor fejlraten har ligget over gennemsnittet, og for de fleste produkters vedkommende væsentligt over gennemsnittet. Jeg vil sige det sådan, at hvis den generelle fejlprocent hos Philips KUN er 5%, så må de have nogle produktgrupper som vi ikke beskæftiger os med, som har en lavere fejlprocent end deres high-end AV produkter, for vores fejlrate har absolut været noget højere, vurderet over mange hundrede, måske nogle tusinde solgte apparater.
6: Jeg har været meget nidkær fortaler for Philips produkter, både som forhandler og i diverse fora (hvilket er en væsentlig del af årsagen til at vi solgte så meget af det). Søg 5-7 år tilbage på nettet, og man vil finde talrige indlæg hvor jeg lovpriser såvel billedgengivelsen (inkl. Natural Motion), som Philips produkter generelt. Det gør jeg ikke længere. Man har lov til at blive klogere.
Man har lov til at være glad for sine Phillips produkter, og at være glad for at éns egne produkter aldrig har fejlet. Det er fint nok, men man kommer som almindelig forbruger aldrig til at skabe sig det samme statistiske grundlag som en forhandler eller reparatør. Jeg ved ikke hvordan Philips' fejlprocent totalt set er i forhold til andre sammenlignelige producenter. Men jeg ved at blandt de store producenter JEG har beskæftiget mig nok med til at have et rimeligt statistisk grundlag, har de en ret suveræn sidsteplads hvad fejlrate angår. Det er ikke ensbetydende med at jeg kan sige at en given model er problematisk, men det er et statistisk faktum som jeg må forholde mig til.
|
||||
![]() |
||||
Otto J ![]() Platin medlem ![]() Branchemedlem Oprettet: 04-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 11218 |
![]() |
|||
Hvornår hulen er dét da også blevet målestokken for "gennemsyret kvalitet"?
EDIT: Bortset fra dét, så er jeg iøvrigt lodret uenig, men ingen af de to fortjener betegnelsen "gennemsyret kvalitet". Men hvis man er vant til at køre i en Skoda 105 fra ´86, er en spritny Suzuki Alto sikkert også "gennemsyret af kvalitet". Redigeret af AV Precision - 15-Juli-2010 kl. 10:01 |
||||
![]() |
||||
Aim ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 30-Juni-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 1135 |
![]() |
|||
Henrik B. det var nu heller ikke for at skulle komme med den store psykoanalyse af dig.
Det jeg mener er at du undergraver dig selv og din troværdighed, ved hele tiden at skulle komme med sætninger som fx.
`Skide ligegyldigt, så taler vi bare promille, i stedet for procent. Philips tillader så bare 50 promille - glad nu?`
Sig mig, er dit hjem overplastret med Philips-produkter, eller du på provision?
Nu skal man (=du) jo så heller ikke være blåøjet
Come on mand! Dér røg din seriøsitet sig så lige en tur. Enten er du ekstremt enøjet, eller også er dit referenceniveau helt i kælderen...
Øøøøhhh.....nævner du disse ting som værende innovative?
![]() Det er som om du har et kæmpe had til Philips og til alle som ikke fordømmer deres produkter som dig.
Også dit svar til mig, vælger du igen at indtage en forsvarsposition og svare igen på din nedladende facon, og nej en smiley og et mvh. ophæver ikke din nedladende tone.
Jeg tror du ville blive taget en del mere seriøst som visse andre branchemedlemmer på sitet, hvis du havde en mere velargumenteret tone og ikke var så nedladende. Så kan du jo tag kritikken til dig eller lade være, og jeg behøves ikke flere nedladende svar.
Take it or leave it
![]() |
||||
Herreklubben Hæng ikke med hovedet, hvis du står i lort til halsen.
|
||||
![]() |
||||
lahan ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-September-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 9421 |
![]() |
|||
Hvis vi endeligt skal sætte biler på er Philips vel en Pegeot(Frisk design, mange fejl) og et Pana er en Toyota(rimelig stabil, men røv kedelig). Men Philips er nu rimelig inovativ, ligesom f.x. Samsung og LG. |
||||
![]() |
||||
xcardman ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Marts-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 8672 |
![]() |
|||
Nu har jeg selv en bmw M5 fra år 2000
kvalitet og gode køreegenskaber (pioneer og B&O) mens phillips vil jeg betegne som en dyre koreaner bil, fint nok design og en nogenlunde kvalitet men dens køreegenskaber har de ikke tænkt videre over. køreegenskaber=billedekvalitet Redigeret af xcardman - 15-Juli-2010 kl. 10:55 |
||||
![]() |
||||
jan160674 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 14-Juli-2008 Status: Offline Point: 504 |
![]() |
|||
Kan beskeder slettes?? Redigeret af jan160674 - 15-Juli-2010 kl. 13:10 |
||||
![]() |
||||
vasif ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 17-November-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1773 |
![]() |
|||
Jeg siger ikke, at Aurea er det bedste, men design og byggemæssigt det bedste JEG har set. Rammen er hvid, og lavet af børstet aluminium, og dækket af en glasplade hele vejen rundt om rammen. Plastic er der nu ikke noget af. Buede kanter giver det sidste touch, og med deres nye model er skærmen blevet endnu tyndere. Fjernbetjeningen er klart federe, end alt hvad du ser med Panasonic, Samsung eller LG. Philips 9803H er et andet bud, dog med en mindre ramme, og dermed måske en smule mere stilisk. Hvis det ikke kan kategoriseres som high-end, ved jeg snart ikke, men heldigvis er det smag og behag, derfor klæder det dig ikke at ophøje dig, uden en argumentation for, hvorfor du mener noget andet.
Jeg har desuden svært ved at tyde det du siger. Du nævner, at du aldrig skal have et Philips-produkt ind i huset, men nævner pludselig, at du nu har, eller har du haft en røremaskine og strygejern? Hvorom alting er, så er jeg rigtig godt tilfreds med mine produkter, som på helt utrolig vis stadigvæk virker som de skal.
Indenfor elektronikbranchen har Philips bestemt været i en nedadgående kurve, men er kommet lidt op igen. De er jo stadigvæk ganske store spillere på markedet indenfor flere andre områder, også indenfor elektronik-branchen, så lad os nu se.
Alle producenter køber vist lidt hist og pist af hinanden, men grundidéen, tilbygningen og konstruktionen af det samlede produkt, kan du ikke tage fra dem indenfor de forskellige segmentgrupper.
Fejlprocenten lå vist på 2.5% for Philips produkter, hvilket vel er acceptabelt, set ud fra salg, men selvfølgelig kan det forbedres. At de accepterer 5% er skidt, men kunne være rart at vide, hvor meget de øvrige producenter egentlig accepterer?
|
||||
![]() |
||||
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19649 |
![]() |
|||
High end har vel noget med billedkvaliteten at gøre og ikke rammen?
Jeg har tidligere spurgt om haad dine relationer er til konsummarkedet og reparationer af lyd og billedudstyr. Du har valgt ikk[/QUOTE] at svare, derfor spørger jeg ind tild et igen.
Hvor kender du Philips fejlrate fra? Klaus |
||||
![]() |
||||
vasif ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 17-November-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1773 |
![]() |
|||
Hvor kender du Philips fejlrate fra? Klaus Nu taler vi om design og byggekvalitet. Jeg giver dig ret i, at high-end selvfølgelig kan kategorises i forhold til billedkvalitet, men det går diskussionen ikke på. Billedmæssigt er jeg ikke begejstret for Philips produkter, hvilket jeg også har givet udtryk for, men ét er at hade billedkvaliteten på deres skærme, noget andet er at hade alt hvad de laver.
Jeg har selv i en del år arbejdet i branchen, og har stadigvæk næsen lidt dyppet i branchen. Desuden har jeg i en overgang arbejdet som tekniker, hvor jeg stod for simple reparationer, opsætning og justering af Tv mm.
Philips offentliggjorde for et par år tilbage fejlraten på deres produkter, hvilket der også er givet udtryk for i tråden. Den lå på 2.5% Redigeret af vasif - 15-Juli-2010 kl. 18:37 |
||||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1 11121314> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |