recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Cinemascope opløsning
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Cinemascope opløsning

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
PlasmaFreak Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 24-November-2010
Status: Offline
Point: 305
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PlasmaFreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Cinemascope opløsning
    Sendt: 14-September-2012 kl. 07:26
Hej.

Nu har jeg fået mit nye lærred 300x129 cm :-)

Inden jeg sætter det op vil jeg lave billedet på væggen i den rigtige størrelse og i 21:9 så jeg kan se hvor det er bedst at hænge det op.

I den forbindelse vil jeg gerne høre om jeres mening. Er det bedst at have billedet højt, lavt i midten eller hvordan?

Jeg har prøvet at ændre opløsningen i Intel driveren man kan ikke få den til at ændre den til noget der passer med 21:9/2.35:1 det skal vist være 1920x816, Jeg har også prøvet powerstrip hvor man vist skal ind i advanced Timing Options men den er grå på min HTPC.

Hvordan sætter jeg den bedst til en passende opløsning?

Jeg har oprettet det samme i min tråd om mit nye lærred under projector, men tænkte det her mest har med HTPC at gøre så opretter det her også.

http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=113006&PID=1163832#1163832

Til top
mkirkelund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-Januar-2008
Sted: 2635 Ishøj
Point: 2358
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mkirkelund Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-September-2012 kl. 08:52
Kører du XMBC? Den kan sagtens "zoome"/"cutte" som du gerne vil.
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Point: 11218
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Otto J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-September-2012 kl. 09:01
Hvorfor vil du ændre opløsningen?
Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 11-Marts-2011
Point: 4475
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-September-2012 kl. 09:13
PlasmaFreak: Understøtter din projektor ikke CIH vha. lens memory? Så jeg er, som Otto, også uforstående overfor hvorfor du vil ændre opløsning.

Mht. placering af lærredet, så er det optimale (i mine øjne) at man ser direkte ind i billede. Dvs. lærredet skal hænge forholdsvis lavt. Størstedelen af alle projektorsetups har placeret lærredet ALT for højt.
Til top
JordanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Randers C
Point: 2327
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JordanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-September-2012 kl. 09:53
Mit lærred når det er kørt ned er ca 52cm over gulvhøjde fra bunden af den sorte kant, hvilket gør at vi sidder og kigger næsten midt på lærred. Vil heller ikke mene du skal ændre opløsningen, men formatet via projektoren.

Grunden til du ikke kan ændre det i powerstrip mener jeg programmet er forbeholdt nvidia kort hvor du kan lave præcis den opløsning du vil.

Ellers som nævnt, så kan det fx indstilles med XBMC.
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub

Mess with the best, die like the rest.
Til top
PlasmaFreak Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 24-November-2010
Point: 305
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PlasmaFreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-September-2012 kl. 12:29
Tak for alle jeres svar.

Jeg troede at det var bedst at få ændret opløsningen for ikke at få noget billede uden for lærredet. Jeg er helt ny i 21:9 så jeg ved ikke helt hvordan det er muligt.

Jeg bruger Windows 7 Medie Center samt MyMovies og TMT5.

Hvis jeg bare zoomer vil noget af billedet jo være uden for når jeg er i menuen i medie center vil det ikke? Eller tager jeg fejl?

Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Point: 11218
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Otto J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-September-2012 kl. 12:47
Oprindeligt skrevet af PlasmaFreak PlasmaFreak skrev:

Tak for alle jeres svar.

Jeg troede at det var bedst at få ændret opløsningen for ikke at få noget billede uden for lærredet. Jeg er helt ny i 21:9 så jeg ved ikke helt hvordan det er muligt.

Hvis jeg bare zoomer vil noget af billedet jo være uden for når jeg er i menuen i medie center vil det ikke? Eller tager jeg fejl?

Det afhænger vel af hvilke muligheder din software har. Noget software har en cinemascope indstilling, så menuen genereres i 2.35:1 med sorte bjælker. Dét er den rigtige løsning.
Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 11-Marts-2011
Point: 4475
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-September-2012 kl. 13:15
Oprindeligt skrevet af PlasmaFreak PlasmaFreak skrev:

Tak for alle jeres svar.

Du skal nok altid have sat zoom sådan, at der er black bars i siderne. Så kan du se Media Center præcis som det er tiltænkt. Når der så starter en film i scope-format, så zoomer du, og så vil filmen fylde lærredet.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu