recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - CineZirio
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketCineZirio

Besvar Besvar Side  <12345 8>
Forfatter
Besked
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: 2630 Taastrup
Status: Offline
Point: 24810
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juli-2008 kl. 18:03
hvor har du dog gjort af det?
Mvh
Flemming Larsen
Til top
Startrek Se dropdown menu
--
--

Bruger stoppet på recordere.dk

Oprettet: 02-Marts-2008
Sted: Denmark
Point: 5740
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juli-2008 kl. 18:13
Hehe, Zirio havd er der gået galt for dig, eller kunne du ikke få bas nok,
eller også har du ødelagt din hørelse, så du kun kan høre alt under 50Hz
Til top
zirio Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen
recordere.dk teamet

Oprettet: 11-Juni-2007
Point: 878
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juli-2008 kl. 18:19
Oprindeligt skrevet af Startrek Startrek skrev:

Hehe, Zirio havd er der gået galt for dig, eller kunne du ikke få bas nok,
eller også har du ødelagt din hørelse, så du kun kan høre alt under 50Hz

Jeg har ganske enkelt solgt mit Setup

ST du ramte lige sømmet!

Grunden til at jeg sælger mit setup, er at jeg i længere tid har gået med tanken om at skifte det ud. Syntes ikke lyden var særlig deltajeret, når jeg så film. Så var jeg nede hos CSN-teknik, i en anden forbindelse hvor jeg skulle høre et par Elac 247. Så måtte jeg selvfølgelig også lige høre de små 133, som kører på fælleskøbet, og jeg ekstremt overrasket. Så derfor har jeg snakket med en af mine venner, også håber vi på fælleskøbet.

Så indenfor 1 måneds tid, burde jeg have et setup der ud som følgende:

4 x Elac BS 133

1 x Elac CC 201

Sådan ser det i hvert fald ud, indtil videre. Men det kan muligvis være, jeg kan få ombyttet centeren, til en 241 i stedet, men så skal der selvfølgelig nogle ekstra penge til, men det må fremtiden vise.
Til top
Startrek Se dropdown menu
--
--

Bruger stoppet på recordere.dk

Oprettet: 02-Marts-2008
Point: 5740
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juli-2008 kl. 18:42
Zirio du burte måske vente til Onkyo 906 komme på market, da Onkyo
905 kan noget, som mange ander surrund forsærker ikke kan, og da du
skriver at du mangle deltajeret, når du ser film, her er Onkyo 905 uden
konkurrance, måske kan CSN-teknik lev. en demo udgave af Onkyo 905,
en god ide er at bruge CSN-Teknik´s kabler, for lige at få det sidse på
plads
Til top
zirio Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen
recordere.dk teamet

Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juli-2008 kl. 22:22
Oprindeligt skrevet af Startrek Startrek skrev:

Zirio du burte måske vente til Onkyo 906 komme på market, da Onkyo
905 kan noget, som mange ander surrund forsærker ikke kan, og da du
skriver at du mangle deltajeret, når du ser film, her er Onkyo 905 uden
konkurrance, måske kan CSN-teknik lev. en demo udgave af Onkyo 905,
en god ide er at bruge CSN-Teknik´s kabler, for lige at få det sidse på
plads

Ja det kunne vel godt være, men nu er jeg rigtig glad for min 875, så den behøver jo ikke skifte ud.

Jeg har sandelig også tænkt mig at prøve lidt CSN-teknik-kabler, og hvis det lyder som forventet, så bliver de også indkøbt
Til top
zirio Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen
recordere.dk teamet

Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-August-2008 kl. 16:44
Så kom udskiftning.

Så fik jeg mine Elac-højtalere fra recordere's fælleskøb, og hvor spiller de bare genialt. Der er simpelthen så meget knald på de små højtalere, man kan næsten ikke tænke sig til det.

Jeg har altid været til store højtalere. Startede med Cerwin Vega og gik derefter over til Dali's store højtalere med 2x10" bass. Men de fejler fuldstændig i forhold til de her Elac, selvfølgelig kunne CV'erne spiller højere, men det lyder ikke særlig godt, men de her Elac kan både spille rimelig højt og rigtig godt. Så jeg kan ikke vente til 247'erne kommer hjem (det bliver nok ved juletid), de kan sagtens spille op med CV'erne de meste af vejen, også lyder det selvfølgeligt meget bedre.

Så alt i alt, så er jeg rigtig glad for mine nye Elac-højtalere, så venter jeg bare på CSN-teknik's custom cables.

Redigeret af zirio - 04-August-2008 kl. 16:46
Til top
Asklepios Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-September-2007
Point: 4342
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-August-2008 kl. 08:57
Oprindeligt skrevet af zirio zirio skrev:

Så kom udskiftning.

Så fik jeg mine Elac-højtalere fra recordere's fælleskøb, og hvor spiller de bare genialt. Der er simpelthen så meget knald på de små højtalere, man kan næsten ikke tænke sig til det.

Jeg har altid været til store højtalere. Startede med Cerwin Vega og gik derefter over til Dali's store højtalere med 2x10" bass. Men de fejler fuldstændig i forhold til de her Elac, selvfølgelig kunne CV'erne spiller højere, men det lyder ikke særlig godt, men de her Elac kan både spille rimelig højt og rigtig godt. Så jeg kan ikke vente til 247'erne kommer hjem (det bliver nok ved juletid), de kan sagtens spille op med CV'erne de meste af vejen, også lyder det selvfølgeligt meget bedre.

Så alt i alt, så er jeg rigtig glad for mine nye Elac-højtalere, så venter jeg bare på CSN-teknik's custom cables.

Hej Henrik,
Mange gange tillykke med de små nye...  Det er godt at du også har set lyset i Elac, det er nogle fantastiske højtalere, dem skal du nok blive glade for!!
Hvordan spiller de 133 i forhold til mine Elac?? Er jeg gået glip af noget??

Mange hilsener
De bedste hilsner
Simon

B&O Beogram 4500, Oppo BDP-103, Pass Labs INT30A, Pioneer 500M, ProAc D18 & Sonos
ATV2 (jailbreak + aTV Flash)

Atlas Cables

Til top
zirio Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen
recordere.dk teamet

Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-August-2008 kl. 11:05
Hej Simon

Tak for de pæne ord. Ved ikke om jeg har set lyset, men de er i hvert fald langt bedre end mine B&W'er, det er helt sikkert..

Det var jo efter jeg var hjemme hos dig, jeg gik med tanken om Elac. Også kom fælleskøbet, og en kammarat manglede en god receiver, så var den aftale ligesom i hus.

Det er svært at udtale sig om en direkte forskel, på de 2 speakers. Jeg vil nu umiddelbart mene, at dine er en anelse bedre, men hvor meget kan jeg desværre ikke svare dig på, men vi kunne jo teste en dag, når du har tid?

Men jeg fik også lige mine CSN Custom Cables (Singlewire) og det lyder langt mere deltajeret og blødere i lyden, i forhold til mine Nordost Flatline Gold
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-August-2008 kl. 11:53

Hej Simon

Tak for de pæne ord. Ved ikke om jeg har set lyset, men de er i hvert fald langt bedre end mine B&W'er, det er helt sikkert..

Det var jo efter jeg var hjemme hos dig, jeg gik med tanken om Elac. Også kom fælleskøbet, og en kammarat manglede en god receiver, så var den aftale ligesom i hus.

Det er svært at udtale sig om en direkte forskel, på de 2 speakers. Jeg vil nu umiddelbart mene, at dine er en anelse bedre, men hvor meget kan jeg desværre ikke svare dig på, men vi kunne jo teste en dag, når du har tid?

Men jeg fik også lige mine CSN Custom Cables (Singlewire) og det lyder langt mere deltajeret og blødere i lyden, i forhold til mine Nordost Flatline Gold

Lyder super Henrik, det er godt du er glade for dem...
Ja, vi må næsten lave et lille shootout mellem de forskellige ting. Det kan  være Christian vil sponserer lidt udstyr til test, så der rigtig kan leges...

Ja, det er nogle lækre kabler. Godt nok skal man op i en hvis klasse anlæg før man kan høre forskellen, og SÅ stor er den heller ikke. Men det er et sikkert og godt lille tweak for at få anlægget til at spille som en drøm...
Og det gør Christians kabler!!
De bedste hilsner
Simon

B&O Beogram 4500, Oppo BDP-103, Pass Labs INT30A, Pioneer 500M, ProAc D18 & Sonos

Atlas Cables

Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Point: 23900
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-August-2008 kl. 13:01

Hej Simon

Fortæl gerne mere om de ELAC 133 - sådanne har jeg nemlig også inbound

Redigeret af Hother - 09-August-2008 kl. 13:02
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-August-2008 kl. 13:08
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Hej Simon

De er RIGTIG skod...
De bedste hilsner
Simon

Atlas Cables

Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Point: 23900
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-August-2008 kl. 13:09
Oprindeligt skrevet af Asklepios Asklepios skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Hej Simon

De er RIGTIG skod...

Ja men ingen tvivl - det har jeg også haft på fornemmelsen

Redigeret af Hother - 09-August-2008 kl. 13:13
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top

Besvar Besvar Side  <12345 8>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu