recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Kabel-TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Clint DC1 - problemer med billedformat
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketClint DC1 - problemer med billedformat

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
bennedbaek Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 25-Januar-2010
Status: Offline
Point: 13
Direkte link til dette indlæg Emne: Clint DC1 - problemer med billedformat
    Sendt: 21-August-2011 kl. 20:12

Hej, jeg har netop købt sådan en boks og har et problem:

Den kan fint afspille diverse video-formater via USB, men den insisterer på at strække billedet, så det udfylder hele skærmen, uanset videoens oprindelige format. Jeg savner en mulighed for at afspille filerne i deres oprindelige højde/bredde-hold, da funktionen ellers er ret ubrugelig.

For foto-visning kan man vælge at vise i oprindeligt billedformat, men for film mangler muligheden tilsyneladende.

Faktisk er muligheden dokumenteret i manualen til en ældre firmware version på Clints website, men sjovt nok kun i den engelsksprogede udgave. I den nyeste manual er muligheden umiddelbart forsvundet igen.

Er der nogen, der kender en løsning?

/Jesper
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-August-2011 kl. 20:56

Er den indstillet til det korrekte TV format, der er 2 valg 4:3 og 16:9.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
bennedbaek Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 25-Januar-2010
Point: 13
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-August-2011 kl. 22:52
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

Er den indstillet til det korrekte TV format, der er 2 valg 4:3 og 16:9.

Ja, men der er faktisk en del flere muligheder: 16:9 bredformat, 16:9 pan & scan, 16:9 letter box, Auto, 4:3 fuld, 4:3 pan & scan 4:3 letter box.

De gør tilsyneladende ingen forskel i forhold til afspilning af filer via USB. Alt bliver bare strukket, så det passer på mit 16:9 TV, hvilket ser ret så træls ud, når filen er omkring 2.35:1.

/Jesper

Til top
----OR---- Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-April-2004
Sted: Denmark
Point: 787
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-September-2011 kl. 18:28
Har også denne modtager, det kan åbenbart ikke lade sig gøre at få den til at vise korrekt billedformat. Heller ikke 4:3 TV kan vises korrekt uden at blive strukket.

Redigeret af ----OR---- - 07-September-2011 kl. 18:30
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu