|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
AndersPier ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 04-August-2005 Sted: Danmark Status: Offline Point: 364 |
![]() Sendt: 11-September-2006 kl. 15:42 |
Sad igår og rodede lidt med HDD Recorderen og tilslutningen af denne, til mit TV (en LG RH-7800 og et LG 42LB1R). Dertil gjorde jeg mig et par erfaringer (som mange herinde ganske sikkert allerede vidste, men som nok mange herinde heller ikke gjorde) - derfor poster jeg lige mine erfaringer. Har indtil igår, kørt min HDD recorder til TV'et via RGB Scart, da jeg syntes dette stod markant bedre end Component tilslutningen (alle mine kabler, er relativ gode Profigold kabler, til ca. 300 - 400 kr. / stk). I stedet tilsluttede jeg Component-stikket og undlod at køre progressive-scan fra HDD recorderen, hvilket vupti medførte lige så flot signal, som ved RGB Scart. Konklusionen må jo dertil være simpel - at de-interlaceren i HDD recorderen er markant dårligere, end den i TV'et (som i mit TV, er Faroudja). Så nu kører jeg med Component, i stedet for RGB Scart. Ville bare lige høre om andre har gjort sig lignende erfaringer / overvejelser - men det er jo selvfølgelig logisk nok, hvis det er en skod-de-interlacer, der sidder i HDD recorderen. Otto: har du lidt kommentarer til dette. Mine antagelser om hvorfor det stod markant dårligere på Component vs. RGB Scart ? |
|
Regards,
Anders Pier. SAMSUNG UE46ES5505 • APPLE TV (GEN. 3) • Xbox Logitech Harmony 600 |
|
![]() |
|
Naiera ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-August-2004 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 12336 |
![]() |
Hvorfor kører du ikke din sat-box igennem afspilleren så du kan optage RGB-kvalitetisk?
|
|
![]() |
|
AndersPier ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 04-August-2005 Sted: Danmark Status: Offline Point: 364 |
![]() |
Kan LG RH-7800 ikke. Kun RGB udgang og kun CVBS indgang + CVBS optagelser. Og ja, jeg ved godt det suger, men that's life. Ud over RGB Scart udgangen på SAT boxen (en Canal Digital, CDC-7000st) som går til TV, kører jeg den anden Scart udgang over i RH-7800's AV2 indgang. Dermed kan jeg se på SAT-boxen's kanaler, mens jeg optager analogt TV.
|
|
Regards,
Anders Pier. SAMSUNG UE46ES5505 • APPLE TV (GEN. 3) • Xbox Logitech Harmony 600 |
|
![]() |
|
JesperLund ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 21-Januar-2006 Sted: Darknet Status: Offline Point: 8022 |
![]() |
Du kunne starte med at læse om de-interlacing her En af hovedpointerne i denne reference er at man ved de-interlacing skal skelne mellem film og video materiale. Ved video materiale er to interlaced fields taget på forskellige tidspunkter (det er optaget interlaced), mens to fields på film materiale vil stamme fra samme helbillede (progressive frame). Det betyder at korrekt de-interlacing er vidt forskellig, afhængig af om materialet er video eller film. Faroudja DCDI chippen er god til at de-interlace video materiale (de-interlacing af video vil groft sagt sige at de manglende linier i en interlaced field skal interpoleres, men det kan som alt andet gøres mere eller mindre godt). TV signalet og dine egne optagelser på recorderen vil være video materiale. Vil du vil forske videre kunne du prøve med købe DVD film, gerne både PAL og NTSC. Hvis de er mastered korrekt, bør en god DVD afspiller kunne sammensætte de korrekte helbilleder ud fra DVDens interlaced fields. Alt andet lige har en DVD afspiller bedre muligheder for at de-interlace film materiale end et TV (men alt andet er ikke altid lige; og her kan det betale sig at stole på sine øjne Redigeret af JesperLund - 11-September-2006 kl. 23:40 |
|
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |