Sad igår og rodede lidt med HDD Recorderen og tilslutningen af denne, til mit TV (en LG RH-7800 og et LG 42LB1R). Dertil gjorde jeg mig et par erfaringer (som mange herinde ganske sikkert allerede vidste, men som nok mange herinde heller ikke gjorde) - derfor poster jeg lige mine erfaringer.
Har indtil igår, kørt min HDD recorder til TV'et via RGB Scart, da jeg syntes dette stod markant bedre end Component tilslutningen (alle mine kabler, er relativ gode Profigold kabler, til ca. 300 - 400 kr. / stk). Pludselig i går slog det mig, at hver gang jeg fra HDD recorderen, havde testet med Component-tilslutningen, havde jeg slået Progressive Scan i recorderen til. Dette medførte jo så, at HDD recorderen de-interlacede signalet op til TV'et og at jeg dermed overlod en vigtig del af billed-behandlingen, til HDD recorderen, i stedet for TV'et.
I stedet tilsluttede jeg Component-stikket og undlod at køre progressive-scan fra HDD recorderen, hvilket vupti medførte lige så flot signal, som ved RGB Scart.
Konklusionen må jo dertil være simpel - at de-interlaceren i HDD recorderen er markant dårligere, end den i TV'et (som i mit TV, er Faroudja). Så nu kører jeg med Component, i stedet for RGB Scart. Dertil har jeg nu sat min SAT-box til det frigjorte RGB Scart-stik i TV'et.
Ville bare lige høre om andre har gjort sig lignende erfaringer / overvejelser - men det er jo selvfølgelig logisk nok, hvis det er en skod-de-interlacer, der sidder i HDD recorderen.
Otto: har du lidt kommentarer til dette. Mine antagelser om hvorfor det stod markant dårligere på Component vs. RGB Scart ?
------------- Regards, Anders Pier.
SAMSUNG UE46ES5505 • APPLE TV (GEN. 3) • Xbox Logitech Harmony 600
|