recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > recordere.dk > Generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Cookies
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Cookies

Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6661
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Oktober-2013 kl. 22:37
@Lars: Hvor tit skal vi spørges? Jeg er ude for det på rigtig mange hjemmesider i øjeblikket.

Venlig hilsen
KB
Til top
bruger udmeldt 23 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 25-December-2010
Point: 2017
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bruger udmeldt 23 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Oktober-2013 kl. 22:39
Oprindeligt skrevet af Brixen Brixen skrev:

@Lars: Hvor tit skal vi spørges? Jeg er ude for det på rigtig mange hjemmesider i øjeblikket.

Har du prøvet at se, hvordan det virker på YouSee.dk. Der er ingen problemer med, at det konstant skal klikkes væk.
Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Point: 15693
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lars Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Oktober-2013 kl. 22:41
Oprindeligt skrevet af turbo2 turbo2 skrev:

Det er bare trælst, at man skal klikke det væk, for HVER gang, at man skifter fra fx forsiden til en eller anden nyhed. Førhen, når man klikkede på "taleboblen" for kun at læse kommentarsporet, så kom man automatisk dertil. Nu, hvor man først skal klikke cookies-beskeden væk, så rykkes der ikke automatisk ned til kommentarsporet, selv om man i første omgang klikkede på "taleboblen".

Kan det tænkes at du ikke tillader cookies, har et eller andet i browseren eller udenfor der blokerer for at der ikke kan lægges en cookie i det øjeblik du trykker ok?

Det skal ikke virke sådan. Det er - som andre her også beskriver det - meningen at du trykker OK og så er det væk (dog pånær forum, hvor det også lige ska trykkes væk).

/Lars
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Point: 15693
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lars Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Oktober-2013 kl. 22:45

Du har nok kun set begyndelsen - desværre Ermm

Accepterne følger hjemmesiden. En hjemmeside kan kun tage accept for sin egen del.

Så indtil EU ændrer lovgivningen, og det er der ingen udsigt til, så er alle de cookie-accepts noget der er kommet for at blive.

/Lars
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Oktober-2013 kl. 22:49

Har du prøvet at se, hvordan det virker på YouSee.dk. Der er ingen problemer med, at det konstant skal klikkes væk.

Det jeg mener er at spørgsmålet kommer op på mange forskellige hjemmesider i øjeblikket. Så derfor tænkte jeg at alle sider skulle spørge os igen nu.

Venlig hilsen
KB
Til top
Pade2204 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-Maj-2005
Point: 1048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pade2204 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Oktober-2013 kl. 22:50
Er det ikke lidt tosset...? Af EU.

Kunne man ikke bare få Firefox, explorer ligge beskeden ind "I brugen af denne browser accepteres cookies..." bla bla bla

I stedet for 'man' skal spørge alle folk i alle leder og kanter på nettet - spørg brugeren når de starter på nettet... bum færdig!
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Oktober-2013 kl. 22:55
Oprindeligt skrevet af Pade2204 Pade2204 skrev:

Kunne man ikke bare få Firefox, explorer ligge beskeden ind "I brugen af denne browser accepteres cookies..." bla bla bla

I stedet for 'man' skal spørge alle folk i alle leder og kanter på nettet - spørg brugeren når de starter på nettet... bum færdig!

Nej, det kan man ikke, for Cookies er noget farligt noget
Venlig hilsen
KB
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Oktober-2013 kl. 22:56
På mine iPad's bliver jeg promptet med Cookies hver gang jeg skifter mellem forum og forsiden. Er det annoncørenes cookies I gemmer eller jeres egne? Jeg gemmer ikke 3. Parts cookies. Kun dem den pågældende hjemmeside beder om lov til.
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
tobiasl Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 08-Oktober-2005
Point: 820
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tobiasl Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Oktober-2013 kl. 23:35
Oprindeligt skrevet af Pade2204 Pade2204 skrev:

nu skal man ikke gør det være ind det er tager hvad 1 stk af trykke jaClap

btw 
til Lars har faktis undret mig over hvornår recorder fik det tilført har jo længe været på ft.dk så trode faktis bare de var lidt exstre framme med man skulle sige ja og ikke bare oplyse som i gjore tidliger hvornår er det på kravet fra da?
Til top
tobiasl Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 08-Oktober-2005
Point: 820
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tobiasl Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Oktober-2013 kl. 23:39

Nej, det kan man ikke, for Cookies er noget farligt noget

Til top
Tweaky Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-September-2011
Sted: Danmark
Point: 630
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tweaky Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Oktober-2013 kl. 04:53
Cookies mig her og undersøgelser mig der. Det vælter frem med små boksmeddelelser og de fleste af er næsten umulige at komme af med på små enheder, da firmaerne ikke tager højde for skærmstørrelserne på f.eks smartphones når der designs af deres hjemmesider.

Den nemme løsning er selvfølgelig at holde op med at bruge internet, men det er alligevel også sådan lidt øv 😁
Til top
bruger udmeldt 23 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 25-December-2010
Point: 2017
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bruger udmeldt 23 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Oktober-2013 kl. 06:40
Oprindeligt skrevet af Lars Lars skrev:

Det er bare trælst, at man skal klikke det væk, for HVER gang, at man skifter fra fx forsiden til en eller anden nyhed. Førhen, når man klikkede på "taleboblen" for kun at læse kommentarsporet, så kom man automatisk dertil. Nu, hvor man først skal klikke cookies-beskeden væk, så rykkes der ikke automatisk ned til kommentarsporet, selv om man i første omgang klikkede på "taleboblen".

Kan det tænkes at du ikke tillader cookies, har et eller andet i browseren eller udenfor der blokerer for at der ikke kan lægges en cookie i det øjeblik du trykker ok?

Det skal ikke virke sådan. Det er - som andre her også beskriver det - meningen at du trykker OK og så er det væk (dog pånær forum, hvor det også lige ska trykkes væk).

/Lars

Jeg har ingen blokeringsprogrammer, eller hvad det nu hedder. Browseren er indstillet til kun at gemme cookies, indtil jeg lukker den. Men igen-igen: På YouSee.dk skal man kun forholde sig til det ÉN gang - så er dén skid slået! Eller man helt undlader at klikke boksen væk - den forsvinder automatisk, når man bevæger sig rundt på sitet. Kan der virkelig ikke laves en tilsvarende indstilling på recordere.dk
Til top

Besvar Besvar Side  <123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu