recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > recordere.dk > Generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Cookies
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Cookies

Besvar Besvar Side  <1 4567>
Forfatter
Besked
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15693
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lars Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Marts-2015 kl. 13:19
Oprindeligt skrevet af fiskerendk fiskerendk skrev:

Kandersen > for mig er det ligeså meget ideen om reklamefinansiering som det er de faktiske reklamer der irritere mig. Hvem af os har ikke betalt for at blive fri for reklamer i en app til telefonen eller lign. feks.

Det kan være det kommer i fremtiden, altså muligheden for at betale et månedligt kontigent for ikke at se reklamer.

Men af flere årsager er det ikke noget vi kan gå ind i nu.

/Lars
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
fiskerendk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-November-2008
Point: 815
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fiskerendk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Marts-2015 kl. 13:25
Men igen, det kunne gøres rigtig nemt idag via frivillig donation. Det krævede bare at i ville fortælle hvor mange udgifter i har og derved hvor meget der skal i kassen. Man kunne have en bar i toppen af siden. Som viste hvor meget der var indsamlet/manglede. Nogen smider 20kr andre smider måske 200 og til sidst rammer man målet.

Men fint vi har haft snakken og det er jeg egentlig fint tilfreds med.
Keep up good the Work :)

Redigeret af fiskerendk - 19-Marts-2015 kl. 13:30
Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lars Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Marts-2015 kl. 13:31

Men igen, det kunne gøres rigtig nemt idag via frivillig donation. Det krævede bare at i ville fortælle hvor mange udgifter i har og derved hvor meget der skal i kassen. Man kunne have en bar i toppen af siden. Som viste hvor meget der var indsamlet/manglede. Nogen smider 20kr andre smider måske 200 og til sidst rammer man målet.

Frivillig donation ville slet ikke generere nok til at erstatte reklamerne. Dertil er forventningen til at nettet er gratis at bruge for stor.

Det er af samme grund at det er svært at få betalingsmure til at fungere.

/Lars
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Point: 5990
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rhsin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Marts-2015 kl. 13:37
lidt hjælp kunne man måske yde i så at hjælpe brugere til hvad de evt kan blokere i privacy badger, og hvad man skal lade være tilladt, for uden at have sølvpapirshat på er der da ting jeg ikke gider at give lov til, men omvendt lever jeg også fint med at et site som dette får nogle reklamindtægter.. så hvad slår i andre fra og hvad lader i være tilladt, så tænker jeg mange af læserne faktisk gerne tager hensyn til det.. de acceptable drukner bare i mængder, for du skal jo ikke besøge ret mange sider førend cookielisten er ret lang.

Men tror måske det var den mest konstruktive vej frem :) 
Mvh

René
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Marts-2015 kl. 14:15
Oprindeligt skrevet af rhsin rhsin skrev:

lidt hjælp kunne man måske yde i så at hjælpe brugere til hvad de evt kan blokere i privacy badger, og hvad man skal lade være tilladt
Men tror måske det var den mest konstruktive vej frem :) 

Den er velment nok, men desværre alt for omstændig.. 
Nu tog jeg og installerede den der privacy badger som Hummelmose omtaler, bare for at se hvad det er. Og den viser da også cookies der sættes, og jeg kan vælge hvad jeg vil med dem. Problemet er det sidste.. Folk aner ikke hvad det er. Og når man ikke ved hvad det er, så ved man heller ikke, hvad man skal gøre med dem.
Hvad er fx Is.hit.Gemius.pl for en karl?
Alene slutningen .pl, det giver mig en ide om, at det er noget polsk.. Og jeg skal sgu ikke have noget polsk i min browser, når jeg surfer rundt på Recordere.dk, som jo er dansk. Så derfor blokere jeg det..
Men er det reelt at gøre det? 

Nu ved jeg tilfældigvis hvad det er.. Det er trafikmåling, så derfor kan jeg med rette afgøre, hvad jeg vil med den. Men for rigtig mange andre, der aner de det ikke. Så de har ikke en jordisk chance for at vide, hvad de skal gøre.

Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Marts-2015 kl. 14:26

Der blev tidligere i tråden talt om blinkende reklamer, har en nu som blinker helt vildt. Den er fra Jobindex. Hvordan kan den i øvrigt være målrettet, har ikke brugt jobsøgning i flere år.?
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Point: 5990
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rhsin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Marts-2015 kl. 14:29
radiomanden, det kunne være du havde læst om Steve Job s på nettet ;o)
Mvh

René
Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lars Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Marts-2015 kl. 14:30
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

Der blev tidligere i tråden talt om blinkende reklamer, har en nu som blinker helt vildt. Den er fra Jobindex. Hvordan kan den i øvrigt være målrettet, har ikke brugt jobsøgning i flere år.?

At reklamer på nettet kan være målrettet, betyder ikke nødvendigvis at de rammer plet Smile

/Lars
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
hummelmose Se dropdown menu
Administrator
Administrator
Skribent, udvikler

Oprettet: 25-Juli-2004
Sted: København, DK
Point: 3977
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hummelmose Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Marts-2015 kl. 14:40
gemius.pl er FDIM's statistik, så slå den endeligt til.
Jens E. Hummelmose, Administrator / Skribent / Udvikler - recordere.dk
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Marts-2015 kl. 14:55
Oprindeligt skrevet af hummelmose hummelmose skrev:

gemius.pl er FDIM's statistik, så slå den endeligt til.

Det ved jeg Jens.. Men mange aner det nok ikke. Og hvis de bruger et program som Privacy Badger, så risikere man at de slår dem fra, alene ud fra .pl = polsk - Det behøver man ikke på recordere.dk

Til top
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Marts-2015 kl. 14:56
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

Så er det vist på tide du kommer ud og arbejder LOL
Til top
Steen6400 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-December-2010
Sted: Sønderborg
Point: 2116
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steen6400 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Marts-2015 kl. 19:02

Oprindeligt skrevet af Steen6400 Steen6400 skrev:

Det at forhindre 3.parts cookies, hvor gør man det i IE11? Jeg har ledt godt og grundigt uden at finde det

CDON behøver nemlig ikke reklamere for de film, jeg har købt ved dem

Internetindstillinger > fanen "Beskyttelse af personlige oplysninger" > Tryk "Avanceret"
Sæt hak i Tilsidesæt automatisk behandling af cookies
Og vælg Bloker eller spørg udfor Tredjepartscookies.

Tak for info
LG OLED77CX, Oppo UDP-203, Marantz SR6011/AMP150.4, 7.2.4 Jamo D500 LCR/MiniMe P12, miniDSP 2x4HD
ATV 4K, Nvidia Shield TV, Stofa, IPhone SE, Garmin Vivoactive 3 Music
Til top

Besvar Besvar Side  <1 4567>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu