recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Couldn't resolve IP address for: www.squeezenetwor
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketCouldn't resolve IP address for: www.squeezenetwor

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
mooens Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 06-September-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 111
Direkte link til dette indlæg Emne: Couldn't resolve IP address for: www.squeezenetwor
    Sendt: 08-Marts-2010 kl. 13:50
Hej
 
Jeg har netop fået installeret en ny router fra TDC. En Netopia ADSL-router. Når jeg forsøger at kontakte f.eks. last.fm eller andre services for jeg følgende fejl:
 
Couldn't resolve IP address for: www.squeezenetwork.com
 
Tidligere havde jeg en Linksys router, og den var der ingen problemer med.
 
Jeg har prøvet at genstarte alt. Jeg har prøvet at slette min squeezebox på squeezenetwork.com, og oprette denne igen. Intet har hjulpet.
 
Routeren fra TDC, er en arbejdsgiverbetalt router, som er sat meget restriktivt op. Er det evt. nogle porte der skal åbnes for, eller er det måske et DNS problem.
 
Jeg håber at der er nogle kloge hoveder derude der kan hjælpe mig Smile
 
 
Mvh.

Mogens



Denon AVR-2105. Denon DVD 1920. Sony KDL40W5500. Squeezebox Classic. Squeezebox Boom. Squeezebox Radio. Apple-TV. QNAP TS-209II. Logitech Harmony 525. Samsung 3126. WD TV Live
Til top
Kurt Poulsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1495
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Marts-2010 kl. 23:18
kan du i en dos-prompt køre ping mysqueezebox.com og se hvad den siger?
Mvh Kurt

Philips 50PUS9006,
Sony BD200D
Sonos Beam med 2 Symfonisk som baghøjtalere.
Sonos Port, 2 x Sonos One Sl, 1 x Ikea Symfonisk
Til top
bhaagensen Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 20-Maj-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 134
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Marts-2010 kl. 23:31
Du kan også prøve at genstarte SqueezeboxServer - men gør det EFTER at maskinen som serveren kører på har startet/mens den kører.
Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Status: Offline
Point: 3722
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Marts-2010 kl. 10:37
Hvilken version af SqueezeCenter / Squeezebox Server kører du med - første skridt må evt. være at opdatere til nyeste udgave i betragtning af alle de ændringer der har været mht online-servicen. Derudover har jeg selv en del poster i loggen med dns-problemer - og der er også nogle tråde om det på deres forum - det er vist nok et standardproblem for tiden - der er vist issues med serveren/serverne her i Europa - belastningen er vist hårdere end forventet.
Til top
mooens Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 06-September-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 111
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Marts-2010 kl. 11:51
Hej allesammen
 
Tak for Jeres svar.
 
Jeg har fået løst problemet ved at sætte en alternativ DNS server ind på min QNAP NAS boks. Det løste problemet.
Mvh.

Mogens



Denon AVR-2105. Denon DVD 1920. Sony KDL40W5500. Squeezebox Classic. Squeezebox Boom. Squeezebox Radio. Apple-TV. QNAP TS-209II. Logitech Harmony 525. Samsung 3126. WD TV Live
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu