Print side | Luk vindue

Couldn't resolve IP address for: www.squeezenetwor

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Modtagelse og distribution
Forumnavn: Streaming media
Forumbeskrivelse: TV, film, radio og musik via netværk og internet
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=77137
Udskrevet den: 13-Februar-2025 kl. 16:50

Emne: Couldn't resolve IP address for: www.squeezenetwor
Skrevet af: mooens
Emne: Couldn't resolve IP address for: www.squeezenetwor
Skrevet den: 08-Marts-2010 kl. 13:50
Hej

Jeg har netop fået installeret en ny router fra TDC. En Netopia ADSL-router. Når jeg forsøger at kontakte f.eks. last.fm eller andre services for jeg følgende fejl:

Couldn't resolve IP address for: http://www.squeezenetwork.com - www.squeezenetwork.com

Tidligere havde jeg en Linksys router, og den var der ingen problemer med.

Jeg har prøvet at genstarte alt. Jeg har prøvet at slette min squeezebox på squeezenetwork.com, og oprette denne igen. Intet har hjulpet.

Routeren fra TDC, er en arbejdsgiverbetalt router, som er sat meget restriktivt op. Er det evt. nogle porte der skal åbnes for, eller er det måske et DNS problem.

Jeg håber at der er nogle kloge hoveder derude der kan hjælpe mig Smile

-------------
Mvh.

Mogens

Denon AVR-2105. Denon DVD 1920. Sony KDL40W5500. Squeezebox Classic. Squeezebox Boom. Squeezebox Radio. Apple-TV. QNAP TS-209II. Logitech Harmony 525. Samsung 3126. WD TV Live

Svar:
Skrevet af: Kurt Poulsen
Skrevet den: 08-Marts-2010 kl. 23:18
kan du i en dos-prompt køre ping mysqueezebox.com og se hvad den siger?

-------------
Mvh Kurt

Philips 50PUS9006,
Sony BD200D
Sonos Beam med 2 Symfonisk som baghøjtalere.
Sonos Port, 2 x Sonos One Sl, 1 x Ikea Symfonisk

Skrevet af: bhaagensen
Skrevet den: 08-Marts-2010 kl. 23:31
Du kan også prøve at genstarte SqueezeboxServer - men gør det EFTER at maskinen som serveren kører på har startet/mens den kører.

Skrevet af: tipsen
Skrevet den: 09-Marts-2010 kl. 10:37
Hvilken version af SqueezeCenter / Squeezebox Server kører du med - første skridt må evt. være at opdatere til nyeste udgave i betragtning af alle de ændringer der har været mht online-servicen. Derudover har jeg selv en del poster i loggen med dns-problemer - og der er også nogle tråde om det på deres forum - det er vist nok et standardproblem for tiden - der er vist issues med serveren/serverne her i Europa - belastningen er vist hårdere end forventet.

Skrevet af: mooens
Skrevet den: 09-Marts-2010 kl. 11:51
Hej allesammen

Tak for Jeres svar.

Jeg har fået løst problemet ved at sætte en alternativ DNS server ind på min QNAP NAS boks. Det løste problemet.

-------------
Mvh.

Mogens

Denon AVR-2105. Denon DVD 1920. Sony KDL40W5500. Squeezebox Classic. Squeezebox Boom. Squeezebox Radio. Apple-TV. QNAP TS-209II. Logitech Harmony 525. Samsung 3126. WD TV Live

Print side | Luk vindue