|
Crossover 5.1 |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Forfatter | |
Vejrup ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 18-August-2011 Sted: København Status: Offline Point: 687 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg ville disable den da den indbygget crossover bruger et slope på 12dB/octave og i de fleste biograf opsætninger vil man gerne benytte 24dB/octave. Så disable Crossover og lad din receiver klarer opsætningen.
|
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
Det er bedst at lade Reciver styre Crossover, så skru helt op for den på SW, samt Volumen på omkring halv styrke og styr den derefter på Reciver. |
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
Det lyder til at crossover er lidt mere avanceret på denne sub. |
|
![]() |
|
Andromeda ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-Oktober-2011 Status: Offline Point: 517 |
Altså.. 2 muligheder:
1. Disabled El. 2. Enabled + max hz. Korrekt? Den har div. Indstillingsmuligheder. PEQ bla. er deaktiveret. Vejrup: Vil du specificere slope for mig? ![]() Lige NU er setup som følgende; SUB/enabled og kører max hz (250) Processor/alle HT, er sat til THX standarden, 80hz. Har ændret SLOPE til LFE, fra 12db til 24db/octave |
|
![]() |
|
Vejrup ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 18-August-2011 Sted: København Status: Offline Point: 687 |
Normalt ville jeg også sætte crossover så højt så muligt men lige præcis med din subwoofer ville jeg disable crossover grundet tidligerenævnte her kan du se forskellen på 12/24dB slope ![]() |
|
![]() |
|
armani-thomas ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-September-2013 Status: Offline Point: 1724 |
Hvorfor vil man i det fleste bio setup's hellere have 24 slope frem for 12 eller 48?
|
|
![]() |
|
Jeg ved heller ikke om man nødvendigvis vil have 24dB, jeg har bare taget udgangspunkt i mit eget setup og min receiver kan ikke finde ud af 6-12-48, den kan kun 24dB. (Helt sikkert en Audyssey Pro begrænsning) Jeg har prøvet et slope på 12dB (på et andet system) og syntes at bassen blev meget rodet meget sammen med fronten. Der er helt sikkert andre der er mere customizable end min. Den subwoofer som brugeren her har sætter et slope på 24dB når hans crossover står til disable. Hvilket slope bruger du selv Thomas?
Redigeret af Vejrup - 16-August-2015 kl. 20:00 |
|
![]() |
|
Ning ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1759 |
Du skriver du har 2 muligheder.....
De har jo egentlig 3.... Du syntes det lyder super godt, så se bare nogle films i stedet for at pille :-)
|
|
Ning
|
|
![]() |
|
Trumle ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 10-Februar-2015 Sted: kBH Status: Offline Point: 793 |
Uanset hvad, bør du IMO i hvert fald dele centerhøjttaleren ved 80Hz eller lavere, ellers får du (mande)stemmer over i subben. Ellers vil jeg sige at det lyder som om processoren er blevet forvirret af et eller andet. Der er ingen grund til at dele dine højttalere så højt. 80Hz er rigeligt højt.
|
|
![]() |
|
Andromeda ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-Oktober-2011 Status: Offline Point: 517 |
Vejrup:
Har disabled crossover på sub. Og så siger du den kører med et slope på 24. Har samtidigt sat slope på processoren til 24 til sub, alle andre på 12. Men hvilken slope skal jeg regne med, subbens el. Processoren's? Der skal testes mere inden jeg kan drage en konklusion. Som sagt kører alle højttalere 80hz nu inkl. Sub. Trumle; Ja, det tænker jeg også. Tror måske jeg har haft sat alle højttalere til small inden kalibrering, bør det gøre en forskel? Under kalibrering idag, registrerede auto'en ikke der var en sub tilsluttet. Måske har jeg ikke fået aktiveret sub i menuen, husker det ikke. Jeg har haft kørt kalibreringer før, hvor resultaterne var bedre, men mener kalibreringerne valgte højttalerne til mellem 80-100hz.. Burde de være registreret til mindre? Inden jeg kører auto-eq, hvordan skal div. Indstillinger så stå, såfremt der er noget at være opmærksom på ? |
|
![]() |
|
Trumle ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 10-Februar-2015 Sted: kBH Status: Offline Point: 793 |
Kender ikke den processor eller om den har nogen særheder, så jeg kan ikke bidrage med andet end generelle betragtninger. Hvis dit engelske er til det, kan du kigge over på avsforum.com, der mener jeg der er en længere tråd om den.
På min Yamaha sætter man bare Auto indstillingen i gang, så vælger den selv alle indstillinger. Man kan så selv ændre på crossover, afstande, niveau mv bagefter hvis man vil. Sådan synes jeg også det plejer at være, men din kan self. være anderledes. Hvis ikke subben registreres så prøv at skrue lidt op for den og slå auto ON/OFF fra, så du er sikker på den er klar når målesignalet går i gang. |
|
![]() |
|
Steen6400 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 27-December-2010 Sted: Sønderborg Status: Offline Point: 2121 |
Her er en lidt ældre artikel omkring slope, jeg er blevet klogere
![]() |
|
LG OLED77CX, Oppo UDP-203, Marantz SR6011/AMP150.4, 7.2.4 Jamo D500 LCR/MiniMe P12, miniDSP 2x4HD
ATV 4K, Nvidia Shield TV, Norlys, IPhone 13, Huawei Watch GT3 Pro |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |