recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - crt..vs..lcd
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketcrt..vs..lcd

Besvar Besvar Side  <12345>
Forfatter
Besked
LGR01 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 11-Oktober-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 546
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-September-2006 kl. 10:27

Jeg tror jeg er for gammel, snart 59. Har i tre uger haft en CRT(Philips8506) og en LCD(Medion fra Aldi), begge 32", kørende side ved side og kan ikke finde ud af hvilket er bedre. Har prøver analog, Selector og DVD, SCART, S-video og DVI(på Medion). Jeg sidder måske for langt væk, 4-5 meter? Men det passer mig. Jeg skal måske holde mig til de billege fladskærme når jeg køber en større.

Når jeg ser film glemmer jeg alt om billed og lyd kvalitet efter 5 minutter og tænker kun på filmen.

Leif

Til top
ticker Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 16-Juli-2006
Point: 352
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-September-2006 kl. 10:48
Bendix skrev
Fra jeg havde mit første Philips LCD som hed 9986 dernæst 9830 og nu 9731d ser jeg meget stor fremgang.

Det er et af problemerne når man er die hard LCD fan, man må skifte til ny model hvert år. Næste år skal du vel have et Philips 9632 ( ser ud til Philips nedtæller, så er der stadig lang vej igen for Philips LCD )

Til dem der gerne vil købe nu og beholde mange år frem, skulle man hellere gå efter noget som er tæt på perfektion allerede, læs Plasma
Panasonic TH-50PX600E Plasma TV
Sony 29C3E 100Hz CRT TV
JBL L100 Century studie monitor
Nokia 9321S DVB-S receiver
Til top
Bendix Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Marts-2006
Point: 2215
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-September-2006 kl. 10:51

Oprindeligt skrevet af ticker ticker skrev:

Bendix skrev
Fra jeg havde mit første Philips LCD som hed 9986 dernæst 9830 og nu 9731d ser jeg meget stor fremgang.

Det er et af problemerne når man er die hard LCD fan, man må skifte til ny model hvert år. Næste år skal du vel have et Philips 9632 ( ser ud til Philips nedtæller, så er der stadig lang vej igen for Philips LCD )

Til dem der gerne vil købe nu og beholde mange år frem, skulle man hellere gå efter noget som er tæt på perfektion allerede, læs Plasma

Dit Plasma er også forældet næste år (læs manglende HDMI kompitabelt med blu-ray den nye standard 1.3) samt ringere billede og genskin end de nye modeller.

Jeg skifter hvert år fordi det er min hobby og jeg vil have det bedste.

Redigeret af Bendix - 01-September-2006 kl. 10:54
Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-November-2005
Point: 6822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-September-2006 kl. 11:08

Oprindeligt skrevet af Bendix Bendix skrev:

Men hvorfor vælge det ringeste LCD til prisen og ikke det bedste, feks den populære toshiba ville garanteret have vist et meget mere tilfredstillende resultat. Det synes jeg ikke er fair overfor Hr og Fru Danmark, de er bare blevet mere forvirret.

Det er jeg enig med dig i Bendix -  til prisen kunne man sikkert have fundet et bedre eksempel på LCD.

Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top
ticker Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-September-2006 kl. 11:14

Bendix skrev

Dit Plasma er også forældet næste år (læs manglende HDMI kompitabelt med blu-ray den nye standard 1.3) samt ringere billede og genskin end de nye modeller.

Det er en dyr hobby du har   har du overvejet at skifte

Du kan altid forbedre på features. Det primære er at vide hvornår det er NOK. DVD er fortid , fremtiden er filmdownload via fiber net eller sattelit, så den dér med BR ser jeg ikke som noget problem - og mon ikke de nye BR maskiner også kan outputte et format de "gamle" HDTV kan forstå

Har stadig mine 3 seneste TV, der alle er i brug:

Hitachi 22" 50Hz CRT 18 år gammelt ( måtte efterlodde en indgangsdiode efter 10 år )
Sony 29" 100Hz CRT 9 år gammel ( måtte efterlodde et stik efter 8 år )
50" Plasma 1 uge gammelt

Sony 29C3E 100Hz CRT TV
Til top
Bendix Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Marts-2006
Point: 2215
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-September-2006 kl. 11:22

Bendix skrev

Det er en dyr hobby du har   har du overvejet at skifte

Du kan altid forbedre på features. Det primære er at vide hvornår det er NOK. DVD er fortid , fremtiden er filmdownload via fiber net eller sattelit, så den dér med BR ser jeg ikke som noget problem - og mon ikke de nye BR maskiner også kan outputte et format de "gamle" HDTV kan forstå

Har stadig mine 3 seneste TV, der alle er i brug:

Hitachi 22" 50Hz CRT 18 år gammelt ( måtte efterlodde en indgangsdiode efter 10 år )
Sony 29" 100Hz CRT 9 år gammel ( måtte efterlodde et stik efter 8 år )
50" Plasma 1 uge gammelt

Kunne ikke drømme om at skifte hobby, det er hver en krone værd

Fremtiden er måske download, men de næste mange mange år vil det mest foretrukne være at købe eller leje.

Hvis du kan springe en ny teknologi over som eks. blu-ray for at vente på det næste store igen, så er du meget dygtig. Det kan jeg ikke, men jeg er også nørd .

Til top
ticker Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-September-2006 kl. 11:31
Det er jo dejligt at være irationel nogen gange - sætter lidt kulør på tilværelsen

Iøvrigt er den traditionelle DVD maskine allerede død. Nu hedder det Media Center med trådløst tastatur og mus, Internet, Hard Disk, DVD/RW,digital tuner etc.

Tilføjelse:
Og så kan man jo udskifte til Blue-Ray drev i Media Centret når det kommer frem.

Redigeret af ticker - 01-September-2006 kl. 11:39
Sony 29C3E 100Hz CRT TV
Til top
ticker Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-September-2006 kl. 11:41
Det er jo den gamle diskussion om man skal forsøge at proppe alt externt ind i TV-et, eller om man skal tilslutte det eksternt. Netop for at være fleksibel på fremtiden.
Sony 29C3E 100Hz CRT TV
Til top
DarkHelmet Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Oktober-2005
Point: 508
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-September-2006 kl. 15:46

For at vende tilbage Rabatten, synes jeg da at det var en yderst fair samligning der blev lavet.

For det første blev det lavet med to Philips skærme, for det andet blev de kaliberet ens.

Det er jo helt godnat at fx samligne et LCD til 20.000 kr mod et CRT til 1/4. Det er jo ikke CRT skærmens skyld at de er faldet så meget i pris.

Det kan muligvis godt være at et 20.000 kr's LCD ville have gjort det bedre, men jeg tror stadigvæk at CRT'en ville vinde. De ting de viste i Rabatten er jo netop derfor jeg leverede mit LCD tilbage! Dårlige sorte farver, og farvegengivelse.

Jeg har kigget på rigtig mange LCD skærme, og uanset pris har jeg endnu ikke fundet en eneste LCD der har kunne give mig et billed som jeg kunne leve med i forhold til mig Philips 9520.

Udesendelsen igår bekræftede bare hvad mine egne erfaringer siger mig. At CRT stadigvæk er bedst.

Måske kan Samsungs nye skærm rykke kvaliten så den er til at leve med. Ifølge det jeg har læst skulle de nye paneler være langt bedre til sort gengivelsen, og have en markant bedre billedkvalitet.

Til top
ticker Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-September-2006 kl. 15:54
Oprindeligt skrevet af DarkHelmet DarkHelmet skrev:

For at vende tilbage Rabatten, synes jeg da at det var en yderst fair samligning der blev lavet.

For det første blev det lavet med to Philips skærme, for det andet blev de kaliberet ens.

Det er jo helt godnat at fx samligne et LCD til 20.000 kr mod et CRT til 1/4. Det er jo ikke CRT skærmens skyld at de er faldet så meget i pris.

Det kan muligvis godt være at et 20.000 kr's LCD ville have gjort det bedre, men jeg tror stadigvæk at CRT'en ville vinde. De ting de viste i Rabatten er jo netop derfor jeg leverede mit LCD tilbage! Dårlige sorte farver, og farvegengivelse.

Jeg har kigget på rigtig mange LCD skærme, og uanset pris har jeg endnu ikke fundet en eneste LCD der har kunne give mig et billed som jeg kunne leve med i forhold til mig Philips 9520.

Udesendelsen igår bekræftede bare hvad mine egne erfaringer siger mig. At CRT stadigvæk er bedst.

Måske kan Samsungs nye skærm rykke kvaliten så den er til at leve med. Ifølge det jeg har læst skulle de nye paneler være langt bedre til sort gengivelsen, og have en markant bedre billedkvalitet.

Især hvis man skal have et 32" og det skal stå i et hjørne, så er et 100Hz CRT langt at foretrække efter min mening - og de er kastet i grams til ingen penge på www.dba.dk. Man kan ovenikøbet få dem i 36", dog vejer de tæt på 100kg

Sony 29C3E 100Hz CRT TV
Til top
DarkHelmet Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Oktober-2005
Point: 508
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-September-2006 kl. 15:56

Oprindeligt skrevet af DarkHelmet DarkHelmet skrev:

Især hvis man skal have et 32" og det skal stå i et hjørne, så er et 100Hz CRT langt at foretrække efter min mening - og de er kastet i grams til ingen penge på www.dba.dk. Man kan ovenikøbet få dem i 36", dog vejer de tæt på 100kg

Til gengæld er der ingen tyvknægte der gider slæbe det med.. De går efter fladskærmene :-) Hehe!

Til top
ticker Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-September-2006 kl. 16:08
Jeg vil nu godt se hvordan de slipper afsted med mit 50" med 13kg fod 
Sony 29C3E 100Hz CRT TV