recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Modtagelse og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - DAB+ i Nord/Midt-jylland
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

DAB+ i Nord/Midt-jylland

 Besvar Besvar Side  123 10>
Forfatter
Besked
PeterO Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 03-Oktober-2017
Status: Offline
Point: 12
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PeterO Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: DAB+ i Nord/Midt-jylland
    Sendt: 03-Oktober-2017 kl. 17:51
Hej alle :)

Har haft lidt problemer siden der er skiftet over til DAB+.
Hvis jeg hører nogle af DR's radio kanaler, så spiller den fint i ca. 2-4 sekunder hvorefter lyden afbrydes af en besked på skærmen "Signal tabt".
"Signal tabt" står der så i godt 5-6 sekunder hvorefter den så spiller fint igen i 2-4 sekunder - og ja så bliver det ved sådan.

Det sker både i bilen (som kan tage DAB+) og på 2 andre stationære DAB+ radioer som også understøtter DAB+ selvfølgelig.

Men det som er mest underligt er at hvis jeg hører noget som IKKE er DR, så er der ingen problemer overhovedet og alt kører som det altid har gjort?
Det gælder BBC World News, EkstraBladet, The Voice, NOVA FM og nogle få andre jeg har testet.

Nogle gode bud på hvorfor jeg specifikt ikke kan lytte til nogle af DR's kanaler - som sagt, hverken i bilen eller via. DAB+ radio i hjemmet?

Factory reset er blevet foretaget både i bilen og på den ene af radioerne - hjalp desværre heller ikke.

Mvh
Peter


Redigeret af PeterO - 03-Oktober-2017 kl. 18:25
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Oktober-2017 kl. 18:40
Har du lavet en ny søgning? Stationerne har skiftet plads

Og hvilke DAB+ apparater har du?


Redigeret af Kampus - 03-Oktober-2017 kl. 18:41
Til top
PeterO Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 03-Oktober-2017
Status: Offline
Point: 12
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PeterO Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Oktober-2017 kl. 18:44
Tak for forslaget - det er prøvet, desværre uden resultat :(

I bilen forsøgte jeg en fuld factory reset hvilket fjernede alle kanalerne der tidligere var indlæst. 
Lavede en ny søgning, men desværre var resultatet det samme. 

Det er som sagt kun på DR's kanaler jeg oplever problemet, det kan ikke genskabes på nogle af de andre kanaler.

Til top
skyking Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 01-December-2011
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 348
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér skyking Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Oktober-2017 kl. 14:52
Oprindeligt skrevet af PeterO PeterO skrev:

Tak for forslaget - det er prøvet, desværre uden resultat :(

I bilen forsøgte jeg en fuld factory reset hvilket fjernede alle kanalerne der tidligere var indlæst. 
Lavede en ny søgning, men desværre var resultatet det samme. 

Det er som sagt kun på DR's kanaler jeg oplever problemet, det kan ikke genskabes på nogle af de andre kanaler.


  Har endnu ikke en DAB+ Radio men på FM er DR1 decideret dårlig (bor i Aarhus) så det skulle ikke undre mig hvis årsagen ligger i noget der bevidst  overfører noget dårligt.
En noget indforstået Joke, do not answer!
Til top
Deschain Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-August-2017
Sted: San Junipero
Status: Offline
Point: 960
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Deschain Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Oktober-2017 kl. 14:56
Ingen problemer i min bil efter at have skannet for alle kanaler efter skiftet til DAB+.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Oktober-2017 kl. 15:29
Prøv at skrive til DR. Det lyder bare mystisk at du kan modtage alle andre stationer perfekt.

Hvad er det for mærke i Dab Radioer?
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Oktober-2017 kl. 17:19
Det er én af udfordringerne ved DAB+. Rigtig mange bilejere melder om problemet, i diverse bilfora. Og i Norge døjer man med de samme udfordringer.

DAB(+) ér og bliver l*rt...

M.v.h.
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Oktober-2017 kl. 19:22
Oprindeligt skrevet af PeterO PeterO skrev:

Det er som sagt kun på DR's kanaler jeg oplever problemet, det kan ikke genskabes på nogle af de andre kanaler.
Gælder det for alle DR kanaler? 
P4 har jo kørt DAB+ i lang, har faktisk været henvist til som testkanal for om man var klar til DAB+ skiftet.
Så har P4 regionalkanal virket OK tidligere, og nu har fået problemer?

Mvh. JørgenT
Til top
PeterO Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 03-Oktober-2017
Status: Offline
Point: 12
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PeterO Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Oktober-2017 kl. 19:28
Det er udelukkende kun på DR's kanaler.
Alt andet fungerer perfekt, som det plejede at gøre.

Jeg har prøvet at skrive til DR og afventer fra dem. (Kan vel tage lidt tid) :-)
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Oktober-2017 kl. 19:32
Oprindeligt skrevet af PeterO PeterO skrev:

Det er udelukkende kun på DR's kanaler.
Jeg prøver lige igen: 
Har DR P4 virket tidligere, og nu heller ikke virker? Smile

Mvh. JørgenT
Til top
PeterO Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 03-Oktober-2017
Status: Offline
Point: 12
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PeterO Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Oktober-2017 kl. 20:53
Hej Jørgen

Det er korrekt. P4 Nordjylland har tidligere altid fungeret.
Dog heller ikke længere :(
Til top
C. Johansen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-April-2012
Status: Offline
Point: 636
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér C. Johansen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Oktober-2017 kl. 00:08
Jeg kan fortælle, at jeg ikke har oplevet problemet overhovedet.
Alle tilgængelige DAB+ kanaler virker i Nordjylland (Aalborg-området).
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 10>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu