recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Modtagelse og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - DAB+ i Nord/Midt-jylland
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

DAB+ i Nord/Midt-jylland

 Besvar Besvar Side  <1 8910
Forfatter
Besked
Usuq Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 06-Oktober-2017
Status: Offline
Point: 35
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Usuq Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Oktober-2017 kl. 13:06
VLR er en lokalradio, som sendes fra DAB-blok 3. Der er tale om enkelte sendere opstillet i hvert regionale områder, som jeg har linket til i et tidligere indlæg. Dækningen er derfor meget sporadisk og er primært fokuseret på storbyer for at opnå så stor en befolkningsdækning som mulig (flere reklamekroner).

Det er lidt overraskende, at dækningen for DR's kanaler opleves dårligere, men som tidligere nævnt, lader det til, at visse radioer har problemer i områder, hvor den kan modtage samme program på to forskellige frekvenser. Er bange for, at der ikke er et quick fix til dette problem, men det virker til, at problemet har løst sig selv for trådstarter, så måske du er heldig med tiden ;)
Til top
----OR---- Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 787
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ----OR---- Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Oktober-2017 kl. 21:04
Jeg kører ofte mellem Aalborg og Aarhus. DAB gav perfekt modtagelse, men de første dage efter omlægningen til DAB+ var der mange huller i lyden. Det ser ud til at være løst nu, har perfekt modtagelse igen.
Bruger en Pioneer AVIC f88dab modtager i bilen og en tagantenne af god kvalitet.
Lydkvaliteten kan altid diskuteres, men DAB har altså bedre lyd via min modtager end FM.

Jeg kan ikke anbefale de små glasantenner eller hajfinner. Har prøvet med dårligt resultat.


Redigeret af ----OR---- - 09-Oktober-2017 kl. 21:06
Til top
bentpetersson Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-November-2013
Status: Offline
Point: 2400
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bentpetersson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Oktober-2017 kl. 15:07
Jeg har ligesom Kampus foreslog, nu indberettet det nedsatte signal på DAB2 til DR. Jeg skrev følgende:

Hej Jeg vil gøre opmærksom på efter en række forsøg med mine 2 forskellige DAB radioer at signalet hos os på ....... Kegnæs 6470 Sydals er betydeligt svagere, således at det nu er umuligt at få DABstationer ned indvendig. Jeg kan videregive mine forsøg til jer hvis ønsket.
Umiddelbart ser det også ud til at FMradio signalet er blevet endnu svagere, idet bilradio ikke længere kan opfatte signaler i fx Skovby 6470 Sydals.
Må jeg venligst høre fra jer. Tak og med venlig hilsen bentpetersson

Redigeret af bentpetersson - 10-Oktober-2017 kl. 15:08
Med venlig hilsen
bentpetersson


Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 8910
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu