recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner > Android udstyr
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Dagbog fra en en tidligere Apple bruger
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Dagbog fra en en tidligere Apple bruger

 Besvar Besvar Side  <1234 14>
Forfatter
Besked
Flippo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-Januar-2018
Status: Offline
Point: 1308
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flippo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Maj-2018 kl. 21:10
Jeg kommer fra Windows Phone.
To ting irriterer mig grænseløst ved Android:

1. URL-linien er i toppen af skærmen. Og på mobiler i dag, med de skærmstørrelser man har, betyder det at man skal overstrække sin tommelfinger, for at nå - og aktivere - den.

2. Hvorfor h*lvede skal man klikke på et åndssvagt flueben, når man har tastet sin oplåsningskode??? Fuldstændig unødvendigt.
Til top
kenneth85 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-Juni-2013
Sted: Løsning
Status: Offline
Point: 967
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kenneth85 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Maj-2018 kl. 21:19
Jeg kan godt følge dig i nr 1. Nr 2 forstår jeg desværre ikke?
Når noget har godt design og er brugervenligt, så bruger man det mere.
Til top
Flippo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-Januar-2018
Status: Offline
Point: 1308
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flippo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Maj-2018 kl. 21:46
M.h.t. nr. 2, så på en Windows Phone, så når man taster sin 4-ciffrede oplåsningskode, så oplåses mobilen efter sidste ciffer. På Android skal man taste 4 cifre OG så lige trykke på en flueben - idiotisk.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Maj-2018 kl. 22:37
Android har da ID touch ligesom iPhone
Til top
miri Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2062
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér miri Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Maj-2018 kl. 22:52
Oprindeligt skrevet af Flippo Flippo skrev:

M.h.t. nr. 2, så på en Windows Phone, så når man taster sin 4-ciffrede oplåsningskode, så oplåses mobilen efter sidste ciffer. På Android skal man taste 4 cifre OG så lige trykke på en flueben - idiotisk.
Det er ikke Android, men enhed/producent, der afgør! Jeg har Android enheder, der går direkte videre efter 4 cifre, mens andre kræver flueben. Den sidste model skyldes formentlig, at pinkoden her kan være på mere end 4 cifre....

Redigeret af miri - 04-Maj-2018 kl. 22:53
miri
Til top
Flippo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-Januar-2018
Status: Offline
Point: 1308
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flippo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Maj-2018 kl. 23:04
Miri.

Det kan være en mulig forklaring. Det ændrer dog ikke på, at Android stadig burde læse op, når du har ramt de korrekte 4 cifre (eller 5 eller 6 eller..). Der er ingen grund til, at yderligere skal trykke på fluebenet. Det er blot et irritationsmoment.

Må have fat i Nokia.
Til top
Fisk123 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 30-November-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 170
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Fisk123 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Maj-2018 kl. 07:30
Oprindeligt skrevet af Flippo Flippo skrev:

Jeg kommer fra Windows Phone.
To ting irriterer mig grænseløst ved Android:

1. URL-linien er i toppen af skærmen. Og på mobiler i dag, med de skærmstørrelser man har, betyder det at man skal overstrække sin tommelfinger, for at nå - og aktivere - den.

2. Hvorfor h*lvede skal man klikke på et åndssvagt flueben, når man har tastet sin oplåsningskode???
Fuldstændig unødvendigt.


Hvis du bruger Chrome, kan du godt få adresselinjen i bunden. https://android.gadgethacks.com/how-to/move-chromes-address-bar-bottom-your-screen-android-0176946/ 😊

Redigeret af Fisk123 - 05-Maj-2018 kl. 07:33


Til top
Nico89 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 24-Februar-2012
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 118
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nico89 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Maj-2018 kl. 09:03
På min huawei skal man også bare taste koden og så låser den op. Men bruger stort set altid fingeraftryk.
Et andet tip som jeg godt kunne have brugt lidt tidligere er at du kan hoppe tilbage til den sidste app ved at dobbeltklikke på firkant knappen.
Til top
Flippo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-Januar-2018
Status: Offline
Point: 1308
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flippo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Maj-2018 kl. 10:24
Tak for tippet fisk, jeg blev lige så glad. Desværre fungerer det kun indtil version 65, og jeg er på version 66, og ønsker ikke at nedgradere. 😒

Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lennon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Maj-2018 kl. 10:38
Jeg er på alle 3 platforme, og hælder mest til IOS . En ting jeg mangler - eller ikke har fundet. - på windows og android , er " tilbage til top " ved at trykke øverst på skærmen (IOS ) ? ?
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm
Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lennon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Maj-2018 kl. 10:41
Forøvrigt, så fungerer Siri da tæt på optimalt mht stemmestyret opkald når man/jeg kører bil . . ?
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm
Til top
kenneth85 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-Juni-2013
Sted: Løsning
Status: Offline
Point: 967
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kenneth85 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Maj-2018 kl. 13:39
Oprindeligt skrevet af Lennon Lennon skrev:

Jeg er på alle 3 platforme, og hælder mest til IOS . En ting jeg mangler - eller ikke har fundet. - på windows og android , er " tilbage til top " ved at trykke øverst på skærmen (IOS ) ? ?

På min Note kommer der en lille pil frem i bunden af skærmen som tager dig tilbage til toppen. Men det er kun samsungs egne apps der gør dette.

På twitter skal jeg trykke på det ikon for den kategori jeg er under.

Enig i at dette er godt tænkt af Apple at lave at man bare kan trykke i toppen af skærmen. 

Ligesom det er lækkert at kunne trække ned for at opdatere. 
Disse betjeningsformer ser man også i nogle apps på Android. Men der er langt fra hyppigt forekommende og langt mere gennemført på iOS.


Redigeret af kenneth85 - 05-Maj-2018 kl. 13:58
Når noget har godt design og er brugervenligt, så bruger man det mere.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234 14>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu