|
Dagbog fra en en tidligere Apple bruger |
Besvar | Side <1234 14> |
Forfatter | |
Flippo
Guld medlem Oprettet: 04-Januar-2018 Status: Offline Point: 1430 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg kommer fra Windows Phone.
To ting irriterer mig grænseløst ved Android: 1. URL-linien er i toppen af skærmen. Og på mobiler i dag, med de skærmstørrelser man har, betyder det at man skal overstrække sin tommelfinger, for at nå - og aktivere - den. 2. Hvorfor h*lvede skal man klikke på et åndssvagt flueben, når man har tastet sin oplåsningskode??? Fuldstændig unødvendigt. |
|
kenneth85
Guld medlem Oprettet: 03-Juni-2013 Sted: Løsning Status: Offline Point: 970 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg kan godt følge dig i nr 1. Nr 2 forstår jeg desværre ikke?
|
|
Når noget har godt design og er brugervenligt, så bruger man det mere.
|
|
Flippo
Funktioner
Tak(0)
|
M.h.t. nr. 2, så på en Windows Phone, så når man taster sin 4-ciffrede oplåsningskode, så oplåses mobilen efter sidste ciffer. På Android skal man taste 4 cifre OG så lige trykke på en flueben - idiotisk.
|
|
Bruger udmeldt 43
-- Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
Funktioner
Tak(0)
|
Android har da ID touch ligesom iPhone
|
|
miri
Guld medlem Oprettet: 21-August-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2066 |
Funktioner
Tak(0)
|
Redigeret af miri - 04-Maj-2018 kl. 22:53 |
|
miri
|
|
Flippo
Funktioner
Tak(0)
|
Miri.
Det kan være en mulig forklaring. Det ændrer dog ikke på, at Android stadig burde læse op, når du har ramt de korrekte 4 cifre (eller 5 eller 6 eller..). Der er ingen grund til, at yderligere skal trykke på fluebenet. Det er blot et irritationsmoment. Må have fat i Nokia. |
|
Fisk123
Bruger Oprettet: 30-November-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 171 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hvis du bruger Chrome, kan du godt få adresselinjen i bunden. https://android.gadgethacks.com/how-to/move-chromes-address-bar-bottom-your-screen-android-0176946/ 😊 Redigeret af Fisk123 - 05-Maj-2018 kl. 07:33 |
|
|
|
Nico89
Bruger Oprettet: 24-Februar-2012 Sted: Aalborg Status: Offline Point: 118 |
Funktioner
Tak(0)
|
På min huawei skal man også bare taste koden og så låser den op. Men bruger stort set altid fingeraftryk.
Et andet tip som jeg godt kunne have brugt lidt tidligere er at du kan hoppe tilbage til den sidste app ved at dobbeltklikke på firkant knappen. |
|
Flippo
Funktioner
Tak(0)
|
Tak for tippet fisk, jeg blev lige så glad. Desværre fungerer det kun indtil version 65, og jeg er på version 66, og ønsker ikke at nedgradere. 😒
|
|
Lennon
Guld medlem Oprettet: 06-Januar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4858 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg er på alle 3 platforme, og hælder mest til IOS . En ting jeg mangler - eller ikke har fundet. - på windows og android , er " tilbage til top " ved at trykke øverst på skærmen (IOS ) ? ?
|
|
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox Pioneer LX86 Jamo D8 surround m SUB Nikon D7100 DELL 2408WFP skærm |
|
Lennon
Guld medlem Oprettet: 06-Januar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4858 |
Funktioner
Tak(0)
|
Forøvrigt, så fungerer Siri da tæt på optimalt mht stemmestyret opkald når man/jeg kører bil . . ?
|
|
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox Pioneer LX86 Jamo D8 surround m SUB Nikon D7100 DELL 2408WFP skærm |
|
kenneth85
Guld medlem Oprettet: 03-Juni-2013 Sted: Løsning Status: Offline Point: 970 |
Funktioner
Tak(0)
|
På min Note kommer der en lille pil frem i bunden af skærmen som tager dig tilbage til toppen. Men det er kun samsungs egne apps der gør dette. På twitter skal jeg trykke på det ikon for den kategori jeg er under. Enig i at dette er godt tænkt af Apple at lave at man bare kan trykke i toppen af skærmen. Ligesom det er lækkert at kunne trække ned for at opdatere. Disse betjeningsformer ser man også i nogle apps på Android. Men der er langt fra hyppigt forekommende og langt mere gennemført på iOS.
Redigeret af kenneth85 - 05-Maj-2018 kl. 13:58 |
|
Når noget har godt design og er brugervenligt, så bruger man det mere.
|
|
Besvar | Side <1234 14> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |