|
Dagbog fra en en tidligere Apple bruger |
Besvar ![]() |
Side <1 34567 14> |
Forfatter | |
mureren ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 09-Oktober-2005 Sted: Silkeborg Status: Offline Point: 710 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Du er ikke alene :-) |
|
Mvh. Mureren
"I wish there was a knob on the TV to turn up the intelligence! There's a knob called "brightness", but it doesn't work!" |
|
![]() |
|
kenneth85 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 03-Juni-2013 Sted: Løsning Status: Offline Point: 974 |
På iPad har man noget der hedder begrænset adgang. Og her er den låst til en app. Og tabletten bliver ubrugelig efter en fast defineret tid.
Så han bruger den aldrig mere end 1/2 time. Og det er bestemt ikke hver dag. at han får lov til at bruge den. Så syntes nu ikke vi er så slemme enda.
|
|
Når noget har godt design og er brugervenligt, så bruger man det mere.
|
|
![]() |
|
Lennon ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 06-Januar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4858 |
Min Iphone6 går også ofte i selvsving mht varme, - når den både lader op og kører navigation samtidigt . . .
|
|
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox Pioneer LX86 Jamo D8 surround m SUB Nikon D7100 DELL 2408WFP skærm |
|
![]() |
|
kenneth85 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 03-Juni-2013 Sted: Løsning Status: Offline Point: 974 |
Flytning af billeder fra iCloud til mappe struktur:
Som lovet kommer her en fremgangsmåde til hvordan jeg flyttet billeder og videoer fra iCloud over til en mappe. For at gøre dette brugte jeg igen min Mac. Alle mine billeder er sirligt inddelt i mapper med årstal og album med begivenheder. Alle årstal har et album som hedder blandet med alle de billeder der ikke lige har en begivenhed. Totalt set har jeg ca 21.900 billeder og videoer. Før jeg beskriver fremgangsmåden vil jeg lige nævne at der er to måder at eksportere ens billeder. 1: Normalt Export (SHIFT + CMD + E) Denne vil udløse en popup hvor du kan vælge hvad format billeder skal eksporteres til. Samt Hvor hårdt billederne skal komprimeres.
Det er denne du skal bruge hvis du vil exportere en video optaget i slowmotion. Eller hvis dine billeder er i Apples nye HEIC format. Da meget få andre understøtter dette format. Evt billeder og videoer du har importeret fra kamera eller videokamera vil også blive konvatere. 2: Original export. Denne vil eksportere de rå filer til en mappe.
Sådan gjorde jeg: Jeg tog en mappe med et år af gangen. Fremgangsmåden er ens for alle mapperne.
Så nu har jeg eksportere alle rå data. Det næste bestod i at sortere den eksporteret mappe og finde alle filer af typen HEIC og slette dem. Så brugte jeg samme fremgangsmåde men eksporteret normalt (Ikke originalerne) Disse filer eksporteret jeg så til en anden mappe. I denne nye eksport slettet jeg alle videoer (Da jeg ved disse ønsker originalerne) Her efter flyttet jeg alle JPG filerne over i mappen med original billederne. Alle filer som den bad mig overskrive sagde jeg nej til. På denne måde ville den kun flytte de JPG filer som før var af HEIC formatet. Til sidst eksporteret jeg alle Slowmotion film og tidsforløbs film normalt da jeg ikke ønsker disse opbevaret som orginaler da det så kun er Apple produkter der ser dem som slowmotion og tidsforløb. Håber dette gav mening :) Hvis nogle står og skal igennem det samme. Eller måske har samlet sig mod til efter at have læst hvad jeg har været igennem. Ja så skriv endelig med de spørgsmål i har så skal jeg prøve at besvare dem.
Redigeret af kenneth85 - 10-Maj-2018 kl. 06:35 |
|
|
|
![]() |
|
Okay. Så er det åbenbart ikke Samsung specifik. Det er lidt noget hø. Så forsvinder det smarte lidt i min optik.
|
|
|
|
![]() |
|
Flytning af noter fra iCloud noter og påmindelser
Disse havde jeg ikke så mange af. Men de få jeg havde blev flet flyttet en af gangen også via min mac. Noter blev flyttet over i OneNote som i min optik er den langt bedste Note tjeneste. Påmindelserne blev flyttet over i Wunderlist som er den tjeneste vi bruger i vores familie til indkøb, madplan, fryser indhold mm. Flytning af dokumenter Dette var helt manuelt slave arbejde med at flytte data fra iCloud drive til min NAS. Ikke så meget at skrive om her. Det største arbejde i dette var at diverse Apple Numbers og Pages filer skulle konvateres til Office dokumenter. Men dette var bare at åbne dem og lave en Save as... Og dette var sådan set det. Alt indhold fra min iCloud konto er nu flyttet til andre steder hvor jeg ønsker dem opbevaret. Det er ikke så svært igen. Og der er mange gode guides på nettet til at flytte forskellige elementer. Summa summarum. Man er ikke så låst til Apple som folk hævder. Hvis man vil, kan man sagtens flytte til Android. Resten af denne dagbog vil handle om diverse ting jeg måtte opleve med Android og min Note 8. Kort fortalt så har jeg ikke fortrudt mit skifte endnu. Denne Note 8 er virkelig lækker. :-)
|
|
|
|
![]() |
|
JENC ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 22-April-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 615 |
Husk din NAS ikke er sikkerhedsbackup.
Hvad gør du hvis dit hus brænder.... Jeg kopierer alle mine dokumenter, billeder og film til en ekstern harddisk, som jeg har liggende på mit arbejde (og krydser fingre for, at huset ikke brænder netop den dag i kvartalet hvor jeg har den eksterne harddisk med hjemme og laver kopien til den ![]() |
|
![]() |
|
bentpetersson ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 17-November-2013 Status: Offline Point: 2437 |
Til Kenneth.
Først og fremmest tak for en saglig og virkelig interessant tråd, der fint beskriver forskelle på Apple og Android og brugeres bekymring for at gå fra Apple til Android. Gad egentlig vide, hvordan det så er den anden vej. S-pennen, som jeg mener, at din Note 8 vel også har - bruger du den, og til hvad og finder du den nyttig? |
|
Med venlig hilsen
bentpetersson |
|
![]() |
|
JENC ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 22-April-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 615 |
Et spørgsmål mere fra en Android bruger der også har en iPad.
Når jeg i Youtube har søgt en video frem og afspiller den. Så ser jeg en video i forslags-listen fra den først sete video (altså ikke fra den oprindelige søgeliste). Fra denne 2. film ser jeg endnu en film jeg gerne vil se, klikker på den og ser den 3. film. Måske også en 4. film. Nu vil jeg gerne tilbage fra 4. sete film, til 3. sete film og til 2. sete film. Her savner jeg virkelig tilbage-knappen i Android. - Hvordan gør jeg det på IOS? Jeg kan komme tilbage til den allerførste søgeliste ved at trække afspilningsbilledet ned i højre hjørne. Men det er ikke det jeg vil. Jeg vil fra 4. sete film og tilbage i trinene.
|
|
![]() |
|
kaizer ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 08-Maj-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2369 |
Du kan vel blot bruge piletasterne i øverste venstre hjørne, eller swipe fra venstre side af skærmen mod højre.
|
|
![]() |
|
- Youtube app'en har ikke piletaster (det har jeg kun set i Safari-browser).
- Jeg swipet og swipet men kan ikke få det til at virke - i Youtube app'en. Jeg kan slavisk i menuerne i Youtube gå i Samling -> historik -> liste over sete film -> vælge film. Meeen jeg vil egentligt bare gerne have en "tilbage-pil"-funktionalitet som i Android.
|
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
Når jeg stopper videoen, er der en pil ned oppe i venstre hjørne. Så kommer du ud i thumbnail oversigten igen. |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1 34567 14> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |