recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Dali Ikon setup - Billede af ny effekt
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Dali Ikon setup - Billede af ny effekt

Besvar Besvar Side  <1234 9>
Forfatter
Besked
PeterBakke Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 11-April-2012
Sted: København NV
Status: Offline
Point: 183
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PeterBakke Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juli-2012 kl. 15:46
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Rotel er neutral i lyden, så hvis du er til "umba umba musik", tror jeg du blir' skuffet Tongue

Jeg kan godt lide musik i stil med fx Pink Floyd - i det hele taget akustisk musik. Hvordan vil Rotel klare den opgave? Og er de 5x100W den er opgivet til "nok" ?

Min oplevelse af min gamle NAD ift. den nuværende Denon er, at jeg tidligere synes jeg havde mere "attack" i lyden. Den var mere direkte og klar. Svært at forklare.
Med Denon er det som om, at lydbilledet er blevet lidt mere "mudret" at høre på.

Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juli-2012 kl. 15:53
Oprindeligt skrevet af PeterBakke PeterBakke skrev:

Rotel er neutral i lyden, så hvis du er til "umba umba musik", tror jeg du blir' skuffet Tongue

Jeg kan godt lide musik i stil med fx Pink Floyd - i det hele taget akustisk musik. Hvordan vil Rotel klare den opgave? Og er de 5x100W den er opgivet til "nok" ?

Min oplevelse af min gamle NAD ift. den nuværende Denon er, at jeg tidligere synes jeg havde mere "attack" i lyden. Den var mere direkte og klar. Svært at forklare.
Med Denon er det som om, at lydbilledet er blevet lidt mere "mudret" at høre på.

Jamen til akustisk musik får du ikke meget bedre forstærker efter det indtryk jeg har fået. Problemet er så lidt at jeg ikke regner Pink Floyd ind under akustisk, men mere over i rock/pop genren, og her må der godt komme lidt mere skrald på i dybbassen, og det mener jeg ikke Rotel kan levere tilfredsstillende nok.

Her vil en Nad sikkert være bedre. Men det Nad jeg har hørt er så ikke supergodt til akustisk musik, så det er lidt svært. Denon vil jeg slet ikke kommentereLOL
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PeterBakke Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juli-2012 kl. 15:56

Jamen til akustisk musik får du ikke meget bedre forstærker efter det indtryk jeg har fået. Problemet er så lidt at jeg ikke regner Pink Floyd ind under akustisk, men mere over i rock/pop genren, og her må der godt komme lidt mere skrald på i dybbassen, og det mener jeg ikke Rotel kan levere tilfredsstillende nok.

Her vil en Nad sikkert være bedre. Men det Nad jeg har hørt er så ikke supergodt til akustisk musik, så det er lidt svært. Denon vil jeg slet ikke kommentereLOL

Du har nok ret i at Pink Floyd ikke er 100% akustisk med alt det synthesizer de bruger Embarrassed
En løsning kunne da være at kombinere føromtalte Rotel med Ikon Sub'en og indstille fronterne til small?

Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juli-2012 kl. 16:01

Du har nok ret i at Pink Floyd ikke er 100% akustisk med alt det synthesizer de bruger Embarrassed
En løsning kunne da være at kombinere føromtalte Rotel med Ikon Sub'en og indstille fronterne til small?

Ja ellers er det ikke de samme PF vi lytter tilLOL Det kan du jo forsøge med. Det kan være du kan få det bedste fra begge verdener med den combi.
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PeterBakke Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juli-2012 kl. 16:40
Jeg må prøve at komme ud at høre Rotel på en højttaler med en lys klang Kan det passe at der ligger et par Rotel-forhandlere på Frederiksberg?

Mht til opsætning, hvordan fungerer det så? Er det plug'n'play, eller skal man ind og definere en ekstern forstærker i opsætningen på receiveren? Jeg er ikke faldet over noget menupunkt der kunne tyde på at man skulle kunne vælge det.
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juli-2012 kl. 17:02

Jeg må prøve at komme ud at høre Rotel på en højttaler med en lys klang Kan det passe at der ligger et par Rotel-forhandlere på Frederiksberg?

Mht til opsætning, hvordan fungerer det så? Er det plug'n'play, eller skal man ind og definere en ekstern forstærker i opsætningen på receiveren? Jeg er ikke faldet over noget menupunkt der kunne tyde på at man skulle kunne vælge det.
Aner det ikke, jeg er fra JyllandLOL

Det er jo pre-out på recieveren, så analog og ingen assignment.
Til top
Mr. Claude Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Marts-2010
Sted: DK
Point: 1130
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mr. Claude Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juli-2012 kl. 21:45
Jeg ville købe Rotel. Den har en del af råstyrken fra NAD men mere forfinet og lækker lyd. Vil være en kæmpe forbedring ifht. 2308 som jeg klart vil mene er underdimensioneret med ikon6.
Til top
Mr. Claude Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Marts-2010
Sted: DK
Point: 1130
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mr. Claude Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juli-2012 kl. 23:48
ellers har Denon Pma 1510 passthrough og det slår enhver surr receiver til under 20tkr.
Til top
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Marts-2005
Sted: Denmark
Point: 8672
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér xcardman Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juli-2012 kl. 00:10
Oprindeligt skrevet af Mr. Claude Mr. Claude skrev:

ellers har Denon Pma 1510 passthrough og det slår enhver surr receiver til under 20tkr.

http://www.hifiklubben.dk/produkter/stereo/forstarker/denon_pma-1510ae-_forstarker_sort.htm

kan klart anbefales, min er dog den større 2010 modelhttp://www.hifiklubben.dk/produkter/stereo/forstarker/denon_pma-2010ae_forstaerker_premium_silver.htm
købt brugt

har prøvet lidt forskelligt
super lyd i forhold til en  surr receiver

lidt sjovt nogen her på siden har skifte deres surr receiver en del gange for bedre stereo lyd
efter selv have prøvet effektforstærker og en rigtig stereo forstærker
kan det kun anbefales

disse to har nemlig  passthrough, så du beholder din  surr receiver, til film
og en af disse til stereo og skifter bare på en knap mellem stereo og surr

fint setup Thumbs Up

Redigeret af xcardman - 21-Juli-2012 kl. 00:12
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PeterBakke Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juli-2012 kl. 08:52
Det var en Rotel ala denne her jeg havde set på: http://www.rotel.com/UK/products/ProductDetails.htm?Id=476&Tab=2&Pic=2

Hvordan fungerer det med at skifte mellem forstærkerne, hvis det er en stereoforstærker man bruger? Og volumekontrollen - kører den på receiveren eller stereoforstærkeren? Eller virker de begge, således at man beholder den ene i fx kl. 12 position og styrer det hele på den anden?

Undskyld de mange spørgsmål - men har aldrig rigtig rodet mig ud i de mere avancerede opsætninger, så er lidt grøn på det område Embarrassed 
Til top
Jørgensen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Februar-2008
Sted: Holstebro
Point: 886
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jørgensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juli-2012 kl. 11:00
Hej, jeg har selv haft kig på en Cambridge 840A V2 for nylig, som desværre blev solgt for næsen af mig ;-), men den er opbygget sådan, at den fungerer som en normal forstærker.

Når du så ønsker, at den skal aflaste receiveren, trykkes der på en knap, og stereoforstærkeren er en rendyrket effektforstærker styret af receiverens volumenkontrol. Ikke noget med at indstille volumen her eller der.

Det samme må gøre sig gældende for den løsning, du har kig på.

Mvh. Jørgensen
Til top
Therock Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-Juni-2011
Sted: Randers
Point: 586
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Therock Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juli-2012 kl. 11:04
Oprindeligt skrevet af Mr. Claude Mr. Claude skrev:

Helt Enig
Og hvis du bare går en lille anelse op i pris i forhold til den der, så skal du godt nok op i et utroligt dyrt surrund setup før du kan kan slå den intregret løsning i stereo.

Hvis det overhovedt findes.....
Stereo: | Dali Mentor 1 | 2 x Dali Mentor Sub | Cambridge CRX 120 | Cambridge Audio Azur 851W |
Video:| LG CX 65" |
Til top

Besvar Besvar Side  <1234 9>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu