recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Dali Ikon setup - Billede af ny effekt
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Dali Ikon setup - Billede af ny effekt

Besvar Besvar Side  <12345 9>
Forfatter
Besked
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juli-2012 kl. 11:18
Oprindeligt skrevet af xcardman xcardman skrev:

lidt sjovt nogen her på siden har skifte deres surr receiver en del gange for bedre stereo lyd
Hvad sjovt er der ved det? Forskellen fra SR til 10k og så til SR til 19k er ret markant, må jeg konstatere med min egen udskiftning Tongue
Til top
PeterBakke Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 11-April-2012
Sted: København NV
Point: 183
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PeterBakke Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juli-2012 kl. 11:42
Jeg har fundet noget beskrivelse af pass through i Kampus' bio tråd (s. 107, hvis andre vil finde det).

Hvis jeg har forstået det rigtigt kan tingene så forbindes sådan her:

Til film: 
Oppo --> hdmi --> receiver   og   receiver --> pre out --> stereoforstærker m. bypass on = lyd, hvor stereoforstærker fungerer som effektforstærker    (fronterne er self sat til stereoforstærkerens udgange)

Til lyd:
Oppo --> unbal. rca --> stereoforstærker m. bypass off = lyd   (og jeg tænder slet ikke for receiveren)

Så vidt jeg kan se, vil denne her så også virke? http://www.hifiklubben.dk/produkter/stereo/forstarker/cambridge_851a_forstarker_sort.htm

Jeg hørte den nævnte cambridge for et par dage siden på et sæt B&W Diamond, og den lød fantastisk Tongue

Er der nogen der har styr på hvor meget varmeudvikling der er fra en sådan? Den får kun 4-5 cm luft over sig, så den skal helst ikke blive 80 grader i brug og have brug for en halv meter til at ånde Embarrassed
Til top
Therock Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-Juni-2011
Sted: Randers
Point: 586
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Therock Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juli-2012 kl. 12:19
Oprindeligt skrevet af PeterBakke PeterBakke skrev:

Jeg har fundet noget beskrivelse af pass through i Kampus' bio tråd (s. 107, hvis andre vil finde det).

Til film: 
Oppo --> hdmi --> receiver   og   receiver --> pre out --> stereoforstærker m. bypass on = lyd, hvor stereoforstærker fungerer som effektforstærker    (fronterne er self sat til stereoforstærkerens udgange)

Til lyd:
Oppo --> unbal. rca --> stereoforstærker m. bypass off = lyd   (og jeg tænder slet ikke for receiveren)

Så vidt jeg kan se, vil denne her så også virke? http://www.hifiklubben.dk/produkter/stereo/forstarker/cambridge_851a_forstarker_sort.htm

Jeg hørte den nævnte cambridge for et par dage siden på et sæt B&W Diamond, og den lød fantastisk Tongue

Er der nogen der har styr på hvor meget varmeudvikling der er fra en sådan? Den får kun 4-5 cm luft over sig, så den skal helst ikke blive 80 grader i brug og have brug for en halv meter til at ånde Embarrassed

Hej Peter.

Det er en fin en du linker til der, ingen tvivl om det. Ha dog lige for øje at der ikke er digi ind hvis du lige skulle finde på at vil streame en dag og bruge den interne DAC deri...
Stereo: | Dali Mentor 1 | 2 x Dali Mentor Sub | Cambridge CRX 120 | Cambridge Audio Azur 851W |
Video:| LG CX 65" |
Til top
Mr. Claude Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Marts-2010
Sted: DK
Point: 1130
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mr. Claude Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juli-2012 kl. 16:46
4-5 cm er for lidt plads til andet end digital forstærker...
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PeterBakke Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juli-2012 kl. 16:57
Oprindeligt skrevet af Mr. Claude Mr. Claude skrev:

4-5 cm er for lidt plads til andet end digital forstærker...

Så må det nok blive noget ala den Rotel jeg omtalte tidligere?
Til top
Tweaky Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-September-2011
Sted: Danmark
Point: 630
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tweaky Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juli-2012 kl. 16:39
Oprindeligt skrevet af Therock Therock skrev:

Til film: 

Til lyd:

Hej Peter.

Det er en fin en du linker til der, ingen tvivl om det. Ha dog lige for øje at der ikke er digi ind hvis du lige skulle finde på at vil streame en dag og bruge den interne DAC deri...

Der skal jo heller ikke være nogen digi ind.

Lyden kommer analogt fra OPPO'en og så ind i Cambridge, der iøvrigt fungerer fantastisk med pass-through til en surround-receiver.

I mine øjne skal du kaste voldsomt store summer af på en bedre SR for at få tilnærmelsesvis det samme som en ren stereoforstærker. Ikke så meget på grund af effekt, men forforstærkerdelen i de rene stereo-produkter er ofte klasser bedre end de er i surround-receiverne.

Hvis du var voldsomt glad for NAD'en, så find en brugt M3. Den kan du finde til omkring 10 kilo. Den kan også laves med pass-through.
Til top
MortenKBH Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-December-2006
Sted: Denmark
Point: 751
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MortenKBH Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juli-2012 kl. 18:28
jeg var rigtig glad for din Nad forstærker, den tjente mig i flere år og blev solgt videre uden tab :-)
Nu har jeg en NAD 356 , same same
Panasonic TX-P50ST50

Panasonic dvd S53

NAD 356 BEE med indbygget DAC

Sonos Connect

B&W DM685
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PeterBakke Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2012 kl. 13:07
Oprindeligt skrevet af MortenKBH MortenKBH skrev:

jeg var rigtig glad for din Nad forstærker, den tjente mig i flere år og blev solgt videre uden tab :-)
Nu har jeg en NAD 356 , same same

Var det dig der købte min NAD? Det var en super forstærker og det glæder mig, at du fik ligeså stor glæde af den som jeg selv Big smile

Til top
Therock Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-Juni-2011
Sted: Randers
Point: 586
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Therock Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2012 kl. 13:20
Oprindeligt skrevet af Tweaky Tweaky skrev:

Til film: 

Til lyd:

Hej Peter.

Lyden kommer analogt fra OPPO'en og så ind i Cambridge, der iøvrigt fungerer fantastisk med pass-through til en surround-receiver.

I mine øjne skal du kaste voldsomt store summer af på en bedre SR for at få tilnærmelsesvis det samme som en ren stereoforstærker. Ikke så meget på grund af effekt, men forforstærkerdelen i de rene stereo-produkter er ofte klasser bedre end de er i surround-receiverne.

Ja ja Wink... Meeen hvis han nu en dag skulle vælge og sælge oppo, er det jo rart nok og have Digi ind på forstærker... F.eks hvis han bare køber et billigere drev en dag....
Stereo: | Dali Mentor 1 | 2 x Dali Mentor Sub | Cambridge CRX 120 | Cambridge Audio Azur 851W |
Video:| LG CX 65" |
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PeterBakke Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2012 kl. 13:27
Oprindeligt skrevet af Tweaky Tweaky skrev:

Til film: 

Til lyd:

Hej Peter.

Hvis du var voldsomt glad for NAD'en, så find en brugt M3. Den kan du finde til omkring 10 kilo. Den kan også laves med pass-through.

Mange tak for alle Jeres gode råd - I har stillet mig lidt i et dilemma ift. hvilken jeg vil prøve at gå fremover Approve

Så vidt jeg kan se har jeg to muligheder (og sikkert også flereWacko).

Min første tanke var at skrabe sammen til en Rotel RMB-1565 effektforstærker. Den er opgivet til 5x100W med alle kanaler i drift - hvilket bør være rigeligt til mine Dali, da de ikke hører blandt de højttalere som sluger mest strøm. Efterfølgende, når tiden løber fra min Denon, kan jeg opgradere med en surround processor, da jeg allerede har en multikanals effekt. Dette kunne fx være Rotels så den passer til effekten. 

Efter alle Jeres råd har jeg også øjnet den mulighed, at anskaffe mig en int. stereoforstærker m. HT bypass. Dette skulle øjensynligt løfte stereokvaliteten til et niveau som jeg ikke kan ramme med et surround setup inden for mit budget Embarrassed Ulempen er dog, at når tiden så løber fra min Denon, vil jeg enten være tvunget til at købe en ny surround receiver, eller udskifte det hele og gå efter et separat setup til den tid.

Jeg er lidt i tvivl om hvilken fremgangsmåde der på den lange bane giver den bedste lyd?

Det skal lige siges, at grunden til jeg nævner Rotel er ikke at jeg har erfaring med dem e.lign. Men en tidligere kollega (som er godt oppe i åreneTongue), havde en fortid som chef hos Jamo, dengang de var store. Han var med dengang surround kom frem, og var på kurser på Skywalker Ranch og hilste på George Lucas - han var altså godt inde i Hifi Smile Da jeg snakkede med ham anbefalede han Rotel som nogle af de bedste forstærkere man kunne komme i nærheden af - inden for deres prisgrupper.

Efter selv at have læst en masse anmeldelser af Rotel synes jeg, at der er tegnet et billede af de har brugt deres kræfter i lyd fremfor features - hvilket tiltaler mig ret meget. Jeg tror aldrig jeg bliver den store "streaming-mand" og jeg ret ligeglad med Audyssey, da de erfaringer jeg har med det ikke har været gode. Det eneste Audyssey i mine øjne har kunnet gøre for mig, er at måle afstanden fra lytteposition til højttaler. Deres equalizer synes jeg fyrer for meget op for mellemtonen, så stemmer kommer til at lyde som om personer taler ned i en spand Confused

Jeg må ud at lytte og igang med at spare sammen Big smile
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PeterBakke Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2012 kl. 13:42
Så blev TV'et hængt op - så her følger selvfølgelig lidt billeder Smile

Første udfordring var at skære fodpanelet af, så møblet kunne komme ind til væggen. Dette blev gjort med en feincutter.

Dernæst skulle der gøres klar til fjernsynet og en skinne til at gemme ledningerne i:

Og det færdige resultat, inkl. closeup af ledningsskinne Tongue

Og et stemningsbillede, hvor der er gjort klar til OL Clap

God weekend Tongue
Til top
rene49 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Marts-2009
Sted: Denmark
Point: 871
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rene49 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2012 kl. 17:08
Hvor dyb er møblet du viser på billedet der ? :)
Til top

Besvar Besvar Side  <12345 9>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu