|
Dali Ikon setup - Billede af ny effekt |
Besvar ![]() |
Side <1 6789> |
Forfatter | ||
kskruger ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 05-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3498 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
PeterBakke, nu ved jeg ikke hvor kritisk du er med lydkvaliteten, når vi snakker musik/stereo. Men når du skriver, at du vil tilbage til lyden af dit stereo setup. Så får du svært ved at finde det i en surround forstærker, de er typisk rigtig gode til en ting og det er film surround og måske lidt musik streaming. Men stereo afspilling, der kommer de ret hurtigt til kort. Jeg har prøver rigtig mange forskelle surround receiver og den eneste som lød rigtig godt i stereo var en 10 år gl. Primare SPA20, ikke engang Anthem kan være med her, selvom den er klart lyder bedre end dem fra Onkyo, Pioneer, Denon mv.... Jeg synes du skulle prøve at gå tilbage til Tapeconnectionog høre Otto, om du ikke måtte låne en god analog forstærker, samt en god cd afspiller. Hvis lyden tænder dig, så skal du helt klart den vej, hvis ikke...ja så kan du altid gå tilbage til en surround receiver.
|
||
![]() |
||
PeterBakke ![]() Bruger ![]() Oprettet: 11-April-2012 Sted: København NV Status: Offline Point: 183 |
|
Den mulighed har jeg faktisk overvejet - men da jeg også ser film dagligt vil jeg være ked af at skulle tilbage til et rent stereosetup
![]() Jeg har også overvejet muligheden for at spænde en int. stereoforstærker med ht-bypass efter receiveren, og så bruge den som effekttrin i surround og som ren stereoforst. til musik. Både Denon og Cambridge Audio har nogle spændende modeller som kan dette. Men den løsning fylder meget i første omgang - altså rent fysisk.
Jeg tror nu det må være muligt at finde noget der løfter kvaliteten af musik markant ift. min nuværende Denon. Jeg synes i hvert fald at Anthem'en gjorde det markant bedre end Denon'en. Men der må findes andre receivere som har brugt krafterne på lyd kontra features.
Hvor kan man lytte til Integra henne? Og er de pengene værd? Så vidt jeg har forstået er der ikke markant forskel (rent teknisk) på dem og Onkyo? Jeg kender en som har en nyere Onkyo - og der er jeg ikke imponeret over lydkvaliteten. Han har et par "gamle" B&W 705 stativhøjttalere, den matchende centerhøjttaler (kan ikke huske modelnavnet her) og nogle mindre baghøjttalere.
Jeg har også kigget en smule på Primare. Men hvis jeg har forstået det rigtigt skal det være en SPA22 inkl. HD-scaler modul for at få hdmi i den. Og de er ret dyre
![]() ![]() Til oplysning skal det nok nævnes at jeg bor i København. Jeg var blot i Århus i weekenden og øjnede derfor lige muligheden for et smut forbi tapeconnection.
|
||
![]() |
||
p.las ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-November-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4156 |
|
lyd er jo meget subjektiv. med det i mente kan jeg fortælle dig at jeg har haft både Anthem MRX 300 og en Integra 80.2 processor på besøg. Klangen fra dem begge er meget neutral. Integraen er dog mere "smooth" men mangler til gengæld kant og dynamik - eksempelvis en akustisk guitar lyder pænt på Integraen , men mangler noget drama. og så syntes jeg at audessey tilføre noget i diskanten som virker forkert. mit subsystem har en seperat EQ, så jeg kan vælge ikke at bruge ARC og Audessey. her er lyden fra Integraen bedre end med Audessey koplet ind. På anthemen er lyden bedst med ARC koplet ind. Onkyo og Integra er identisk , bortset fra designet. Til min smag når vi snakker stereo er jeg ikke i tvivl - anthem Andre vil sige det modsatte - sådan er det med lyd. håber du kan bruge det til noget |
||
![]() |
||
PeterBakke ![]() Bruger ![]() Oprettet: 11-April-2012 Sted: København NV Status: Offline Point: 183 |
|
Tak for svaret. Der er netop "punch" eller "attack" i lyden jeg synes jeg mangler. Personligt synes jeg at der var meget mere af dette i den anthem jeg var inde og demo'e ift. hvad jeg er vant til hjemmefra - men derfor er det altid rart lige at undersøge hvilke andre alternativer der er, inden man smider penge efter det første og bedste ![]() Redigeret af PeterBakke - 22-August-2012 kl. 11:06 |
||
![]() |
||
Hother ![]() Platin medlem ![]() hummelmose Oprettet: 12-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 23900 |
|
@Peter Bakke, du er velkommen til at lytte til en Integra 80.2 hos mig i Kastrup.
Som p.las. er inde på, så er lyd meget individuelt, og for mig er Anthem ikke noget match for min Integra (har haft begge dele).
Teknisk er den matchende Onkyo lig Integra - men når det så er sagt, så kunne jeg slet ikke få Onkyo´en til at lyde lige så dynamisk i stereo, som min Integra. Hvad angår surround så er der som jeg oplevede det, ingen forskel. Så jeg hører til dem der mener, at en eller anden forskel er der mellem Onkyo og Integra - uden at kunne pint-pointe forskellen. Redigeret af Hother - 22-August-2012 kl. 12:55 |
||
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
||
![]() |
||
|
Tak for tilbuddet - det er meget pænt af dig
![]() Hvordan er Integra prissat? Inden jeg muligvis giver mig i kast med at "forelske" mig i dem, kunne det være rart at vide hvilket prisleje de befinder sig i
![]() |
||
![]() |
||
kskruger ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 05-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3498 |
|
Det er svært at finde en official Integra prisliste, men du kan kontake Christian fra CSN-teknik han forhandler dem. Men du skal nok regne med, at de koster ca. 50% mere i forhold til Onkyo udgaven.
|
||
![]() |
||
Hother ![]() Platin medlem ![]() hummelmose Oprettet: 12-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 23900 |
|
Nej, en Integra koster så vidt jeg husker vel omkring 2-3000 kr mere end den tilsvarende Onkyo (men spørg lige en forhandler). Det der så også følger med i prisen er en bedre service + muligheden for en Pro-kalibrering
![]() |
||
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
||
![]() |
||
SosFarum ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 17-Juli-2007 Sted: Frederikssund Status: Offline Point: 1023 |
|
Ærgeligt du ikke fik hørt en Creek eller Musical Fidelity koblet til en Anthem nu du var i Århus.
Har en Creek Evolution 5350 koblet til min Onkyo 875 og det gav en pænt luft i både stereo og surround.
|
||
![]() |
||
|
Hey,
Der har været stille i min tråd i et stykke tid nu. Økonomien er ved at være til at opgradere systemet med en ny receiver ![]() Musikkvaliteten betyder meget for mig, og jeg er generelt ligeglad med en lang liste af features som jeg alligevel aldrig får brugt. Jeg er begyndt at se på følgende receivere: * Rotel RSX-1562 * Anthem MRX500 eller MRX500 * Cambridge Azur 751R * NAD T777 Jeg har tidligere haft NAD, som jeg var rigtig glad for. Jeg synes også at den klædte mine Dali'er ret godt. Det var dog en stereoforstærker, og jeg er i tvivl om lyden er den samme i deres surround produkter. Anthem har jeg hørt på et sæt monitor audio for et halvt år siden, og det lød rigtig godt. Derudover har jeg hørt at deres rumkorrektion skulle være uovertruffen. Jeg er dog i tvivl om de penge der er lagt i rumkorrektionen kunne være lagt bedre andre steder i receiveren, fx i en bedre DAC eller stærkere strømforsyning. Dette bringer mig frem til de to sidste, som jeg desværre ikke har hørt. Af Cambridge og Rotel, lader Rotel'en til at være den stærkeste. Jeg kan dog ikke se et sted i Danmark den forhandles. AV-Connection har den tidligere udgave, RSX-1560'eren. Og jeg kunne godt tænke mig at høre den spille ![]() Cambridge'en er ikke i handlen endnu, men jeg er villig til at vente, hvis den er værd at vente på! Er der nogen der har erfaringer med ovennævnte, eller eventuelt andre forslag? Og er der nogen der ved hvor man kan lytte til Rotel på Sjælland - og helst i Københavnsområdet? Bakke |
||
![]() |
||
jan203 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 17-Oktober-2010 Sted: dk Status: Offline Point: 761 |
|
kt radio har vist rotel.
|
||
Pioneer 5090H.samsung 3126..Oppo95.Musical FidelityM6i.front.soavo1.Center.sonusfaberdomus.Bag.amadeusmultiaktiv.Sub.klipschRsw12B.Sonos Cullen.Music Hall 25.2 moded dac.
|
||
![]() |
||
KennyIver ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 31-Maj-2011 Sted: Herning Status: Offline Point: 1073 |
|
Anthem'en mangler ikke kræfter hvis du sammenligner den med andre receiver i dens prisklassen! Og jeg fornemmer det lige præcis er i D/A delen og forstærker delen at de er gået all in, for derimod at spare på AirPlay, Osv.
Jeg kan kun oppe på vognen med rosende ord for Anthem'en, og især deres ARC hjælper gevaldigt meget hjemme hos mig især i bas/mellemtone området ![]() |
||
Setup:
Panasonic,Anthem,HK,DLS,Velodyne |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1 6789> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |