recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Dali lektor sub 10
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Dali lektor sub 10

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
friedel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-Oktober-2007
Status: Offline
Point: 1462
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér friedel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Dali lektor sub 10
    Sendt: 25-September-2013 kl. 16:27
Hej folkens

Nogen der har nogle erfaringer med Dali Lektor Sub 10?

Tror rummet er en 30-35kvm, de skal spille sammen med b&w dm683, htm61 og enten 685/6 eller b&w m1

Kan få den med kabel for 2500kr er det her jeg skal slå til? :)
Til top
armani-thomas Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-September-2013
Point: 1724
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér armani-thomas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-September-2013 kl. 17:06
Det var det jeg gav for en af mine Dali Ikon's. Og det er en noget bedre sub i mine ører.
Til top
Jesper Flamand Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 07-Oktober-2008
Point: 345
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jesper Flamand Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-September-2013 kl. 17:11
Jeg kender hverken til den ene eller anden sub, men hvis du kan få en ikon til den pris må den lektor sub ned i pris.
Til top
friedel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér friedel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-September-2013 kl. 17:20
Det lyder billigt for en ikon? Har fundet en MkII Men han vil ikke under 3500kr hvilket jeg ikke har råd til. Og så er kæresten ikke fan er de store subs så 10" er ganske fint, vil dog hellere have B&W 610 men dem er der jo ikke mange af :(
Til top
friedel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér friedel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-September-2013 kl. 20:27
Ingen andre der har nogle erfaringer?
Til top
micker Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 26-Juni-2007
Sted: Denmark
Point: 356
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér micker Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-September-2013 kl. 09:20
Dali lektor sub er en RIGTIG god sub. Det er en skam den ikke stadig bliver produceret, den er meget stram og præcis. Hvis den også skal bruges til musik er den mere fast i bassen end en ikon. Jeg ved ikke om du skal bruge den til musik eller film, til film findes andre subs der måske er sjovere og går dybere (f.eks ikon) men til musik lyder den fantastisk, der skal man normalt op i dyre subwoofer for at få samme faste bas der harmonere ligeså godt med gode højttalere som f.eks DM serien eller ikon.
Panasonic TH42PX70

Denon / B&W 800 bio

PS3
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér armani-thomas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-September-2013 kl. 09:45
Ikon overgår den på alle områder. Hvis ikke man syntes en Ikon er "stram og præcis" er den ikke blevet integreret/kalibreret ordentligt i forhold til fronter. Har man ikke noget ordentlig rumkorrektion er dette selvfølgelig heller ikke nemt.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér armani-thomas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-September-2013 kl. 10:05
Vubti:
http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=254639

Meget bedre end Lektor. Og god WAF.
Til top
friedel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér friedel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-September-2013 kl. 10:14
Hmm okay, den skal mest bruges til film, så skal måske lede videre? :)

Den audiovector er rigtig lækker, men den skulle have været sort :(
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér armani-thomas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-September-2013 kl. 11:38
Har du overvejet sådan et svin her:
http://www.xtzsound.eu/en/products/subwoofers/99w10-16-matt

http://danstv.dk/shop/xtz-99-w10-3795p.html

Noget kraftigere, og mere solid bygget. Samt mange flere justerings muligheder.
Til top
friedel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér friedel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-September-2013 kl. 13:10
Har kigget på den :) Men kæresten er ikke fan :( 

Har budt på en b&w asw650 :) Nu må vi se.

Men som jeg forstår det vil i ikke anbefale Lektoren til mit setup? 
Til top
technology Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 02-September-2009
Sted: Denmark
Point: 364
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér technology Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-September-2013 kl. 13:17
Hej

Jeg bruger hele lektor serien inclusiv sub

Jeg synes den fungerer fint.
Jeg synes den er dejlig kontrolleret under film.
Men ja det er nok lidt smag og behag
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu