recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Dali Phantom S-180 erfaringer
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Dali Phantom S-180 erfaringer

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Dali Phantom S-180 erfaringer
    Sendt: 06-Marts-2021 kl. 09:37
Jeg går i tankerne om at udskifte mine L C R til forhåbenligt noget bedre end nuværende, men jeg er låst på at at det skal være On-Wall, eller der kan måske monteres en hylde i stedet og benytte nogle bookshelf højtalere, men ryggen på dem kommer helt ind til væggen.

Har haft MK S300 hjemme og lytte på, de rigtig fine til surround alene og spiller sindsygt højt, men til hifi lytning falder de desværre ikke i min smag og er enlig også lidt for klodset, men det er er en anden sag.

Så så jeg dem fra Dali af, men jeg har ingen erfaringer med dem

Evt. andre der har nogle ideer til on wall løsninger?

Jeg har også set på: Legasy Audio on wall, men de findes ikke ikke umiddelbart i europa

4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |
Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 3771
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Marts-2021 kl. 10:06
Dali Phantom højttaleren er det ikke en in wall model, Dali Oberon er en on wall. Men der findes jo et hav af producenter, der har on wall højttalere på programmet. 
Et lille Googleopslag giver masser af ideer, endda på en del danske salgssites. Et lille udpluk af on wall muligheder, KEF, System Audio, DALI, Audiovector, JAMO, og listen er uendelig lang. 


Redigeret af JeTex - 06-Marts-2021 kl. 10:18
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Til top
KevinL Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 14-August-2014
Sted: Esbjerg
Status: Offline
Point: 364
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KevinL Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Marts-2021 kl. 10:41
Har du hørt Lyngdorf FR-1 on-wall? 

Det selvfølgelig ikke sikkert at det er for dig, men i mine øre er de bedre end nogen Dali on-wall.
Men jeg synes generet at Dali er meget skinger når de bliver presset lidt

Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Marts-2021 kl. 13:08
Oprindeligt skrevet af JeTex JeTex skrev:

Dali Phantom højttaleren er det ikke en in wall model, Dali Oberon er en on wall. Men der findes jo et hav af producenter, der har on wall højttalere på programmet. 
Et lille Googleopslag giver masser af ideer, endda på en del danske salgssites. Et lille udpluk af on wall muligheder, KEF, System Audio, DALI, Audiovector, JAMO, og listen er uendelig lang. 

Jo Dali Phantom er in-wall, men man kan købe en ramme så de bliver on-wall.

Det er nok rigtig at der findes mange on wall modeler, men jeg leder efter nogle som også kan levere lidt bund, og så skal de kunne spille! Du ved sikkert godt hvad jeg mener med, at spille.Wink
Men skal dog også kunne benyttes til surround.
De nye on wall fra SA kan slet ikke det samme som mine nuværende SA Exact

60Hz og ned klares fra nogle high-end subs.
4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4246
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Marts-2021 kl. 14:29
Oprindeligt skrevet af KevinL KevinL skrev:

Har du hørt Lyngdorf FR-1 on-wall? 

Det selvfølgelig ikke sikkert at det er for dig, men i mine øre er de bedre end nogen Dali on-wall.
Men jeg synes generet at Dali er meget skinger når de bliver presset lidt

+1. Du skal høre dem, de lyder som om de er meeget større, og der savnes ikke stram bas.
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Marts-2021 kl. 15:59
Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Oprindeligt skrevet af KevinL KevinL skrev:

Har du hørt Lyngdorf FR-1 on-wall? 

Det selvfølgelig ikke sikkert at det er for dig, men i mine øre er de bedre end nogen Dali on-wall.
Men jeg synes generet at Dali er meget skinger når de bliver presset lidt

+1. Du skal høre dem, de lyder som om de er meeget større, og der savnes ikke stram bas.
Nej har ikke hørt dem, endnu.... Men jeg har dem dog på min listeBig smile

Men det vil være imponerende til den pris de har, hvis lyden fra FR-1 er på højde selv med bookself eller on-wall/ in-wall der måske 2 - 3 eller 4 gange så dyr.

Det skal ikke være for analytisk men velspillende med gode detaljer, der skal være noget brede og dybde og meget gerne noget åbenhed og være bare lidt transparent, hvor f.eks stemmer står skarpt og præcis, og ligeledes skal dynamik, hurtighed, attack og rytme være til stede.

Jeg har haft nogle bookshelf fra Dynaudio contour 20i med hjem, men det dutter bare ikke hos da de skal langt ud fra væggen og er fysisk svære at placere og så er de er alt alt for dybe, men for søren hvor spiller de godt, men de skal godt nok have noget saft for at lukke op.


Redigeret af Potter - 06-Marts-2021 kl. 16:00
4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |
Til top
Frank13 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Juli-2017
Sted: Snekkersten
Status: Online
Point: 1028
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Frank13 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Marts-2021 kl. 17:05
Højttalere som både kan surround/stereo, nedlægger du din stereo stue?
Frank
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Marts-2021 kl. 18:26
Oprindeligt skrevet af Frank13 Frank13 skrev:

Højttalere som både kan surround/stereo, nedlægger du din stereo stue?
Frank
Yep, det var/ er enlig min meningEmbarrassed
4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |
Til top
Frank13 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Juli-2017
Sted: Snekkersten
Status: Online
Point: 1028
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Frank13 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2021 kl. 16:33
Oprindeligt skrevet af Potter Potter skrev:

Oprindeligt skrevet af Frank13 Frank13 skrev:

Højttalere som både kan surround/stereo, nedlægger du din stereo stue?
Frank
Yep, det var/ er enlig min meningEmbarrassed
Mon ikke det bliver noget af en "kamp" hvis du skal finde noget som kan matche dine 802, eller er du klar på at træde et trin ned af hi-fi stigen?

Frank
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2021 kl. 18:22
Oprindeligt skrevet af Frank13 Frank13 skrev:

Oprindeligt skrevet af Potter Potter skrev:

Oprindeligt skrevet af Frank13 Frank13 skrev:

Højttalere som både kan surround/stereo, nedlægger du din stereo stue?
Frank
Yep, det var/ er enlig min meningEmbarrassed
Mon ikke det bliver noget af en "kamp" hvis du skal finde noget som kan matche dine 802, eller er du klar på at træde et trin ned af hi-fi stigen?

Frank
Jo, jeg er nok blevet klar og jeg ved den er og bliver svær! 

Så jeg tager det som en udfordring, men når man ved at der vil opstå nogle kompromiser, så er den måske nemmere at slugeEmbarrassed

Jeg noget i går at høre på flere b.la. lyngforf FR og Dali phantom m375 som er en lidt billigere model end S-180 som ikke var en mulighed at høre, så jeg hørte i stedet på Dali Phantom S-80. 

Den korte, der er laaaaangt vej. Men det er også en anden lyd, og en anden lyd behøver nødvendigvis ikke at være ringere, men lige her, så er vejen altså lang....... 

Dog lidt overraskede over Lyngdorf FR1 fra mellemeste mellemtone og ned, rimelig overaskende til den pris. Men der var nu noget mere pow pow i Dali Phantom m375, udemærket til surround, men fra mellemtone og op mangler der noget, her var der f.eks. noget mere opløsning i dette område med Phantom S-80.

Jeg skal lytte på dem igen, men med noget mere power i rumpen, speciel Lyngdorf FR kunne jeg godt tænke mig at høre om de lukker mere op og evt. kommer ud af busken, hvis de for en rigtig effektforstærker i rumpen

Jeg fik i øvrigt et hint om, at jeg skulle prøve at høre Elac WS 1665, jeg kender dem slet ikke



Redigeret af Potter - 07-Marts-2021 kl. 18:25
4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |
Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-Marts-2011
Status: Offline
Point: 4416
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2021 kl. 20:01
Jeg kender én som har den store Dali in-wall som LCR (også placeret on-wall). Har ikke selv fået hørt hans setup , men han er meget glad for dem lydmæssigt. Kan du ikke få demo i Hifi-Klubben?

Har du kigget på Triad-højttalere? De laver en del on-wall modeller og skulle efter sigende spille fantastisk (Disclaimer: Har ikke hørt dem). JBL SCL-2 er også et bud dog lidt dyrere end det prisleje du ser på nu.
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2021 kl. 21:52
Den store Dali, det er nok 280’eren du mener, men den har jeg desværre ikke plads til umiddelbart.
Men finder en afdeling hvor de har lillebroren S-180 udstillet.
Triad og JBL’erne ser nu ret spændende ud, men jeg tror der bliver for meget kun bio lyd i dem. 
De JBL spiller garanteret sindssygt højt.
4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu