|
Damping feet vs. alm. "fødder"? |
Besvar ![]() |
Side <1234> |
Forfatter | |||
KennyIver ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 31-Maj-2011 Sted: Herning Status: Offline Point: 1073 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
det kan du glæde dig til
![]() Hvordan synes du lyden er nu? Ofte sætter folk dem under højttalerne og så forstår de ikke hvorfor der er mindre bas, så fjerner de dem igen. Det må du ikke gør, for det der sker er jo at du får en strammere og mere korrekt bas gengivelse og det du nu vende dig til. ![]() Når du så har haft dem på en uges tid, så prøv at fjern dem. Så forstår du ikke hvordan du har kunne leve uden
![]() |
|||
Setup:
Panasonic,Anthem,HK,DLS,Velodyne |
|||
![]() |
|||
Juiceren ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 26-November-2007 Sted: Aalborg Status: Offline Point: 259 |
||
Er rigtig godt tilfreds med min lyd, men der er tendens til at bassen buldrer lidt.
Det var specielt hørbart da jeg smed Transformers blu-ray på for et par uger siden. Under de store kampscener (som er suuuuuper fede) er der rigtig meget bund, og det blev lidt for buldrende til min smag så jeg endte faktisk med at skrue lidt ned for bassen mens jeg så film. Det er sådan noget jeg håber på vil blive bedre. Derudover skal jeg også lige have leget lidt med placeringen af højtalerne.
|
|||
Sonos Beam + Sub + 2x One SL - LG C8 55" - Nvidia Shield 2015
|
|||
![]() |
|||
osbech ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-December-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 889 |
||
så har jeg også bestilt et sæt, i første omgang kun til mine fronthøjtalere, og hvis det er et hit, skal jeg også have til min sub...
|
|||
![]() |
|||
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
||
|
|||
![]() |
|||
Juiceren ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 26-November-2007 Sted: Aalborg Status: Offline Point: 259 |
||
Kampus:
Ja altså de står pt. bare monteret med de gummi fødder som medfulgte. Det med en flise (uanset om den er malet sort eller ej) er ikke mig, og tør slet ikke tænke på WAF ;) Den medfølgende "plinth" blev også for meget på WAF selvom jeg selv synes den så meget fed ud... Men sådan skulle det ikke være. Mht. afstand skal jeg lige have målt op igen, tror nemlig de er under 30cm fra væggen. Det bliver forhåbentligt en produktiv/lærerig weekend :)
|
|||
Sonos Beam + Sub + 2x One SL - LG C8 55" - Nvidia Shield 2015
|
|||
![]() |
|||
KennyIver ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 31-Maj-2011 Sted: Herning Status: Offline Point: 1073 |
||
Ved spikes tilkobler du højttalerne til underlaget - atlså flisen. Så skal flisen veje det samme eller mere end højttaleren før den ikke bare sender det videre ned i gulvet alligevel.
SD fødder er en materiale som afkobler de svingniger som højttaleren vil sende ned i gulvet. Og har du gammel trægulv er det ikke vejen frem at få det til at svinge med
![]() Spikes er vejen frem hvis du har gulv som er lyddødt.
|
|||
Setup:
|||
![]() |
|||
LBA75 ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 17-September-2006 Status: Offline Point: 484 |
||
Hej
Auralex Gramma skulle være meget gode til afkobling. Kan bla købes hos av-shop.no Lille udgave koster 680kr og den store ca 950kr. Er blevet testet af "Watt" og fået top karakter som tweak! Mvh Lba75 |
|||
![]() |
|||
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
||
![]() |
|||
![]() |
|||
||
|
|||
![]() |
|||
Totoronto ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 27-Maj-2006 Sted: Midt-jylland Status: Offline Point: 395 |
||
Materialehårdheden er den samme i de forskellige vægtklasser. De bliver bare større, så de kan håndtere større vægt. Hvis man er en RIGTIG nørd, kan man evt. lege med idéen, at den optimale dæmpning opnås i midten af vægtintervallet: 04-12 kg : 04 + (12 - 04 : 2) = 4 + 4 = 8 kg (2 kg. pr. fod) 12-28 kg : 12 + (28 - 12 : 2) = 12 + 8 = 20 kg (5 kg. pr. fod) 28-50 kg : 28 + (50 - 28 : 2) = 28 + 11 = 39 kg ( ca. 10 kg. pr. fod) Dernæst kan man kigge på, om der skal 3 eller 4 fødder under hver højttaler. Hvis højttaleren vejer 28 kg. er 3 stk. fødder fra 28-50 vægtklassen (2 foran 1 bagved = 30 kg) ikke helt forkert ![]() Redigeret af Totoronto - 16-Januar-2013 kl. 19:05 |
|||
![]() |
|||
||
ja, der er masser af muligheder for at lege
![]() |
|||
Setup:
|||
![]() |
|||
Iron Man ![]() Guld medlem ![]() ![]() Brugeranmelder Oprettet: 11-September-2007 Sted: Kolding Status: Offline Point: 1451 |
||
Damping feet har en effekt og de er en billig og god investering. Så af med standard gummi dut og på med damping feet
![]() Jeg har selv god erfaring med sådan nogle Argon Damping feet. Effekten kunne endda ses på en Audyssey rumkorrektion. Bruger dem også under subwooferen.
|
|||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1234> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |