recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Damping feets laver mere runger...
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Damping feets laver mere runger...

Besvar Besvar Side  <1234 6>
Forfatter
Besked
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 3802
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2014 kl. 16:39
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af JeTex JeTex skrev:

Sidenhen blev tæppe udskiftet til et flydende pergogulv, mønter under spikes for at skåne gulvet, men en blævrende bas og et rodet perspektiv til følge.

Den med mønter er også en fuldstændig misforståelse.

Klaus

Ikke uenig, men selv højttalerproducenterne leverer skåneunderlag til medfølgende spikes.
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Til top
Bruger udmeldt 35 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 28-Juli-2008
Point: 3673
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 35 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2014 kl. 17:39
Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Point: 3802
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2014 kl. 17:56
Oprindeligt skrevet af strecker strecker skrev:

afkoblingsfødder

Hvis det så bare var det producenterne kom i kassen sammen med højttalerne, var man sikret en bedre løsning.
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 35 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2014 kl. 18:01
Helt enig.
Det er utrolig man skal op i de helt dyre højttalere, før producenterne har brugt kræfter på nogle ordentlige fødder.
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 21-Maj-2006
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2014 kl. 20:10

afkoblingsfødder

De forhindrer ikke problematikken med, at bunden af højttaleren sætter gulvet i svingninger! Det gør stadig kun dødt materiale - f.eks. beton.

M.v.h.
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 35 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2014 kl. 20:20
De gør netop at svingninger og resonans ikke forplanter sig i gulvet, og at rystelser i gulv ikke går i højttalerne.
Det er meget tydeligt at mærke forskellen i gulvet når man har fødderne på sine subwoofere og højttalere.

Der er ikke så meget hokus pokus over det, da det er helt almen fysik.
Over og underparten kan arbejde uafhængigt af hinanden, og derved opstår afkoblingen.
Præcis samme metode bliver brugt på afkoblinger til f.eks stansemaskiner, laserskærer og andet præcisions udstyr.

Redigeret af strecker - 27-December-2014 kl. 20:25
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 21-Maj-2006
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2014 kl. 20:29

De gør netop at svingninger og resonans ikke forplanter sig i gulvet, og at rystelser i gulv ikke går i højttalerne.
Det er meget tydeligt at mærke forskellen i gulvet når man har fødderne på sine subwoofere og højttalere.

De forhindrer netop ikke, når højttalerens bund vibrerer, og derved fungerer som en lydgiver, som sætter gulvet i svingninger!

Der er ikke så meget hokus pokus over det, da det er helt almen fysik.
Over og underparten kan arbejde uafhængigt af hinanden, og derved opstår afkoblingen.

Ja, de vil arbejde (spille) med forskellig frekvens - højttaleren og gulvet. Men højttaleren vil stadig - gennem luften (mellemrummet) overføre lyd til gulvet = ikke ordentlig afkobling! Dét er helt almindelig fysik!

Præcis samme metode bliver brugt på afkoblinger til f.eks stansemaskiner, laserskærer og andet præcisions udstyr.

Ja, fordi de maskiner er mange gange tungere end højttalere, og derfor kan sætte betongulvet i svingninger, så gulvet "slår tilbage". Det er ikke sammenligneligt med en højttaler på et trægulv.

M.v.h.
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 35 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2014 kl. 20:35
Fødderne til maskiner er også en del større..!!

Jeg har selv rodet med VT feet, granit fliser, havefliser, kork, sandafkobling.
Og disse fødder gør det bedre på alle områder.

Prøv fødderne før du udtaler din mening om dem.

Redigeret af strecker - 27-December-2014 kl. 20:40
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19569
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2014 kl. 21:05
Oprindeligt skrevet af JeTex JeTex skrev:

Ikke uenig, men selv højttalerproducenterne leverer skåneunderlag til medfølgende spikes.

Det gør det ikke meget bedre, det beviser blot at "lir" også sælger.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Bschmidt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-November-2009
Sted: Virtual-utopia
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bschmidt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2014 kl. 21:07
Bør der ikke lige for en god ordens skyld gøres opmærksom på at der reklameres for egne produkter?

Mvh BS
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 35 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2014 kl. 21:12
Jeg tror ALLE herinde ved det er mine fødder BS.

Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19569
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2014 kl. 21:15

Jeg tror ALLE herinde ved det er mine fødder BS.

Det må larme lidt, når du går hen over trægulvet...... ;-)

Anyhow, du skriver i annoncen at du sælger dem, fordi du er gået over til væghængte højttalere, det er vidst lidt af en tilsnigelse.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top

Besvar Besvar Side  <1234 6>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu