|
Damping feets laver mere runger... |
Besvar ![]() |
Side <1 456 |
Forfatter | |||
JeTex ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 18-Februar-2011 Sted: Nordsjælland Status: Offline Point: 3802 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
Muligt, men ikke den eneste der støtter sig op af det skrevne i linket. |
|||
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101 Rega P8 Apheta3 Aria MK3 RIAA Dynaudio Confidence 50 Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS B&W ASW650 |
|||
![]() |
|||
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19569 |
||
Jeg kan også finde producenter af kabler der skriver at deres kabler lyder bedst når de vender rigtigt - og jeg kan finde mange der støtter op om den teori (specielt dem der har købt kablerne). Der er ingen tvivl om at kan du koble en højttaler til noget tungt, så mindskes vibrationerne, der er heller ingen tvivl om at kobler du højttalerne til et trægulv, vil de forsøge at flytte gulvet (idet gulvet bliver en del af højttaleren). Derfor er det en god ide at have nogle fødder der ikke kobler til gulvet, hvis man har trægulv og nogen der kobler til gulvet, hvis man har et betongulv (helst med et tykt gulvtæppe på). Den omdiskuterede "flise" (eller hvad det nu er) man placerer mellem højttaler og gulv, øger højttalerens masse (hvis man kobler den fast med højttaleren, hvilket et sæt spikes alene ikke gør!) og dermed dæmper vibrationerne. Det er der rigtigt mange der har oplevet. Stiller man flisen på et trægulv, skal der isoleres, stiller man den på gulvtæppe/beton kombi'en, er det en fordel at koble til gulvet, så massen bliver endnu højere. Dybest set bør man skrue højttalerne fast i "den tunge flise", evt med et par ultratynde gummifødder imellem - ikke for at dæmpe vinbrationerne, men for at udligne for ujævnheder i kabinet og "flise" Klaus |
|||
![]() |
|||
Bruger udmeldt 38 ![]() -- ![]() Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
||
Ligesom man garanteret kan finde nogle, som har en anden/modsat holdning. M.v.h. |
|||
![]() |
|||
bruger udmeldt 27 ![]() -- ![]() Oprettet: 26-September-2014 Status: Offline Point: 351 |
||
Jeg har før haft succes med 5 filtdupper under en flise, et stykke liggeunderlag på flisen og en flise mere ovenpå.
Her "tegning" set på hovedet ![]() |
|||
![]() |
|||
JackD84 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 28-Januar-2014 Sted: Jylland Status: Offline Point: 755 |
||
Jeg har selv 50 mm. Black Galaxy flise under mine højttalere. Højttalerne er koblet til flisen med spikes og der er spike sko under. Under Black Galaxy flisen er der industri pakning, der er lavet af gummi. Det bruges mellem flanger ved rørføring. Det kan sikkert købes ved en vvs mand.
Til orientering har jeg trægulv. Dette virker fint hos mig. Redigeret af JackD84 - 30-December-2014 kl. 13:27 |
|||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1 456 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |