Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
Top Gun
Ny bruger
Oprettet: 01-Juni-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 13
|
Emne: Dansk Bredbånd- Ny box til fibernet Sendt: 01-Juni-2009 kl. 17:04 |
Dansk bredbånd har lanceret ny set top boks, som har hdmi - hurrah det var vist osse på tide..
Er der nogen som har prøvet den? jeg kunne godt lide at vide om der er harddisk?
|
Pioneeer Krp 500a (bestilt)
Onkyo 606
Jamo A510
Jamo E8Center
Fibernet (Dansk bredbånd)
Sub: stadig på jakt
Baghøjtaler: stadig på jagt
|
 |
jensen1973
Junior bruger
Oprettet: 22-December-2007
Point: 28
|
Sendt: 01-Juni-2009 kl. 20:26 |
Nu er det kun en lille uge siden de satte informationen om hd-kanaler og ny tv-box op på deres hjemmeside, så jeg tror ikke nogen har prøvet den endnu. Der er IKKE harddisk i desværre. Af samme grund er jeg ikke sikker på at jeg selv hopper med på hd-vognen endnu. 1499,- kr for boxen er trods alt en del penge, og hvis de nu skulle komme med en harddisk model, vil det være lidt ærgeligt at side med denne box til ingen verdens nytte. Jeg må indrømme at jeg selv er noget frustreret over at have ventet så længe på at de skulle komme med den nye tv-box, og så se at der ikke er harddisk i. Det overgår min forstand at de bruger så lang tid på det, for så bare at komme med en halv løsning.
|
 |
delinde
Junior bruger
Oprettet: 20-Januar-2009
Point: 37
|
Sendt: 01-Juni-2009 kl. 22:04 |
Top Gun skrev:
Dansk bredbånd har lanceret ny set top boks, som har hdmi - hurrah det var vist osse på tide..
Er der nogen som har prøvet den? jeg kunne godt lide at vide om der er harddisk?
|
Det er en Motorloa 1920, uden harddisk. Jeg har endnu ingen HD kanaler, men jeg har længe villet have en boks med HDMI. Der synes jeg ikke, boksen skuffer. Den giver et noget mere roligt billede, og grafikken er klart bedre. Dog er der stadig lidt med eks. programomtale, hvor ikke al teksten er synlig og et par andre småting. Dog er det generelt en god boks, den skifter hurtigere end den gamle, og så er den også pænere at skue. Ja, og så kan man stille ting ovenpå den, og fjernbetjeningen kan betjene TV´et også.
|
 |
Top Gun
Ny bruger
|
Sendt: 02-Juni-2009 kl. 18:30 |
Tak for Svar .....men hamrende surt at dansk bredbånd kun leverer en halv løsning .
Jeg har læst at Motorola 1920 fås i versioner med og uden harddisk, så det er da helt ude i skoven at Dansk bredbånd kun tilbyder boksen uden harddisk.
Alm. harddisk optagere er vel ikke en option ifht. fibernettet, fordi man kun kan få 1 signal/program igennem ad gangen. Tænk at dansk bredbånd sidder med en højteknologisk løsning som fibernettet og så ikke kan finde ud at noget så simpelt som at levere en løsning med hard disk.
Hvad kan dog forklaringen på det være???
|
Onkyo 606
Jamo A510
Jamo E8Center
|
 |
Ole Pihl
Bruger
Oprettet: 12-Januar-2008
Point: 228
|
Sendt: 02-Juni-2009 kl. 22:18 |
Hos "Energimidt Fiberbredbånd" følger HD Boksen (Motorola) med gratis , når man vælger deres tv pakker.
Man kan også leje Motorolas HD Boks med harddisk , men vælger man at leje så bliver man hurtigt fattig .
Leje af HD Boks med Harddisk : Oprettelse : 499,00 kr + Leje 69,00 kr om måneden + Krypteringsafgift 99,00 i kvartalet .
Kan også købes til 2899,00 + Krypteringsafgift til 99,00 kr i kvartalet .
Se det kalder jeg for tyveri .   ;   ;
|
 |
moho
Guld medlem
Oprettet: 27-April-2006
Point: 3069
|
Sendt: 03-Juni-2009 kl. 13:47 |
Min perverterede mening er noget i denne stil.
Når man som almindelig VHS optagne udsendelser ikke maatte modtage noget hvor tingene var høje og tynde på ens 4:3 skærm.
Vi skulle spises af med sorte bjælker på vores i starten dyrt indkøbte VHS bånd. Og hvis dette lyder sært, så tænk på hvis man måtte optage ægte 16:9 på ens Harddiske, SD men altså digitalt! Dette ville blive så absolut forbudt. Så hvad man lige skal med HD, jeg mener når man ikke må optage dette digitalt.
Spændende fremtid for Scart og Ægte (jeg mener analogt anamorfisk 21:9), om ikke for andet så for glæde PHILIPS!
|
 |
Tarzan
Super bruger
Oprettet: 21-Oktober-2004
Point: 310
|
Sendt: 29-Juni-2009 kl. 01:25 |
jensen1973 skrev:
Nu er det kun en lille uge siden de satte informationen om hd-kanaler og ny tv-box op på deres hjemmeside, så jeg tror ikke nogen har prøvet den endnu. Der er IKKE harddisk i desværre. Af samme grund er jeg ikke sikker på at jeg selv hopper med på hd-vognen endnu. 1499,- kr for boxen er trods alt en del penge, og hvis de nu skulle komme med en harddisk model, vil det være lidt ærgeligt at side med denne box til ingen verdens nytte. Jeg må indrømme at jeg selv er noget frustreret over at have ventet så længe på at de skulle komme med den nye tv-box, og så se at der ikke er harddisk i. Det overgår min forstand at de bruger så lang tid på det, for så bare at komme med en halv løsning. |
Nej, jeg venter også og ser, om de kommer med noget lign. den HDTV boks som YouSee har med harddisk og 2 "tunere", så man dels kan time en optagelse, og dels optage noget andet end det man ser. Det er for ringe af DB ikke at have en sådan løsning endnu. Både TDC og div. Satellit-modtagere kan jo dette i dag.
|
Venlig hilsen
Sven
|
 |
Letten
Guld medlem
Oprettet: 12-Januar-2005
Point: 1963
|
Sendt: 29-Juni-2009 kl. 08:06 |
Det kan jo også være at de pønser på at lave en central serverbaseret optage løsning ligesom Profiber. Der er vel ingen naturlov at harddisken absolut skal stå i stuen og brumme
|
 |
Akeleje
Ny bruger
Oprettet: 19-November-2008
Point: 9
|
Sendt: 06-Juli-2009 kl. 23:06 |
Ole Pihl skrev:
Hos "Energimidt Fiberbredbånd" følger HD Boksen (Motorola) med gratis , når man vælger deres tv pakker.
Man kan også leje Motorolas HD Boks med harddisk , men vælger man at leje så bliver man hurtigt fattig .
Leje af HD Boks med Harddisk : Oprettelse : 499,00 kr + Leje 69,00 kr om måneden + Krypteringsafgift 99,00 i kvartalet .
Kan også købes til 2899,00 + Krypteringsafgift til 99,00 kr i kvartalet .
Se det kalder jeg for tyveri .   ; ;   ; ;
Hvor har du set prisen 2899,- kr.
Jeg har fået oplyst 3499,- 
|
|
 |
b0nde
Junior bruger
Oprettet: 17-August-2009
Point: 34
|
Sendt: 17-August-2009 kl. 10:29 |
delinde skrev:
Top Gun skrev:
|
Det er en Motorloa 1920, uden harddisk. Jeg har endnu ingen HD kanaler, men jeg har længe villet have en boks med HDMI. Der synes jeg ikke, boksen skuffer. Den giver et noget mere roligt billede, og grafikken er klart bedre. Dog er der stadig lidt med eks. programomtale, hvor ikke al teksten er synlig og et par andre småting. Dog er det generelt en god boks, den skifter hurtigere end den gamle, og så er den også pænere at skue. Ja, og så kan man stille ting ovenpå den, og fjernbetjeningen kan betjene TV´et også. |
Hvad er dine generelle erfaringer med denne boks ? Er der noget blæserstøj når den er tændt / idle ? Bliver den varm ved drift ? Er der andre som har denne HD-boks fra dbnet , evt med HD-kanaler ?
|
 |
wellberg
Ny bruger
Oprettet: 18-Januar-2009
Point: 12
|
Sendt: 21-Oktober-2009 kl. 18:37 |
Kan man mon bruge en gammel zaptor boks, til signal fra Dansk bredbånd, for så skulle det være at man skulle finde en brugt en og sparer lidt penge, mens man venter på at de kommer med en bedre boks...
|
 |
Top Gun
Ny bruger
|
Sendt: 25-Oktober-2009 kl. 14:25 |
b0nde skrev:
delinde skrev:
Top Gun skrev:
|
Det er en Motorloa 1920, uden harddisk. Jeg har endnu ingen HD kanaler, men jeg har længe villet have en boks med HDMI. Der synes jeg ikke, boksen skuffer. Den giver et noget mere roligt billede, og grafikken er klart bedre. Dog er der stadig lidt med eks. programomtale, hvor ikke al teksten er synlig og et par andre småting. Dog er det generelt en god boks, den skifter hurtigere end den gamle, og så er den også pænere at skue. Ja, og så kan man stille ting ovenpå den, og fjernbetjeningen kan betjene TV´et også. |
Hvad er dine generelle erfaringer med denne boks ? Er der noget blæserstøj når den er tændt / idle ? Bliver den varm ved drift ?
Er der andre som har denne HD-boks fra dbnet , evt med HD-kanaler ?
|
|
Onkyo 606
Jamo A510
Jamo E8Center
|
 |