Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
Top Gun
Ny bruger
Oprettet: 01-Juni-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 13
|
Sendt: 25-Oktober-2009 kl. 14:38 |
Generelt indtryk af HD box fra Dansk bredbånd:
Plussiden:
1. Langt bedre kvalitet på TV signal via HDMI , den gamle ip box havde kun scart 
2. Nye HD kanaler på vej uden mer-pris: Mail fra DB udsendt idag: "Vi vil ved samme lejlighed meddele, at Dansk Bredbånds kunder vil modtage DR’s 3 nye digitale kanaler; DR Ramasjang, DR HD og DR K pr. 1.november. Som IP-TV kunde vil du modtage de 3 nye kanaler i Grundpakken. I Viasats pakker leveres DR HD i ”Bonuspakken”, DR K i ”Underholdning og Nyheder” og DR Ramasjang i ”Børnepakken”.
3. Boxen er pæn i sin udførelse: sort m. pianolak look på front
Minussiden:
1. Fjernbetjening talentløs (samme som gamle analog box), og jeg tror ikke jeg kan boxen til at virke via min kyro fjenbetjening. Hvis der er nogen som har fået det til at lykkes hører jeg meget gerne om det.
2. Fås ikke med Harddisk 
3. Menuerne i Boxen virker lidt gammeldags, og kunne godt bruge en opstramning visuelt og betjeningsmæssigt
4. Stadig for få HD kanaler, og men Dansk Bredbånd er viasat ikke muligt dvs ingen Golf Channel 
Alt ialt ok box, som viser rigtig gode TV billeder og det er jo det vigtigste
|
Pioneeer Krp 500a (bestilt)
Onkyo 606
Jamo A510
Jamo E8Center
Fibernet (Dansk bredbånd)
Sub: stadig på jakt
Baghøjtaler: stadig på jagt
|
 |
Ixus
Junior bruger
Oprettet: 26-Oktober-2009
Point: 20
|
Sendt: 26-Oktober-2009 kl. 14:28 |
wellberg skrev:
Kan man mon bruge en gammel zaptor boks, til signal fra Dansk bredbånd, for så skulle det være at man skulle finde en brugt en og sparer lidt penge, mens man venter på at de kommer med en bedre boks... |
Ja, det er meget interessant, hvis zaptor boksen ville fungere. Teknisk set er det samme boks, men mit gæt er, at de bruger forskellige software og konfiguration.
Til Top Gun: Tak for anmeldelse om HD boks!
|
 |
wellberg
Ny bruger
Oprettet: 18-Januar-2009
Point: 12
|
Sendt: 26-Oktober-2009 kl. 14:37 |
Nu har jeg bestilt en brugt Zaptor boks og får den om ca 14 dage, så må vi se. Krydser alt hvad der kan krydses  Hvis det ikke virker må jeg jo bare sælge den videre....
|
 |
Ixus
Junior bruger
|
Sendt: 26-Oktober-2009 kl. 15:29 |
wellberg skrev:
Nu har jeg bestilt en brugt Zaptor boks og får den om ca 14 dage, så må vi se. Krydser alt hvad der kan krydses Hvis det ikke virker må jeg jo bare sælge den videre.... |
God idé! Jeg tænkte også på at gøre det samme:) Lad os vide, hvordan det går for dig.
Stofa har fået lavet en open source hjemmeside til Zaptor-boksen:
http://opensource.stofa.dk/
|
 |
wellberg
Ny bruger
|
Sendt: 11-November-2009 kl. 20:03 |
Har modtaget boksen idag, men det virker desværre ikke til Dansk bredbånd :( Men det var da forsøget værd.
|
 |
Ixus
Junior bruger
|
Sendt: 12-November-2009 kl. 10:20 |
wellberg skrev:
Har modtaget boksen idag, men det virker desværre ikke til Dansk bredbånd :( Men det var da forsøget værd. |
Jeg tror, du har ringet DB Support og har registreret MAC-adressen af din nye Zaptor boks?
|
 |
poppe
Junior bruger
Oprettet: 08-November-2009
Point: 22
|
Sendt: 12-November-2009 kl. 11:15 |
wellberg skrev:
Har modtaget boksen idag, men det virker desværre ikke til Dansk bredbånd :( Men det var da forsøget værd. |
Har du ændret mac adresse så den matcher din gamle STB ?
|
Mvh
Christian Holst
|
 |
wellberg
Ny bruger
|
Sendt: 12-November-2009 kl. 14:16 |
Hvordan ændre man Mac-adressen?
|
 |
wellberg
Ny bruger
|
Sendt: 12-November-2009 kl. 14:37 |
Har nu ringet til Dansk bredbånd og bedt dem om ændre mac-adressen. De vil gøre det idag eller imorgen. Nu er det jo helt spændende igen
Tak for hjælpen
|
 |
Ixus
Junior bruger
|
Sendt: 12-November-2009 kl. 20:54 |
wellberg skrev:
Har nu ringet til Dansk bredbånd og bedt dem om ændre mac-adressen. De vil gøre det idag eller imorgen. Nu er det jo helt spændende igen
Tak for hjælpen |
Det var så lidt.
Du kan have flere boks dvs. flere MAC-adresser registreret, hvis man har TV i flere rum. For mig, har de registreret nye MAC-adresse, mens jeg var på telefonen.
|
 |
Ixus
Junior bruger
|
Sendt: 18-November-2009 kl. 14:01 |
wellberg skrev:
Tak for hjælpen |
Fik du dit boks til at virke?
|
 |
wellberg
Ny bruger
|
Sendt: 20-November-2009 kl. 11:36 |
Nej desværre, den boks jeg har købt er en Motorola vip1920 og den DB bruger er en Motorola vip1910..... Så det spiller ikke sammen. Tror nu godt man kan få det til at virke his man har den rigtige model.
|
 |