Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
wellberg
Ny bruger
Oprettet: 18-Januar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 12
|
Sendt: 08-December-2009 kl. 13:59 |
Har nu fået fat i en brugt motorola vip 1910, Satte den til, ringede til dansk bredbånd og oplyste den nye mac adresse. Og så var det bare at vente....... Og vupti så virkede det  . Man kan altså godt spare en del, ved at købe en brugt boks, man skal bare sikre sig at det er den rigtige model, altså en motorola vip 1910 og IKKE en motorola vip1920.
Fedt endelig at kunne se DRHD.
|
 |
b0nde
Junior bruger
Oprettet: 17-August-2009
Point: 34
|
Sendt: 08-December-2009 kl. 19:20 |
Fedt nok.
Jeg overvejer lidt at afbestille min HD-boks igen efter fiber-selskaberne har annonceret deres fusion. Gider virkelig ikke stå med en ny boks til 1500 næste år, i tilfælde af at DBNet ikke skulle komme med ind "under" det nye fælles selskab.
|
 |
Ixus
Junior bruger
Oprettet: 26-Oktober-2009
Point: 20
|
Sendt: 05-Februar-2010 kl. 13:01 |
Hej Wellberg,
Jeg har også købt Motorola VIP 1910 og forsøgte at bruge den med Dansk Bredbånd. Det virkede ikke for mig.
Jeg har forsøgt at kigge i IP-menuen og avanceret menu, men jeg ved ikke, hvad skal jeg skifte: http://www.foxure.com/documention/motorolakreatel-stb Når enheden starter med opstart trykke på "Info" eller "Menu" afhængig af model. Når enheden starter med opstart trykke på "Info" eller "Menu" afhængig af model. Når du får IP-STB Configuration menu, skal du trykke på 2, 3, 5, 7 i orden. Hvis du trykker på 7, 5, 3, 2, du kan åbne menuen "Avanceret".
Ville det hjælpe at ændre nogle indstillinger? Er det et problem med firmware?
|
 |
wellberg
Ny bruger
Oprettet: 18-Januar-2009
Point: 12
|
Sendt: 09-Februar-2010 kl. 18:15 |
Hej Ixus
Det eneste jeg skulle gøre, da jeg havde fået fat i den rigtige boks, var at ringe ind til Dansk bredbaand og bede dem om at ændre mac adressen og oplyse serienr, på boksen. Men vær siker på at du har den rigtige boks, for 1910 og 1920 er fuldstændige ens udvendig.
Håber du får deet til at virke, mit virker stadig :)
|
 |
Murnau
Ny bruger
Oprettet: 10-Februar-2010
Sted: Danmark
Point: 2
|
Sendt: 10-Februar-2010 kl. 09:38 |
Jeg vil meget stærkt advare mod anskaffelse af Dansk Bredbånds nye HD boks til fibernet. Med den kan man nemlig kun se HD-programmer UDEN LYD!
Jeg har gentagne gange været i kontakt med Dansk Bredbånds tekniske support, men de kan ikke hjælpe. De fralægger sig ethvert ansvar for at have leveret en vare, der ikke fungerer!
VH
Morten Piil
|
 |
b0nde
Junior bruger
Oprettet: 17-August-2009
Point: 34
|
Sendt: 12-Februar-2010 kl. 12:27 |
Murnau skrev:
Jeg vil meget stærkt advare mod anskaffelse af Dansk Bredbånds nye HD boks til fibernet. Med den kan man nemlig kun se HD-programmer UDEN LYD!
Jeg har gentagne gange været i kontakt med Dansk Bredbånds tekniske support, men de kan ikke hjælpe. De fralægger sig ethvert ansvar for at have leveret en vare, der ikke fungerer!
VH
Morten Piil
|
Og det burde også være løst, eller ? :-) Torsdag den 11/2-2010
Vi har oplevet at nogle kunder har haft problemer med lyd på HD kanaler. Dette problem er nu løst med nyt software
Jeg selv lige været i kontakt med dem idag, fordi jeg opdagede at de ligepludselig er begyndt at køre 50/50 internet til 299, hvor 25/25 koster 429. Disse priser så er kun en kampagne-pris, på en ubestemt tid, men det var ikke noget de åbenbart havde valgt at informere deres nuværende kunder om. Kundepleje, åbenbart et ukendt ord hos dem.
Helt ærligt, så er jeg ved at være træt af DBnet og deres halv lunkne produkter. Internettet er der ingen problemer med, men deres TV-del er IMO til at lukke og sk*** i. Vi har bare den almindelig box, og kvaliteten er mildest talt meget utilfredsstillende. Udover det, så har de lige siden jeg opdagede dem første gang, for 5-6 år siden, reklameret med interaktivt TV, dvs. tjekke mails, gå på internettet ,leje film osv. Det eneste vi kan er at leje film, men sidst jeg tjekkede var udvalget så ringe at jeg ligeså godt kunne sætte VHS-maskinen til igen.
|
 |
Murnau
Ny bruger
Oprettet: 10-Februar-2010
Sted: Danmark
Point: 2
|
Sendt: 12-Februar-2010 kl. 12:49 |
Jeg kender ikke noget til, at problemet med manglende lyd på de HD-kanaler, der formidles af Dansk Bredbånds HD-boks, er blevet løst.
Kun tiden vil vise, om det sker.
Morten Piil
|
 |
janelne
Super bruger
Oprettet: 20-November-2005
Point: 309
|
Sendt: 13-Februar-2010 kl. 20:41 |
b0nde skrev:
Det eneste vi kan er at leje film, men sidst jeg tjekkede var udvalget så ringe at jeg ligeså godt kunne sætte VHS-maskinen til igen. |
Helt enig ... Dbnet's udvalg af film er ufatteligt ringe. Helt uforståeligt at de vil være dette udbud bekendt. Produktet er jo genialt (at kun leje film hjemme fra sofaen), hvis bare udvalget var lig Blockbusters "top 20".
|
 |