recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Film og udsendelser
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Danske BD-udgivelser i forkert OAR
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Danske BD-udgivelser i forkert OAR

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12348
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-April-2013 kl. 14:25
Så længe filmen har det rigtige format, så går det vel nok, at det der står på coveret ikke passer
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Point: 6683
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-April-2013 kl. 14:39
Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Så længe filmen har det rigtige format, så går det vel nok, at det der står på coveret ikke passer

Nemlig Smile. Men her er det omvendt. 

Venlig hilsen
KB
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-April-2013 kl. 14:46
Så du mener at filmen har det forkerte format på den danske BD-udgivelse?
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-April-2013 kl. 14:50

Så du mener at filmen har det forkerte format på den danske BD-udgivelse?

Ja. Hvis det her passer:

På coveret står der "2.35:1 / 16x9"
Filmen er 1.78:1 - men det er en lejefilm, derfor spurgte jeg om der er forskel på leje- og købeudgaven.

På den anden side kan den jo også have været 1.78:1 i biografen - men det ved jeg ikke.

Redigeret af Brixen - 23-April-2013 kl. 14:53
Venlig hilsen
KB
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-April-2013 kl. 14:55
Det ville koste penge at beskære filmen, så jeg tvivler på det stærkeste på, at leje-udgaven er beskåret, og den normale udgave ikke er.

Men jeg tvivler stadig på, at man har lavet en forkert udgivelse af en helt ny dansk film på Blu-ray. Også selvom instruktøren er en ko. Én ting er hvad der står på coveret og på IMDb, en anden ting er hvad format filmen rent faktisk havde, da den kørte i biografen.
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-April-2013 kl. 15:03

Det ville koste penge at beskære filmen, så jeg tvivler på det stærkeste på, at leje-udgaven er beskåret, og den normale udgave ikke er.

Men jeg tvivler stadig på, at man har lavet en forkert udgivelse af en helt ny dansk film på Blu-ray. Også selvom instruktøren er en ko. Én ting er hvad der står på coveret og på IMDb, en anden ting er hvad format filmen rent faktisk havde, da den kørte i biografen.

Jeg tror også nu at filmen er i rigtigt format, og det er forkert på coveret.
Du kan ikke lide instruktøren LOL - jeg ville heller ikke give mere end 50 kr. for filmen, derfor ventede jeg på en brugt.

Venlig hilsen
KB
Til top
pr Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 14-Juli-2010
Sted: Danmark
Point: 19
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pr Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-April-2013 kl. 18:06
Et andet problem med Hvidsten Gruppen er, at en helt ny film er udgivet med billedfejl (pixellering) på både dvd og blu-ray. . .

På bd er det ved 24:37 og på dvd er det ved 23:38
Albert kommer frem bag hushjørnet med pigerne - der forekommer pixellering på personerne.

Det må siges at være for ringe på en helt ny film ! :cry:

Mange hilsener
pr
Til top
azrael Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 08-Maj-2006
Sted: Tilst
Point: 1695
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér azrael Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-April-2013 kl. 20:26
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Oprindeligt skrevet af Redman Redman skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Alt er relativt. BD formatet er ret nyt

Men nu er det jo ikke noget der startede med Blu-ray.

Har ikke bemærket det tidligere..

Eksempelvis kan du grave dine gamle VHS versioner af Total Recall og The Abyss frem. Wink
"This calls for a delicate blend of psychology and extreme violence" - Homer Simpson
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu