recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Jura
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - dba / paypal fusk.?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

dba / paypal fusk.?

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Bruger udmeldt 35 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 28-Juli-2008
Status: Offline
Point: 3673
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 35 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: dba / paypal fusk.?
    Sendt: 28-November-2015 kl. 13:02
Jeg er blevet kontaktet af en mand fra Italien der gerne vil købe en genstand jeg har til salg på dba.
Jeg plejer altid at være skeptisk og ignorere henvendelser der kommer fra udlandet, men han sendte prompte en betalings anmodning på det ønskede beløb, og pengene er gået ind på min paypal konto.
Jeg har endvidere trukket pengene fra paypal og de er på vej til min bank konto.

Er der noget jeg skal være nervøs for her..?
Jeg mener hvis det var fusk ville personen vel ikke betale?
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2015 kl. 13:44

Vedkommende har betalt, du har fået pengene, kan ikke se noget som helst forkert i det beskrevne. Alt er da gået som du forventede.?
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Sylvest Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Oktober-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 886
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sylvest Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2015 kl. 13:50
Allerførst må du spørge dig selv om det er sandsynligt at en fra Italien vil købe din udbudte vare. Er det noget de ligeså nemt kan købe i Italien hvor prisen måske normalt er lavere? 

Der er flere svindelscenarier som især optræder på onlinehandelspladser. Jeg selv bliver tit kontaktet af udlændinge som vil handle via paypal og i deres beskeder står der typisk beløb som er anderledes end den udbudte pris og det er sjældent at de skriver specifikt hvad det er de vil købe. Disse burde være til at gennemskue og skal blot ignoreres.

Så er der scenariet hvor de betaler med et stjålent betalingskort og her er det klassiske eksempel det at de betaler alt for meget for en vare og undskylder sig med en tastefejl eller lignende og så beder de dig sende penge retur fra din bankkonto til deres bankkonto direkte. Det skal du ikke gøre.  En variant af scenariet er at de betaler den aftalte pris (igen med et stjålent kort) og så satser de på at modtage varen og score den. Det sidste kan du ikke rigtig gardere dig imod. 

Og så er der selvfølgelig den mulighed at alt er OK :-)


Redigeret af Sylvest - 28-November-2015 kl. 14:06
.
Til top
Claus P Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 12-Oktober-2013
Sted: Amager
Status: Offline
Point: 349
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Claus P Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2015 kl. 14:05
Oprindeligt skrevet af strecker strecker skrev:

Jeg er blevet kontaktet af en mand fra Italien der gerne vil købe en genstand jeg har til salg på dba.
Jeg plejer altid at være skeptisk og ignorere henvendelser der kommer fra udlandet, men han sendte prompte en betalings anmodning på det ønskede beløb, og pengene er gået ind på min paypal konto.
Jeg har endvidere trukket pengene fra paypal og de er på vej til min bank konto.

Er der noget jeg skal være nervøs for her..?
Jeg mener hvis det var fusk ville personen vel ikke betale?

Der kan opstå problemer, hvis køber opretter en chargeback. Køber påstå at varen ikke er i forventet stand, så kommer Paypal indover sammen med købers pengeinstitut, og her er der mange eksempler på at sælger er blevet flået. Også ved salg af dyrt Hifi-udstyr.

Et eksempel fra Nerds.dk 
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2015 kl. 16:22
Mener også der er noget PayPal køberbeskyttelse. Så selvom du har trukket pengene til din konto, kan PayPal trække dem igen, via dit betalingskort!

M.v.h.
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2015 kl. 16:22
Personligt ville jeg kræve en bankoverførsel!

M.v.h.
Til top
Deumer Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 18-Marts-2015
Status: Offline
Point: 36
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Deumer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2015 kl. 16:45
Alt bunder jo i om du stoler på det er hans konto pengene kommer fra eller det er en hacket, hvis det sidste er tilfældet så bliver pengene ført retur til den rette ejers konto når svindlen bliver opdaget og du står uden vare og penge, det er en kendt scam.
Jeg er blevet kontaktet mange gange fra udenlandske købere på mine DBA annoncer og har altid ignoreret dem, fordi det giver ingen mening at en udenlandske køber vil købe en vare jeg har til salg i DK, og specielt fordi de aldrig spørger ind til varen

Til top
deha2500 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 25-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 36
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér deha2500 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2015 kl. 20:49
Hvorfor prøver du ikke at skrive til Paypal først om hører om alt er som der skal være ? Hvis de svarer ja så bare send varen for så burde alt jo være i skønneste orden.
Til top
steen5 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 15-Maj-2007
Sted: Denmark Randers
Status: Offline
Point: 284
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér steen5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2015 kl. 20:59
Jeg ville ikke sælge tll en i udlandet
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19219
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2015 kl. 21:02
Oprindeligt skrevet af strecker strecker skrev:

Jeg er blevet kontaktet af en mand fra Italien der gerne vil købe en genstand jeg har til salg på dba.


Hvad er det du har til salg?
Noget man også kan finde i Italien, eller noget unikt, manden kun kan finde til salg, ved at google og komme frem til lige præcist din "dims" er den eneste der er til salg i hele verden.

Kan personen i det hele taget forstår din danske salgsannonce?

Oprindeligt skrevet af strecker strecker skrev:


Jeg mener hvis det var fusk ville personen vel ikke betale?


Hvad tror du paypal gør, hvis manden påstår at han aldrig har fået varen?
Hvad tror du paypal gør, hvis manden påstår at han har fået leveret en defekt vare?

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Ukke Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 26-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1559
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ukke Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2015 kl. 22:10
Hvis han sender beløbet som "giftet", er der ingen dækning fra PayPal, hvis han beslutter sig for at klage. Hvilken type overførsel er der tale om? Det er nemlig ret væsentligt. 

Redigeret af Ukke - 28-November-2015 kl. 22:11
Til top
aeblemanden Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 29-September-2015
Status: Offline
Point: 96
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aeblemanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-November-2015 kl. 00:06
1. luk dit hævekort knyttet til paypal

2. send varen, da køber har betalt

3. Profit?
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu