recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Teknik & Teori
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - De smarte TV-funktioner efterspørges
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

De smarte TV-funktioner efterspørges

Besvar Besvar Side  <1234 21>
Forfatter
Besked
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-September-2013 kl. 22:24
Oprindeligt skrevet af noxity noxity skrev:

Som der også bliver skrevet tidligere, så har du ikke disse problemer med en fjernbetjening fra B&O. Her er rækkevidden enorm, viklen er ligegyldig, knapperne er solide og batterilevetiden er lang.

Men det er jo ikke B&O enheder og fjernbetjeninger der leveres med til stortset alt andet. Så hvad er pointen?
Jeg kender ikke BEO4, men medmindre den køre RF, så er ovenstående en en sandhed med modifikationer. IR har en begrænsning i forhold til RF, WiFi og Bluetooth. Det er et faktum.

Så snart du er over i et touch-interface vil din fjernbetjening altid være slukket når du skal bruge den. Det er ganske enkelt for strømkrævende at have skærmen tændt hele tiden. Derudover vil du skulle oplade din fjernbetjening ofte. Dette er noget som er meget svært at vende folk til, med mindre at fordelene ved en touchfjernbetjening er meget store. Er der blot tale om en EPG på fjernbetjening, så ville jeg på ingen måde skifte min nuværende FB ud. Det giver simpelthen ingen mening at flytte EPGen over på fjernbetjeningen.

Nu har jeg en Logitec Harmony One. Den har også et touch display. Det tænder/er aktiv, så snart jeg tager fat i fjernbetjeningen. Skulle en tablet/smartphone ikke kunne gøre det samme?
Men det er korrekt, det giver ikke meget mening at lade den ligge med skærmen tændt. Det er spild af batteri.
At flytte EPGén til fjernbetjeningen er efter min mening den eneste rigtige måde at gøre det på, (forudsat det er en fjernbetjening der kan det, hvilket nok indskrænker det til en smartphone/tablet). 
Der er absolut intet teknisk til hindre for dette. Og det ville give mening at se i EPGén før man skifter eller i det hele taget tænder TVét. Ligesom det giver mening at se i EPGén, før evt. optagelser. Hvorfor dog tænde TV, for at se hvad der kommer, og evt. for at programmere en optagelse. Det giver meget lidt mening, synes jeg.
Ofte skal du også tænde for et TV, der i mange tilfælde står på den kanal som man sidst så. Og så skal man skifte kanal. Hvorfor dog ikke lave begge dele i samme hug, så er der da færre tastetryk. Du skal bare lige have proppet alle kanalerne ind i en traditionel fjernbetjening Wink

Selvfølgelig er der situationer hvor en fjernbetjening med skærm vil være en kæmpe fordel, men for mit vedkommende (og helt sikkert mange andre) så er langt hovedparten af mit TVs funktioner lettere betjent med en alm. fjernbetjening. Du skal bestemt ikke undervurdere at du altid kan mærke hvor knapperne er placeret når du skal zappe mellem kanaler eller ind i EPGen.

Jeg undervurdere det ikke. Jeg vil gerne erkende, at der er flere ting, som vanemæssigt gør, at det er hulens svært at slippe den traditionelle fjernbetjening.  Men uanset om vi snakker smartphone/tablet eller traditionelle fjernbetjeninger, så kommer vi ikke uden om, at IR er en old gammel teknik, som har visse begrænsninger, samtidig at fordelene ved WiFi/Bluetooth eller alternativt RF bliver voldsomt ignoreret. Og i relation til undersøgelsen, så finder jeg det bemærkelsesværdigt, at 94% vil bibeholde dette.

Til top
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-September-2013 kl. 22:25
Oprindeligt skrevet af ridderdk ridderdk skrev:

Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Der er absolut ingen forskel på din traditionelle fjernbetjening og en smartphone/tablet/whatever alternativ, forudsat at disse enheder allerede er tændt, ligesom den traditionelle fjernbetjening også er, og altid har været. 
Det mener du ikke seriøst vel?

I aller højeste grad.. Hvorfor skulle jeg ikke?

Til top
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-September-2013 kl. 22:36
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Kim, kald mig bare gammeldags, hvis du vil.

Naah, på andre områder er du jo helt fint med LOL

Jeg har været forbi mange forskellig løsninger med hensyn til fjernbetjeninger og fandt først ro da jeg fik en ordentlig trykknap baseret (gammeldags?) fjernbetjening, som kan det hele.

"Kan det hele" begynder at blive svært at forholde sig til. Selvfølgelig kan du fjerne ting fra TV i dag, som du mener du ikke har brug for, og derfor er din BEO4 helt fantastisk. Men det er ikke helt den retning udviklingen går i, tværtimod.

Der er ikke meget der fungerer bedre til at zappe på fjernsynet en en knap man ikke er i tvivl om, hvor er og om man har trykket på den eller ej.

Nej sig du det til Logitec, der ikke formår at lave ordentlige knapper Dead
Spøg til side.. 
Jeg kan godt forstå hvad du mener, og jeg er også rimelig enig i det. Problemet er bare, som jeg ser det, at det er mest af alt en vane end det er en nødvendighed. Det betyder, at vi sagtens kan omstille os til anden måde, og måske endda få det samme ud af det alligevel.
Men når det er en hæmsko for udviklingen, eller for at bruge en langt bedre kommunikationsmæssig teknik, så synes jeg tingene begynder at få svært ved at udvikle sig.

Bevares, jag har da flere ange overvejet at supplere nuværende løsning op med noget tablet/mobil baseret, men det vil altid være sekundært i forhold til min Beo4 og kun bruges, når man i forvejen sidder med sin tablet i hånden.

Det var jo netop et af mine argumenter for det. Tablet/smartphonen ligger jo alligevel ved siden af, (og nogle har dem sågar i hånden, surfer rundt på alskens sider, facebook, recordere osv. samtidig med de sidder og ser TV). Det er lidt i det lys man skal se det i.

Smart tv i selve fjernsynet vil altid være sekundært i mine øjne. For 700 kroner kan man få en "smart-tv-dims" (Apple tv). Og med en sådan er det op til "smart-tv-dims-producenten" at få smart tv til at virke og få softwaren vedligeholdt. Det er ikke op til en tilfældig elektronikproducent, som skal vedligeholde 50 platforme med hver sin hardware, som skal være så billig som mulig. Smart tv delen i et såkaldt smart tv koster langt fra det samme at udvikle og bygge som porsen på en Apple tv, til gengæld er det ikke sikkert at den kan opgraderes, blive vedligeholdt og den kan da slet ikke bruges, når fjernsynet skiftes ud.

SmartTV, uanset om du har det i TV eller i en ekstern boks, det kræver jo også en fjernbetjening af en art. Og enten har du dermed flere traditionelle fjernbetjeninger, jo flere eksterne bokse du kobler på, eller så har du en multi fjernbetjening, som kan betjene flere enheder. 
Jeg har svært ved at se argumentet, og slet ikke når vi snakker SmartTv eller apps i det hele taget, hvor der skal foretages ufattelig mange tastetryk, specielt hvis du skal til at skrive ord eller måske endda sætninger. Der er en tradition fjernbetjening bare ikke sagen mere.

Kald mig bare gammeldags (igen) et fjernsyn skal være godt til at vise levende billeder, alt det andet skal jeg nok tilslutte....

Men undgår du fjernbetjeningen ved det? Wink

Til top
noxity Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 21-April-2011
Sted: Esbjerg
Point: 86
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér noxity Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-September-2013 kl. 23:05

Men det er jo ikke B&O enheder og fjernbetjeninger der leveres med til stort set alt andet. Så hvad er pointen?
Jeg kender ikke BEO4, men medmindre den køre RF, så er ovenstående en en sandhed med modifikationer. IR har en begrænsning i forhold til RF, WiFi og Bluetooth. Det er et faktum.

Beo4 er skam en IR fjernbetjening, og jeg kan uden problemer betjene mine B&O produkter på tværs af rummene.
Hele pointen er at IR fjernbetjeningen sagtens kan laves så de fungerer uden de problemer som du selv nævnte tidligere :)

Nu har jeg en Logitec Harmony One. Den har også et touch display. Det tænder/er aktiv, så snart jeg tager fat i fjernbetjeningen. Skulle en tablet/smartphone ikke kunne gøre det samme?

Du siger det selv, man skal nok over i en smartphone tablet. Disse har et langt større batteribehov, med mindre at du finder en meget svag processor. Det giver dog ingen mening at amputere enheden, da en sløv brugerflade vil være øjeblikkelig død for sådan et produkt.
Jeg har ingen personlig erfaring med Logitec fjernbetjeningerne, men synes at kunne huske at de er en smule sløve i deres touch-brugerflade. Dette er noget jeg absolut ikke kan leve med.

At flytte EPGén til fjernbetjeningen er efter min mening den eneste rigtige måde at gøre det på, (forudsat det er en fjernbetjening der kan det, hvilket nok indskrænker det til en smartphone/tablet). 
Der er absolut intet teknisk til hindre for dette. Og det ville give mening at se i EPGén før man skifter eller i det hele taget tænder TVét. Ligesom det giver mening at se i EPGén, før evt. optagelser. Hvorfor dog tænde TV, for at se hvad der kommer, og evt. for at programmere en optagelse. Det giver meget lidt mening, synes jeg.

Vi er enige om at der ikke er nogle tekniske forhindringer, udover at du lige pludselig står med en fjernbetjening som du skal lade op forholdsvist ofte. Derudover kommer selvfølgelig også prisen på sådan et produkt hvis det skal være gennemført.

Grunden til at jeg ikke ser nogen grund til at flytte EPGen over på fjernbetjeningen, er den simple årsag at du alligevel ikke følger med på TVet når du sidder og kigger ned på din fjernbetjening. Så hvorfor holde TV-skærmen fri, når du alligevel ikke kigger på den?

Det er bestemt ikke en løsning som kan lokke mig væk fra min Beo4 fjernbetjening. Det er gennemført kvalitet, knapperne er klart defineret og derved lette at finde i mørke, rækkevidden er aldrig et irritationsmoment.

Der hvor jeg kunne se et behov for en tablet-fjernbetjening er ved diverse indstillinger af TVet, samt til brug i Smart-TV platformen. Begge dele er dog allerede implementeret af nogle producenter via en App, og det er længe rigeligt til mit behov.

Til top
quarkir Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 07-August-2006
Sted: København, DK
Point: 1562
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér quarkir Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-September-2013 kl. 23:26

Oprindeligt skrevet af Torben Rasmussen Torben Rasmussen skrev:

Fordelen ved en fysisk fjernbetjening er jo det taktile feedback. Du behøver ikke glo på den for at se hvad du laver (hvis den altså er udført ordenligt, hvilket Samsungs så ikke er...).

Ja, det er dels pga. den måde apps laves på, men også fordi du er vant til det.
Fordelen ved WiFi og/eller Bluetooth er, at du kan få tilbagemelding fra den enhed du styre. (Kan man også med IR, men det er noget mere problematisk). Der er bare ikke rigtig nogen der bruger denne mulighed, mig bekendt.
Uenig, fordelen er stadig at det ikke er nødvendigt at se hvad man laver.
I modsætning til dit eksempel med at f.eks. skrive en SMS på en touchtelefon, er min opmærksom på TV'et og ikke fjernbetjeningen.
Det vil godt nok blive noget besværligt, hvis kanalskift bliver:
1) Lås op
2) Find App (kan tænkes den allerede er aktiv)
3) Skift kanal

Under hele processen skal opmærksomheden være på den lille skærm. 
Med en normal fjernbetjening springes pkt. 1 og 2 over, mens pkt. 3 kan foretages uden at se på den.
mvh
Jesper \

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't
- Douglas Adams
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-September-2013 kl. 23:47

Beo4 er skam en IR fjernbetjening, og jeg kan uden problemer betjene mine B&O produkter på tværs af rummene.
Hele pointen er at IR fjernbetjeningen sagtens kan laves så de fungerer uden de problemer som du selv nævnte tidligere :)

Ehh, det må være en unik IR fjernbetjening, eller så forstår jeg ikke hvad du mener.
IR kræver, at der er synligt imellem sender og modtager. Så hvad du præcis mener med på tværs af rummene, det er altså lidt en gåde for mig. Ja altså medmindre det er glasvægge Wink

Vi er enige om at der ikke er nogle tekniske forhindringer, udover at du lige pludselig står med en fjernbetjening som du skal lade op forholdsvist ofte. Derudover kommer selvfølgelig også prisen på sådan et produkt hvis det skal være gennemført.

Hvis du bruger smartphone eller tablet, så går jeg ud fra at de skal lades op alligevel.
Det springende punkt er, om de skal lades mere op, hvis man bruger dem som fjernbetjening. Ja, i forbindelse med SmartTV skal de nok, men til almindelig brug, der tror jeg ikke det rykker så meget på tiden/behovet for opladning. 

Grunden til at jeg ikke ser nogen grund til at flytte EPGen over på fjernbetjeningen, er den simple årsag at du alligevel ikke følger med på TVet når du sidder og kigger ned på din fjernbetjening. Så hvorfor holde TV-skærmen fri, når du alligevel ikke kigger på den?

Den forstår jeg slet ikke. Der er da ingen grund til at starte TV, for at se på en EPG (Elektronisk Program Guide). Og det burde heller ikke være nogen grund til at starte TV, for at programmer en optagelse.

Der hvor jeg kunne se et behov for en tablet-fjernbetjening er ved diverse indstillinger af TVet, samt til brug i Smart-TV platformen. Begge dele er dog allerede implementeret af nogle producenter via en App, og det er længe rigeligt til mit behov.

Men de funger ikke specielt godt, i hvertfald ikke Samsungs.
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-September-2013 kl. 23:55
Oprindeligt skrevet af quarkir quarkir skrev:

Enig - Men er det nødvendigt at se hvad du laver, på et TV, hvis altså, som du selv siger, at du kender knapperne og kan betjene dem i mørke? Hvad ser du så reelt efter på TVét, altså i selve funktions øjeblikket? (f.eks et kanalskifte).
Mit bud er, at du ser, at TV skifter kanal.. Big surprise, ikk? Wink

I modsætning til dit eksempel med at f.eks. skrive en SMS på en touchtelefon, er min opmærksom på TV'et og ikke fjernbetjeningen.
1) Lås op
3) Skift kanal

Med en normal fjernbetjening springes pkt. 1 og 2 over, mens pkt. 3 kan foretages uden at se på den.

Forestil dig, at det du ser på skærmen, det ser du også på din smartphone/tablet. Det er præcis det samme billede, om du er i TVét menu eller andet sted. Det hele foregår på din smartphone/tablet. Så når du rykker den sædvanlige cursor/funktion på TVét, så rykkes den ligeledes på smartphone/tablet.
Du behøver dermed kun TV, til det som det reelt set er beregnet til. Nemlig at se TV. I realiteten kunne du også se det på din smartphone/tablet. Det er det Samsung kalder Smartview. Det virker desværre så bare kun på top modellerne, når det altså virker.

Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-September-2013 kl. 03:36
En smartphone og/eller tablet vil altid være noget sekundært i forhold til en rigtig fjernbetjening.
Vi kan godt blive enige om at et skifte til RF eller Bluetooth ikke kunne skade, men at gøre det hele touch baseret, det bliver et stort NEJ TAK herfra af.

Din holdning til at en fjernbetjening ikke skal tændes, den vil jeg dog godt forkaste med det samme.
Der er absolut ingen forskel på din traditionelle fjernbetjening og en smartphone/tablet/whatever alternativ, forudsat at disse enheder allerede er tændt, ligesom den traditionelle fjernbetjening også er, og altid har været. 
Men det er nok selve det, at den traditionelle fjernbetjening netop altid er tændt, som kan være svært at forholde sig til. Den har jo stort set alle dage været sådan.

Min holdning er omvendt (i dag). At vores hjem er efterhånden fyldt op med andre alternativer, som OGSÅ er tændt hele tiden, (eller kan tændes lyn hurtigt), og som vi oftest har i hænderne mange gange mere, end den traditionelle fjernbetjening i løbet af en dag.

Hvis jeg vil skue ned for lyden eller vil skifte kanal så skal jeg ikke til at låse noget op og jeg skal ikke have en telefon eller tablet som automatisk låser op når jeg tager den op. Så skal det jo slås fra hvis jeg skal have den med nogen steder hen ellers så er jo tændt hele tiden og sluger alt strømmen.
Hvad så hvis man bruger en smartphone som fjernbetjening og man sidder sammen med en ven/kone/kæreste og ser en film ved høj volumen. Så ringer telefonen. FUCK. Jeg er hjælpeløs fordi nu er smartphonen selv om den kan mange andre ting nu ved at opfylde dens vigtigste funktion; Nemlig at være en telefon. Jeg kan ikke skrue ned eller pause og går jeg så har ingen andre mulighed for at kunne betjene noget fordi jeg er gået med fjernbetjeningen.

Vanen gør, at du er vant til at trykke på din fjerbetjening, samtidig med at du sidder og kigger på TV. Det er jo ikke fordi du ligefrem er nødt til det, hvis du havde lige så meget vanen for at bruge din tablet/smartphone.
Det er samme problem som da vi gik fra mobiltelefoner med rigtige taster og så til smartphones. Rigtig mange mente også, at det var umuligt at skrive, når man ikke kunne mærke tasterne.
Jeg ved ikke hvordan du mener det ser ud i dag, men jeg tror salget af mobiltelefoner med rigtige taster, at det vist er nogenlunde forsvundet helt.

Ved mig er det en blanding af vane og så kunne mærke hvor tasterne er henne.
Har i øvrigt ikke set folk der kan sms'e lige så stærkt på en telefon med touch som folk kunne på et fysisk tastutur, specielt ikke hvis de ikke måtte kigge på telefonen.
Der kommer det igen ind at hvis du får en opringning, så bliver alle andre funktioner, også på en smartphone sekundære og du kan få lov til at tage dit opkald. Altså en telefon der har fået andre sekundære funktioner, men stadigvæk primært en telefon.

Forestil dig, at det du ser på skærmen, det ser du også på din smartphone/tablet. Det er præcis det samme billede, om du er i TVét menu eller andet sted. Det hele foregår på din smartphone/tablet. Så når du rykker den sædvanlige cursor/funktion på TVét, så rykkes den ligeledes på smartphone/tablet.
Men du skal stadig flytte fokus fra tv til smartphone/tablet og så tilbage igen, mens du med en normalt fjernbetjening ville have dit fokus mod tv'et hele tiden.

Jeg er godt tilfreds med min Harmony One og bruger sådan set kun touch skærmen til at skifte mellem aktiviteter og det er kun fordi der ikke er fysiske knapper til det. Netop fordi fjernbetjeningen helst skal være noget sekundært i forhold til min oplevelse, er jeg meget glad for knapperne og modstanden i dem, da det gør jeg ikke skal fjerne min fokus væk fra det primære; nemlig skærmen.
Producenterne kunne så vedlægge en ekstra tablet som kunne være primært en fjernbetjening for dem med samme ønske som dig, men så ville du have den på bordet sammen med din normale telefon og tablet. Plus hvis den skulle have super hurtig respons ville det nok forøge prisen på skærmen med 1500+ kr og ville du betale dette? 94 % mener jo at den nuværende løsning virker godt, og hvorfor prøve at opfinde den dybe tallerken igen? 
Til top
londahl Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 20-Oktober-2009
Sted: Lolland,Danmark
Point: 139
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér londahl Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-September-2013 kl. 03:54

P
Men helt ærligt, 94% svare at de gerne vil bibeholde noget så oldnordisk, samtidig med at de fleste gerne vil have flere funktioner i deres TV (Smart funktioner). Og samtidig med, at vi efterhånden er gået bort fra at bruge gamle traditionel tryk-knap telefoner, hvad enten det drejer sig om stationære eller mobile telefoner, hvor de selv samme mennesker, sandsynligvis bruger enormt meget tid i forhold til tiden de bruger på TV. Selv børn i dag er nærmest født med en smartphone i "bagen".

Både mit TV, min receiver og min STB kan styres med apps. Jeg foretrækker stadig fjernbetjening (IR).
Jeg sætter pris på at kunne styre det hele uden at kigge på en skærm. Når jeg ligger og ser en film, skal jeg kunne mærke med fingerene hvor jeg kan skrue op, ikke ligge og kigge på en skærm.

Tag ikke fejl, jeg kan sagens se det smarte i både min iphone og tablets, men lige ved tv brug, synes jeg de er mere irriterende end "smarte"
LG 47LM620T, Pioneer VSX-922K, 4x Cerwin-Vega! V-5M, 1x Cerwin-Vega! V-5C, 1x Cerwin-Vega! LW-12X
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19549
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-September-2013 kl. 07:12

IR kræver, at der er synligt imellem sender og modtager.

Jeg tror bare at du skal prøve en beo4, inden du udtaler dig om, hvor godt/ringe ir er. Jeg har også været forbi Logitech fjernbetjeninger, de er smarte nok funtionsmæssigt, men fysikken, batterilevetiden og rækkevidden er ikke noget at skrive hjem om.

Nå jeg står i køkkenet, peger jeg min beo4 mod døråbningen ind til stuen, her reflekterer ir signalet på bagvæggen af stuen og når frem til ir modtageren i den anden ende af stuen.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
noxity Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 21-April-2011
Sted: Esbjerg
Point: 86
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér noxity Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-September-2013 kl. 08:47

Ehh, det må være en unik IR fjernbetjening, eller så forstår jeg ikke hvad du mener.
IR kræver, at der er synligt imellem sender og modtager. Så hvad du præcis mener med på tværs af rummene, det er altså lidt en gåde for mig. Ja altså medmindre det er glasvægge Wink

IR-senderen i Beo4 er så kraftig at den uden problemer reflekterer sig vej hen til modtageren. Der er endda mulighed for at justere IR sendestyrke.
Beo4 er en "intelligent" fjernbetjening som indeholder et hav af funktioner og genveje som kan tilføjes som man lyster. Jeg er endnu ikke stødt ind i en funktion, som ikke kunne tilgås via Beo4. Selve indstilling foregår selvfølgelig via en menu på skærmen, men det ser jeg stadig intet problem i, da din fokus alligevel ikke er på den udsendelse der kører i TV.   

Hvis du bruger smartphone eller tablet, så går jeg ud fra at de skal lades op alligevel. Det springende punkt er, om de skal lades mere op, hvis man bruger dem som fjernbetjening. Ja, i forbindelse med SmartTV skal de nok, men til almindelig brug, der tror jeg ikke det rykker så meget på tiden/behovet for opladning. 

Ja, min telefon skal lades op hver dag inden jeg går i seng. Men ønsker på ingen måde at have en fjernbetjening som skal det samme. Så er jeg godt klar over at en fjernbetjening bliver brugt relativt få timer hver dag, og derfor typisk vil kunne holde i 3-5 dage.
Men hvor en Tablet fjernbetjening har en batteritid der måles i dage, så måles min nuværende i år.

Ja, det kunne være smart at starte en optagelse uden at tænde TVet. Men det er også tæt på den eneste funktion som den alm. forbruger vil få brug for i dagligdagen. Det er bestemt ikke nok til at retfærdiggøre et skifte, da du samtidig siger farvel til lang batteritid og fysiske knapper.

Den eneste rigtige måde at gøre det på, er at udvikle ordentlige Apps og et TV som kan tændes via LAN/WLAN (findes vidst allerede). Så kan du bruge din smartphone/tablet, som du allerede har på dig og skal oplade alligevel. Så er det bare et spørgsmål at udvikle de funktioner du efterspørger.

En tablet fjernbetjening kan udelukkende blive en sekundær fjernbetjening. Og her kommer problemet.. Prisen. Hvis den skal give dig en flydende oplevelse, så kræver det noget potent hardware. Skal det også være i nogle lækre materialer, så ender vi som minimum på et par tusinde for sådan en. Det er et dødfødt projekt.

Til top
quarkir Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 07-August-2006
Sted: København, DK
Point: 1562
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér quarkir Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-September-2013 kl. 09:41

Enig - Men er det nødvendigt at se hvad du laver, på et TV, hvis altså, som du selv siger, at du kender knapperne og kan betjene dem i mørke? Hvad ser du så reelt efter på TVét, altså i selve funktions øjeblikket? (f.eks et kanalskifte).
Mit bud er, at du ser, at TV skifter kanal.. Big surprise, ikk? Wink

Nej, ingen surprise, men lige det jeg har brug for.
Hvis jeg ser noget på kanal 1 og ønsker at se noget på kanal 12, ser jeg ingen grund til at skulle kigge på min smart-"dims" for at gøre det, når jeg kan trykke 1 2 uden at se på min rigtige fjernbetjening.

1) Lås op
3) Skift kanal

Du behøver dermed kun TV, til det som det reelt set er beregnet til. Nemlig at se TV. I realiteten kunne du også se det på din smartphone/tablet. Det er det Samsung kalder Smartview. Det virker desværre så bare kun på top modellerne, når det altså virker.

Jamen hvorfor er det lige at det hele skal flyttet til smart-"dimsen" ?
Jeg kan ikke rigtig få øje på fordelen.

At jeg så hverken har mobil eller tablet liggende på sofabordet til hverdag, er så en helt anden sag....Big smile
mvh
Jesper \

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't
- Douglas Adams
Til top

Besvar Besvar Side  <1234 21>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu