|
Debat: Lytter mit TV? |
Besvar | Side <1234 13> |
Forfatter | |||
Hother
Platin medlem hummelmose Oprettet: 12-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 23899 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Jamen det kan vi såmænd ikke blive uenige om. Men det kan du og jeg sikkert heller ikke lave om på. Hvad der i mine øjne er langt mere skandaløst er jo i mine øjne, at Staten har tjent millioner på mig i over 50 år, og her har jeg slet ingen indflydelse på hvad mine penge bliver brugt til - intet. Så har jeg nemmere ved at leve med det emnet her drejer sig om.
|
|||
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
|||
bruger udmeldt 23
-- Oprettet: 25-December-2010 Status: Offline Point: 2017 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Ret sikker, siger du... Mon ikke, lige så snart du kobler det på nettet, så ryger de indsamlede oplysninger af sted - uanset om stemmestyring er koblet til, eller fra.
|
|||
lunddal
Guld medlem Oprettet: 09-Februar-2006 Sted: Danmark Status: Offline Point: 8580 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Tjent og tjent - du er med til at betale nogle fællesudgifter, og langt størstedelen af de udgifter er ganske almindelig, kedelig daglig drift. |
|||
Bschmidt
Guld medlem Oprettet: 05-November-2009 Sted: Virtual-utopia Status: Offline Point: 3291 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Vi kan jo kaste en bold mere ind i debatten. Hvad hvis de høstede oplysninger bliver sammenkædet med kreditkortoplysninger og borgerregister. At der derefter bliver skabt komplette virtuelle billeder af hver enkelt person der kan sælges videre i kommercielt sammenhæng. Sådan at hvis du bevæger dig i bybilledet ved forretningerne hvilke kunder der har og bruger penge, hvem der har besøgt konkurrenterne, hvem der ikke har, hvem der så at sige, er værd at "bruge tid på" eller vil "betale lidt ekstra"........ Er det over nogens grænse? Kan man købe alle de oplysninger i dag? I fremtiden? Hvis vi ikke siger stop på et tidspunkt er det måske en ny "skjult skat" der kan skaffe staten penge. Det er endda KUN den kommercielle vinkel jeg sætter fokus på, andre kan også have interesse i disse oplysninger. Ja, jeg ved det er skridtet lige før "den hjemmefoldede sølvpapirshat" derfor mit forslag til debatten. Mvh BS
|
|||
bibihest
Guld medlem Oprettet: 30-Maj-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1435 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Overvejer man en sølvpapirshat, er det bedre helt at droppe mobil, Internet, betalingskort osv. Så længe man bare bruger en enkelt af dem, bliver man sporet på den ene eller anden måde og risikerer at andre får fat i ens oplysninger.
så, lær at leve med det :) |
|||
Bschmidt
Guld medlem Oprettet: 05-November-2009 Sted: Virtual-utopia Status: Offline Point: 3291 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Mvh BS
|
|||
Brixen
Guld medlem Oprettet: 19-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6661 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Vi betaler allerede forskellige priser i internetbutikker, fordi butikkerne har profiler på hvem der vil betale mere.
Og som Poul-Henning Kamp skriver, kan det måske lade sig gøre at få de elektroniske skilte i almindelige butikker til at skifte pris også. Jeg bryder mig ikke om at prisen er forskellig, når jeg handler. |
|||
Venlig hilsen
KB |
|||
Bschmidt
Funktioner
Tak(0)
|
||
Jeg har PT kendskab til een landsdækkende butikskæde der får installeret WiFi for at kunne "indrette butikken bedre" som det blev fremlagt. Der blev ikke lagt skjul på at det var for at kortlægge kunders færden frem for at tilbyde gratis Wifi.
Jeg har ikke indtryk af at denne kæde er "first movers" nærmere "det sikre valg". Denne kæde har tilfældigvis også elektroniske prisskilte!
Mvh BS |
|||
lunddal
Guld medlem Oprettet: 09-Februar-2006 Sted: Danmark Status: Offline Point: 8580 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Jeg tror PHK blander nogle ting sammen.
Det med at Apple-brugere skulle betale mere var på en hotelsøgeside, og det var ikke fordi der var en højere pris for samme værelse, men at dyrere værelser kom højere op i søgeresultatet. Varierende priser på skilte i butiker kan heller ikke lade sig gøre i dag i en fysisk butik. Det vil hurtigt blive opdaget, da man jo nok sjældent er den eneste kunde i biksen. |
|||
Jwin
Guld medlem Oprettet: 02-Januar-2008 Sted: København, DK Status: Offline Point: 757 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Der har lige været en interessant udsendelse på DR3 om GPS. Den viser en del om hvad Big Data kan indsamle af information om os. Lidt Scary.
|
|||
Rolias
Super bruger Oprettet: 31-Juli-2008 Sted: København V Status: Offline Point: 469 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Jeg kan anbefale dokumentaren Terms And Conditions May Apply (http://www.imdb.com/title/tt2084953/?ref_=fn_al_tt_1), den ligger på Netflix. Den handler bl.a. om indsamlet data, og hvad vi egentlig giver lov til. Så er der lidt benzin til sølvpapirshattene. :D
Men jeg synes da det er helt vildt hvad der bliver samlet ind, og ikke mindst hvad det bruges til. Men det er ikke noget der får mig til at ændre på mine vaner. Jeg er også med på den "at jeg ikke har noget at skjule", så det gør mig ikke rigtig noget. Jeg kan ikke sige uanset hvad, men det må tages som det kommer. :)
|
|||
LG OLED55B6V | Marantz 5012 | SONY UBPX-700 | 2 x Dali Oberon 7, 1 x Dali Oberon Vokal, 2 x Dali Oberon OnWall, 2 x Cambridge Audio Minx Min 12, Jamo Sub 210
|
|||
Bschmidt
Funktioner
Tak(0)
|
||
Denne? Mvh BS
|
|||
Besvar | Side <1234 13> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |