Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
hopgreve
Guld medlem
Oprettet: 19-Juni-2007
Sted: Greve
Status: Offline
Point: 6286
|
Sendt: 21-December-2008 kl. 11:12 |
Jeg synes bare at det var Holyfield der viste det største initiativ i hele kampen , og han ramte også flest gange , det var som om at dommerne kun har dømt de sidste 2-3 omgange , og så giver de Valuev sejren . Det kan selvfølgelig godt være at jeg havde de " farvede " briller på , da jeg holdt med Holyfield , og man/jeg var imponeret af hans fysik og tekniske kunnen , Valuev derimod virkede bare som en stor mand, som virkede sikker på at vinde medmindre han blev slået i gulvet....
MVH
|
TCL 65C855 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K
|
 |
kallek
Guld medlem
Oprettet: 10-September-2005
Sted: Denmark
Point: 1287
|
Sendt: 21-December-2008 kl. 11:34 |
AV Precision skrev:
kallek skrev:
Hvordan kan man vinde en kamp når man først rammer sin modstander fra 9 omg ? 9-3 til Holyfield med lidt god vilje 2 omge lige, det vil så stadig sige sejre til Holyfield |
Hvordan kan man vinde en kamp når man danser rundt om modstanderen stort set uden at angribe, i 9 omgange (4-12. omgang). Det er boksning, ikke vild med dans. Nej, Valuev angreb heller ikke, men det behøver han heller ikke, det er ham der forsvarer titlen. Et rimeligt resultat ville være - som den ene dommer også havde - uafgjort. Og så var Valuev stadig verdensmester. Ingen af de to boksede særligt godt, men som sagt - den forsvarende mester og udfordreren er ikke stillet ens i professionel boksning.
|
Men det er jo den eneste måde man kan vinde over en fyr der vejer over 40 kg mere på, og selv om han danser rundt blev der afleveret 5-7 pointgivende stød mens den store mand kun ramte luften
|
Lg 42 LA 667V RDR-HX650 HDD MARANTZ SR 4600 KEF HØJTALER 6,1 Blu-ray LG 730 Humax BXR-HD
|
 |
Otto J
Platin medlem
Branchemedlem
Oprettet: 04-Marts-2007
Point: 11218
|
Sendt: 21-December-2008 kl. 11:51 |
kallek skrev:
Men det er jo den eneste måde man kan vinde over en fyr der vejer over 40 kg mere på, og selv om han danser rundt blev der afleveret 5-7 pointgivende stød mens den store mand kun ramte luften |
Ikke hver omgang. Som sagt, jeg mener heller ikke nødvendigvis Valuev decideret vandt kampen, men som udfordrer skal man ikke bare ramme lidt mere end titelhaveren, man skal vise initiativ _nok_. At tjatte lidt til modstanderen 2-3 gange på en omgang (hvis du mener Holyfield afleverede 7 pointgivende stød, må det have været hele kampen...), det er altså ikke nok til at overtage en VM titel. Jeg mener udfaldet var meget lige, og jeg var selv meget i tvivl op til afgørelsen hvad det ville blive - som jeg så det kunne det have været gået begge veje, og ingen af dem havde reelt fortjent at gå derfra med bæltet - men nu er der nu engang ikke noget der hedder uafgjort i en titelkamp.
Sat lidt på spidsen: hvis de to boksere havde stået i hver deres ringhjørne alle 12 omgange uden at røre hinanden, så havde Valuev vundet alle 12 omgange. Holyfield's opgave er så at tippe dén skala over til sin side, omgang for omgang. Tippede han 7 omgange over på sin side, ved at vise initiativ og aggressivitet? Det synes jeg ikke. Jeg er på ingen måde fan af Valuev's bokse"teknik", men netop fordi han bokser så passivt, er det sløjt at en udfordrer ikke kan levere mere - ja, udfordring. Jamen det er da flot at en mand på 46 kan danse rundt i 12x3 minutter, men dommerne kan jo ikke give ham point for at være 46 år gammel! Hvis en 22 årig havde bokset som Holyfield gjorde, så var han blevet grinet ud af hallen.
EDIT: Jeg mener med andre ord at afgørelsen havde været kontroversiel, uanset hvordan den var faldet ud, fordi ingen af dem reelt vandt kampen.
Redigeret af AV Precision - 21-December-2008 kl. 11:54
|
 |
xcardman
Guld medlem
Oprettet: 24-Marts-2005
Point: 8672
|
Sendt: 21-December-2008 kl. 14:16 |
øv Evander Holyfield ikke havde flere kræfter i de 2-3 sidste omgange. så havde han vundet. dejligt og se Mads Larsen nærmere sig sine gamle dage.
|
 |
ARTISTEN
Super bruger
Oprettet: 09-Juli-2007
Point: 469
|
Sendt: 21-December-2008 kl. 17:53 |
Hej
Knokout er den mest sikre måde at sikker sig mesterskabet, alle kommer for at se den utimative sejer.
Det var ikke uden grund at Mick Tyson blev så umådelig atraktiv at se i ringen, han kunne slå modstanderen i gulvet selvom han undervejs ramte modstanderens parader. Det er sådan de fleste vil se sværvægts boksning. Det ultimative, og det var der ikke ret meget af i Holyfield vs Valuev
|
Hjemmebio er fedt:Pioneer SC-LX87,buttkicker,dali blue 6006, OPPO 95,QED kabel og JBL N24 i bag.
|
 |
kallek
Guld medlem
|
Sendt: 21-December-2008 kl. 19:12 |
Godt der snart er en ny farverig bokser på vej i den tunge klasse, med et ego der er lige så stort som Muhamed Ali. Han skal bare lige have 10 kg mere på sidebenene.
http://www.youtube.com/watch?v=sORAvCv1Yj0
|
Lg 42 LA 667V RDR-HX650 HDD MARANTZ SR 4600 KEF HØJTALER 6,1 Blu-ray LG 730 Humax BXR-HD
|
 |
hopgreve
Guld medlem
Oprettet: 19-Juni-2007
Sted: Greve
Point: 6286
|
Sendt: 21-December-2008 kl. 21:04 |
Hold da op , han er godt nok aggresiv , det er bare lige på og hårdt...
MVH
|
TCL 65C855 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K
|
 |
pipper
Guld medlem
Oprettet: 03-December-2005
Sted: Kolding
Point: 2074
|
Sendt: 21-December-2008 kl. 22:52 |
Holyfield skulle da have været med i "vild med dans" istedet for. Han lavede da ikke andet end at hoppe rundt og danse rundt om den store russiske bjørn.
|
 |
spawn
Guld medlem
Oprettet: 30-November-2005
Point: 6822
|
Sendt: 21-December-2008 kl. 22:57 |
enig - som jeg så kampen bestilte Holyfield intet andet end at danse rundt og rundt om Valuev. Det ser selvfølgelig meget fint og prangende ud - men det er altså ikke noget der scorer point i en boksekamp. Og jeg er enig med Otto, som udfordrer var det Holyfields opgave at skabe kampen og vise han fortjente at overtage titlen. Det gjorde han ikke.
|
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
|
 |
kallek
Guld medlem
|
Sendt: 24-December-2008 kl. 15:20 |
Citer Ekstrabladet:
Revance på tale De tre dommere er nu af WBA blevet bedt om at se kampen igen, denne gang uden lyd, som en del af evalueringen af kampen. Nogen omstødelse af afgørelsen skal man dog ikke forvente.
Til gengæld er en revanche mellem Valuev og Holyfield allerede på tale.
|
|
 |
clausewitz
Guld medlem
Oprettet: 26-November-2004
Point: 1115
|
Sendt: 26-December-2008 kl. 12:49 |
Var der ikke andre der undrede sig over dommersammensætningen i Mads Larsens kamp. Danske Mads der boksede for tyske Sauerland havde følgende dommere: en dansker, en tysker og vist en østriger. Prof. boksning er da vist den eneste "sportsgren" hvor dette kan kaldes objektivt  . Mon sejren ikke var givet på forhånd sålænge Mads kunne undgå en knockout?
|
 |
xcardman
Guld medlem
Oprettet: 24-Marts-2005
Point: 8672
|
Sendt: 26-December-2008 kl. 12:55 |
du skal næsten aldtid slå en tysk bokser i gulvet, hvis du skal sikker på at vinde. hvis kampen bliver bokset i tyskland. kan man kalde det for objektivt. boksning er ikke en landskamp, det sker tit i boksning at en dommer og bokser kommer fra samme land.
|
 |