recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Nyheder, anmeldelser & omtaler
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Debat om EISA Awards 2008-2009
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketDebat om EISA Awards 2008-2009

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
jonaskp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Juli-2006
Sted: Brønshøj
Status: Offline
Point: 2272
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-August-2009 kl. 12:13
Boogie: Jeg tror han kigger på priserne fra sidste år
fordi hans kommentar er ca. et år gammel .


Udover det synes jeg det er klart fortjent at iPhone 3GS
vinder. iPhone 3G er den bedste telefon jeg nogensinde
har haft og hvad jeg har oplevet af 3GS så er det kun
blevet bedre. Glæder mig også enormt til 3 endelig får
styr på deres lager og levering så jeg kan få den nye
model.

Kæresten har lige købt en HTC Hero (som jo er en
opgraderet Magic). Og det er skam en fed telefon, men den
kan ikke sammenlignes med iPhone. Alting virker bare
langt mere velstøbt og lækkert på iPhone end det gør på
HTC'en. Hero'en kan også til tider have problemer med at
opleves lidt sløv, men hvor stor en del der skyldes
Android og generel multitasking og hvor meget der skyldes
HTC's Sense UI og derfor ikke er til stede på Magic tør
jeg ikke sige.
Synes også at App Store virker langt bedre end Android
Market (og indeholder langt flere programmer).
Ting jeg savner fra Android/HTC Hero på min iPhone er
Widgets på Home-Screen og Androids notifications. Ved
ikke om det fungerer på samme måde på Magic eller om det
kun er Hero, men på Hero er der ikoner for ny mail, sms,
opkald osv. på statusbaren. Hvis man så trykker på den og
"hiver" ned så får man en udspecificeret liste med de
forskellige hændelser. Også ret lækkert at når man
modtager en SMS, så scroller teksten fra SMS'en i
statusbaren.

Alt i alt er det dog nok et spørgsmål om tilvænning.
Til top
bibihest Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1435
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-August-2009 kl. 12:46
Oprindeligt skrevet af mgmg mgmg skrev:

Det går bare stærkt.

I tirsdags var jeg til TV demo hos TC. Et budskab var at Philips p.t. ikke kunne følge med konkurrenterne.

Nu: Philips vinder EISA award for bedste LCD.



Nu er TC heller ikke lige de mest Philips venlige uanset hvordan du ser på det.
Til top
Boogie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 985
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-August-2009 kl. 18:38

@jonaskp, for hulen, der blev jeg sgu snørret  Havde slet ikke lagt mærke til datoen!

Well, du har nok ret, det er et spørgsmål om tilvænning. Personligt, er min favorit Android. Min Magic er på ingen måde langsom, det samme som iPhonen (eller måske endda en anelse hurtigere!). Jeg ved at App Store har mange flere ting end Android Market, men mon ikke det ændrer sig med tiden. Det er jo kun iPhone der har adgang til App Store, men nu kommer der en lind strøm af mobiler med Android fra mange mærker, så inden længe er der nok flere Android mobiler end iPhones. Det fede ved Android er at, andre end kun producenten kan byde ind med ændringer osv...

Og ja, Widgets er sgu fedt!

Til top
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8672
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-August-2009 kl. 08:48
Philips 46PFL9704H/12 sjovt de altid vinder denne pris.


hvor er samsungs nye 8500-9000 model med local dimming

ingen af disse kan man købe endnu 

Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-August-2009 kl. 09:46

Oprindeligt skrevet af xcardman xcardman skrev:

Philips 46PFL9704H/12 sjovt de altid vinder denne pris.

Jeg kan jo sådan set bare klippe-klistre de kommentarer jeg har givet de øvrige år når der har været uddelt Eisa awards: Det er en branche-rygklapperpris, der er mere baseret på politik og lobbyisme end på produkternes kvalitet. Prøv at kigge tilbage i awardsn'e de forskellige år - man sørger behændigt for at samtlige store producenter altid får mindst én award hver, og går det ikke lige op med det antal af awards der normalt bliver uddelt, så opfinder man lige en ny kategori så ingen bliver snydt. Så Philips får årets LCD-tv, og så opfinder vi "årets Webmedia-tv" til Samsung - så er alle glade. Mht. 8500-9000, så er det sikkert fordi Samsung ikke kan love at den er på markedet inden dén skæringsdato der ligger for at produkterne skal være på markedet, for at kunne få en Eisa.

Til top
Firebird Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Marts-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2195
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-August-2009 kl. 17:25
Ja, den med årets webmedia-tv smilede jeg også over...
Venlig hilsen Firebird {;-)

Lytter til en del til 3 Doors Down, AC/DC, Billy Idol, Bruce Springsteen, Daughtry, Dire Straits, Evanescence, ZZ Top, og Within Temptation.

JVC X3
?
?
?
?
Til top
vasif Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1773
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-August-2009 kl. 18:20

Selvom Philips tilsyneladende altid vinder en pris for bedste LCD-Tv, må man jo samtidig bare konstatere, at der er noget om snakken. Jeg kunne helt sikkert forestille mig, at 9704H i sidste ende også vil placere sig i toppen af skalaen for LCD-Skærme på nuværende tidspunkt. Sidste år var der desuden bred enighed om fra mange anmeldere og anmeldelser, at 9803H på daværende tidspunkt, lige da det kom på markedet, var det bedste LCD-Tv, før at Samsung, men især Sony kom på banen med deres X4500-model.

For et par år tilbage, da deres første Ambilight-topmodeller ramte gaden, fik de også en Eisa-Award for bedste Tv, og det var så sandelig også, uden tvivl noget af det bedste, hvis ikke DE bedste LCD-Tv man kunne købe dengang.

Det er fuldt fortjent, at Philips løber med titlen og anerkendelsen, uanset om Philips så har betalt Eisa under bordet, for at få en pris, fordi de teknisk set igennem årene har produceret nogle af de bedste topmodeller på markedet. Man behøver ikke ligefrem spørge Eisa.



Redigeret af vasif - 19-August-2009 kl. 18:22
Til top
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8672
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-August-2009 kl. 18:32

en 9704 er sikkert også et godt tv med led og local dimming, men prisen vinder sikkert også en pris.
men kvalitet koster.
jeg har altid haft meget i mod Philips og de har også lavet nogle skod tv. også set i forhold andre tv i samme prisklasse 
det har så ændret sig med en 9803H og deres nye serie med led og local dimming bliver sikkert nogle rigtig gode tv. 
Men det er heller ikke dem som man kan få på tilbud i føtex

Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-August-2009 kl. 22:08

Oprindeligt skrevet af vasif vasif skrev:


Selvom Philips tilsyneladende altid vinder en pris for bedste LCD-Tv, må man jo samtidig bare konstatere, at der er noget om snakken. Jeg kunne helt sikkert forestille mig, at 9704H i sidste ende også vil placere sig i toppen af skalaen for LCD-Skærme på nuværende tidspunkt. Sidste år var der desuden bred enighed om fra mange anmeldere og anmeldelser, at 9803H på daværende tidspunkt, lige da det kom på markedet, var det bedste LCD-Tv, før at Samsung, men især Sony kom på banen med deres X4500-model.

Uanset hvordan man vender og drejer det, så leverer de tv der vinder de forskellige priser, MEGET forskellige billeder, i hvert fald uden kalibrering som må være dét der skal ligge til grund for en så bred pris, da det formentligt er under 1% af køberne der får udstyret kalibreret. Derfor kan man spørge sig selv hvad man skal bruge award'en til, når den ikke siger en brille om hvilken billedkvalitet man får. Det er muligt at den garanterer at man får et godt billede, men godt på hvilken måde?

Derudover er jeg ikke så generet af at Philips vinder en award, det der generer mig er at man opfinder nye awards hele tiden for at tilfredsstille alle. Derfor kalder jeg det en rygklapper-pris. Det er fuldstændigt underordnet hvor gode eller dårlige tv Philips lancerer, de er selvskrevet til en TV-award uanset hvad, bare fordi de er Philips. Præcis ligesom Samsung, Panasonic, Sony, LG og Pioneer er garanteret at få lidt awards hist og her. Det er helt fint hvis man synes Philips, Samsung, LG eller whatever laver gode produkter, men hvis man mener at en Eisa Award reelt er garant for dét, så er man temmelig blåøjet. Du skal ikke bilde mig ind at dét LG HT-system der har fået en award leverer god lyd.

Det eneste dén award afspejler, er hvilke producenter der har råd til at give de journalister der udvælger vinderne de fedeste middage. At dé journalister så trods alt har hjerne nok til som regel at få stykket det sammen så det ikke er direkte dårlige produkter der vinder, det ændrer ikke på at det er en award der har alt, alt for stor betydning for hvilke produkter folk køber, i forhold til hvor meget award'en siger om produktet. Jeg har besøgt flere kunder der har haft et eller andet dybt elendigt alt-i-et surround-system, som de ikke kan forstå at de ikke kan få til at spille ordentligt - "det har jo fået en Eisa, så kan det da ikke være dårligt?". Samme gælder iøvrigt tv'ene, ikke mindst fra Philips, fordi rigtigt mange ikke har fået fortalt at fordi tv'et har en Eisa, så er standard-indstillingerne altså stadig ikke brugbare.

Eller hvad mener du, Vasif? Var det ikke mere relevant at bruge tid på at få folk til at forstå at hvis de vil have et godt billede på deres Philips tv, så skal det indstilles rigtigt og ikke bare stå i standard-indstillingerne, i stedet for at bilde dem ind at et Philips tv med en Eisa Award på kassen, det er bare fantastisk? Det er det jo først (højst) når det bliver installeret rigtigt, hvilket det meget sjældent bliver - og det håber jeg da at du om nogen er enig med mig i. Jo mere fokus denne slags overfladiske lovprisninger får, jo mindre fokus er der på de ting der reelt betyder noget for om folk køber det rigtige produkt eller ej.

Til top
Helmuth Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 07-Maj-2008
Status: Offline
Point: 278
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-August-2009 kl. 08:38

Jeg tror du undervurderer hvor mange som reelt selv ændrer på standardindstillingerne - og især ved de dyrere modeller som 9803'eren. Dém der ofre penge på topmodellerne har nok også en mere kritisk tilgang til (og interesse for) billedkvaliteten, end dem der køber discount-modellerne i Føtex.

Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-August-2009 kl. 08:47
Oprindeligt skrevet af Helmuth Helmuth skrev:

Jeg tror du undervurderer hvor mange som reelt selv ændrer på standardindstillingerne - og især ved de dyrere modeller som 9803'eren. Dém der ofre penge på topmodellerne har nok også en mere kritisk tilgang til (og interesse for) billedkvaliteten, end dem der køber discount-modellerne i Føtex.

Det ved jeg ikke om jeg gør, jeg har set rigtigt mange rigtigt dyre tv stå 100% i standard-indstillingerne. Jeg tror ikke det er 50% der selv ændrer på indstillingerne. Og dem der gør, ændrer ofte kun lige en lille smule, for at fjerne det allermest åbenlyse. Og så er der dem der rent faktisk gør det værre, ved at justere noget forkert - f.eks. skruer ned for lysstyrke fordi der er for meget lys i billedet, hvilket lyder logisk at gøre men faktisk er forkert, man skal skrue ned for kontrasten.

Der er rigtigt mange der netop ikke indstiller på noget, fordi de er meget autoritetstro - når de har købt et rigtigt dyrt tv, så er det naturligvis indstillet fra fabrikken, ikke? Og et firma som Philips, de ved nok bedre end mig hvordan et tv skal indstilles, så jeg lader være med at røre ved noget. Det er faktisk en ret udbredt holdning - også blandt visse forhandlere iøvrigt...

Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu