|
|
Besvar ![]() |
Side <1234 24> |
Forfatter | |||||||
Thorvald ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 23-April-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 7973 |
![]() |
||||||
[Quote=Tim] Overførslen tog ca 5 minutter for 1,5 time af 3,2gb. [/quote] Det vil altså sige, at det er muligt at højhastighedskopiere redigerede optagelser. I dette tilfælde med en tidsfaktor på 18. Det er jo fint! Hvilken kvalitet anvendte du på originaloptagelsen hhv. på kopien? Er der kvalitetsforskel fra den originale optagelse på HDD til den hurtigt kopierede kopi på DVD (ringere billedvalitet, f.eks.) ? Redigeret af Thorvald |
|||||||
Med de venligste hilsener
Thorvald. |
|||||||
![]() |
|||||||
Snic ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 23-April-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 31 |
![]() |
||||||
Tak for svaret. det lyder overkommeligt.
|
|||||||
Købte sidste år en DVD/HDD Recorder - en Sony 710 sølv - og er super glad for den
|
|||||||
![]() |
|||||||
Tim ![]() Ny bruger ![]() ![]() Oprettet: 13-April-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 13 |
![]() |
||||||
Det vil altså sige, at det er muligt at højhastighedskopiere redigerede optagelser. I dette tilfælde med en tidsfaktor på 18. Det er jo fint! Hvilken kvalitet anvendte du på originaloptagelsen hhv. på kopien? Er der kvalitetsforskel fra den originale optagelse på HDD til den hurtigt kopierede kopi på DVD (ringere billedvalitet, f.eks.) ? [/QUOTE] Jeg optog i SP-kvalitet og overførte i SP-kvalitet. Jeg valgte ikke højhastighedskopiering, det mener jeg ikke var en valgmulighed. Jeg havde egentlig forventet at det tog 1,5 time, men jeg var jo også vant til overførsel mellem VHS-bånd Umiddelbart synes jeg at kvaliteten på skiven var lidt dårligere, men da jeg foretog min vurdering, var det ud fra et klip, da NHØP var ca 19, så originaloptagelsen var meget gammel, og derfor lagde jeg ikke mere i dette. Jeg kunne måske have overført i HQ-kvalitet, men det må afprøves.
Jeg har lige testet, hvor hurtigt der kan optages fra standby. Der går lige 3-4 sekunder før der kommer billede og så går der lige et par sekunder til, før at den røde lampe lyser for record. Min første tid var 10 sekunder, og efter 4 forsøg var jeg nede på 7 sekunder. Jeg har kun prøvet ved at trykke på power-knappen, og derefter på rec-knappen. Måske er der hurtigere genveje |
|||||||
![]() |
|||||||
Lars ![]() Administrator ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 05-Oktober-2003 Sted: Denmark Status: Offline Point: 15694 |
![]() |
||||||
Hej Tim
Det er der mulighed. En fin detalje ved de tidligere modeller, var ihvertfald at man de reagerede direkte på tastetryk selv i stand-by. Altså et tryk på EJECT, selvom den var i stand-by, fik den til at tænde og ejecte DVD skuffen. Tilsvarende for PLAY, REC - ja sågar menu-knapperne vækker den til live uden at man skal trykke forskellige taster efter hinanden. Så muligvis går det endnu hurtigere, hvis du blot trykker REC når den skal optage, uden at tænke på at tænde den først. /Lars |
|||||||
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk |
|||||||
![]() |
|||||||
laursen ![]() Redaktionen ![]() ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 02-Januar-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4055 |
![]() |
||||||
Hej Tim,
Du kan enten overføre i high-speed hvor optagelsen ikke ændrer kvalitet (vælg 'fast' eller optagetilstand identisk til kildeoptagelsen i menuen for 'dub mode') eller 2 pass indkodning (Dynamic VBR dubbing) hvor kvaliteten kan maksimeres ved at udføre en flertrins-process på kildoptagelsen til en optimal billedkvalitet kan opnås (vælg ringere kvalitet i 'dub mode' end kildeoptagelsen). Det giver ingen mening at optage i en lavere kvalitet end der senere overføres i (derved opnås kun en forringelse!). Altså: Til ting du vil arkivere på DVD med absolut bedste resultat lagres på HDD i HQ+ tilstand. Herefter overføres til DVD i den ønskede tilstand. Alternativt lagres i HQ på HDD og overføres med 'fast' til DVD (hvis overførselshastigheden er vigtig).
Eneste genvej jeg kender, er 'direct rec' funktionen. Det betyder, at du blot trykker 'Rec' knappen ned mens optageren står i Standby. Optageren starter umiddelbart optagelse på samme kanal som TV'et viser - ved at der modtages SmartLink information fra TV'et om den aktuelle kanal (det kræver selvfølgelig at SmartLink er konfigureret korrekt /Lars |
|||||||
Redaktør, recordere.dk
|
|||||||
![]() |
|||||||
Thorvald ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 23-April-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 7973 |
![]() |
||||||
|
|||||||
Med de venligste hilsener
Thorvald. |
|||||||
![]() |
|||||||
Tim ![]() Ny bruger ![]() ![]() Oprettet: 13-April-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 13 |
![]() |
||||||
Hej 1. Jeg har været meget tilfreds med splejsningen af de 2 optaglelser. Det kan ikke ses at der et break, man skal vide det, og det er endda i en klaversolo, så ikke en gang lyden bliver afbrudt. 2. Frame redigering ? jeg har kunnet pause programmet, og markere start og slut præcist.
Easy link / smart link Det har jeg desværre ikke kunnet få det til at fungere med mit Phillips 32pw962B, jeg har skiftet scart stikket til de 3 indgange. Muligvis skal jeg finde en indstilling for at slå Easy link til, men jeg har ikke kunnet finde det i menuerne. WAF-vurderingen er faldet. Min kæreste skulle se krimi og tændte apparatet. Hun fik at vide at der var "no disk" Hun ringede og jeg fik falsh back til NorthQ-tiden hvor harddisken nogle gange stod af. Med sved på panden guidede jeg hende rundt. Da hun trykkede på HDD knappen var der gevinst. Den sidste handling var at afspille DVD, hvorefter jeg tog DVD'en ud og slukkede. Så "No disk" betød DVD. Hvis Easy link fungerede ville maskinen starte op i Titellist, som hun startede med.?! Jeg vil lige sige at menuerne, ellers er nemt opbygget. Min første brændte DVD, virkede ikke hos svigerfar, da den ikke var finalized. ØV Jeg brændte en ny, og det er muligt at ændre fra Quick SP til SP eller andre kvaliteter, så jeg overførte i real time, og jeg mener at kvaliteten var lidt bedre. Inden brændingen havde jeg ændret opsætningen så Finalizing skete automastisk, men da brændringen var afsluttet, var DVD ikke finalized. Men via Tools funktionen kunne jeg afslutte brændingen, og da jeg testede på min bærbare Dell, stod Sonny Rollins knivskarpt på skærmen. Hilsen Tim |
|||||||
![]() |
|||||||
laursen ![]() Redaktionen ![]() ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 02-Januar-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4055 |
![]() |
||||||
Hej Tim,
Er det en test på Harddisken du har foretaget (afspilning af redigeret optagelse på HDD skulle gerne være helt fin og flydende). Problemet opstår når der overføres til DVD. Har du overført? - hvordan (real-time eller fast/quick?), yderligere - hvordan har du redigeret (A-B klippet i optagelsen eller med playlist). Hvis du har overført - hvilken type DVD har du overført til (ved DVD-RW skal du være opmærksom på formatet - -VR kontra Video Mode - det er kun interessant med overgangen i Video Mode format).
Jeg tror Thorvald spørger til om dine redigerings-punkter bevares helt præcis (eller klippene i den færdig-redigerede optagelse er foretaget en smule forskudt til hvordan du havde valgt punkterne da du klippede)
Du skal være opmærksom på at SmartLink kun fungerer når 'Video' er valgt i scart opsætningen for AV-Udgang1 på Sony optageren (ingen S-Video eller RGB!). De lader ikke til at SmartLink kan/skal (de-)aktiveres under system menuen på optageren som for HX900/1000 modellerne. Måske du også lige skal skimme TV'ets manual igennem for opsætnings-muligheder.
Er det din vurdering af kæresten? (nåeh nej, det er Wife
Der er meget få ting man skal kende til for at bruge optageren problemfrit - valg af HDD/DVD er en af dem (men to store lamper lyser jo op på frontpanelet - så det er let at aflæse om den er i DVD eller HDD tilstand!)
Jeg tror dine øjne spiller dig et puds. Ved at ændre i kvaliteten under overføslen bliver kvaliteten kun ringere - uanset at en bedre kvalitet vælges til resultatet på DVD'en(!)
Kender ikke den funktion (eksisterer ikke på min HX900) - måske en anden med HX710 har prøvet? Iøvrigt godt at høre dine erfaringer - bliv endelig ved med at skrive efterhånden som du får udforsket 'dyret'. /Lars |
|||||||
Redaktør, recordere.dk
|
|||||||
![]() |
|||||||
cnn3 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 20-Oktober-2004 Sted: Århus Status: Offline Point: 3195 |
![]() |
||||||
Yep, vi er nogle stykker, der sluger alt vedr de nye Sony-recordere råt for tiden |
|||||||
![]() |
|||||||
Splinten ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 27-April-2004 Sted: Lolland Status: Offline Point: 909 |
![]() |
||||||
Ja, nogle "få" stykker /Splinten |
|||||||
![]() |
|||||||
filmtosse ![]() Bruger ![]() Oprettet: 19-April-2005 Status: Offline Point: 158 |
![]() |
||||||
Snakkede med min lokale forhandler i dag, de havde haft kontakt til Sony i dag og fået at vide at den danske brugsanvisning var røget i trykken, så der skulle forhåbentlig ikke gå vildt længe inden man kan få en /filmtosse Redigeret af filmtosse |
|||||||
Vi holder ikke op med at lege, bare fordi vi bliver ældre. Vi bliver ældre, hvis vi stopper med at lege.
|
|||||||
![]() |
|||||||
boink ![]() Bruger ![]() Oprettet: 06-August-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 176 |
![]() |
||||||
Laursen, har du prøvet at trykke på f.eks.:
Begge disse er en genvej der virker på hx-900. Og det er endda uden smartlink er aktiveret. |
|||||||
Henrik
|
|||||||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1234 24> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |