recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Recordere (optagere)
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Debat om Sony RDR-HX710 & HX910
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketDebat om Sony RDR-HX710 & HX910

Besvar Besvar Side  <1 222324
Forfatter
Besked
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Juli-2004
Sted: Silkeborg
Status: Offline
Point: 3847
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-September-2005 kl. 08:08
De har indført en nye 2½ timer mode på de nye modeller. Men den springer stadig i 30 min interval og der er kun 8 muligheder (Har samme problem med K-19 fra i søndags...)
Til top
Carser Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 11-Juli-2005
Sted: Denmark
Point: 4805
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-September-2005 kl. 13:49

Har Sony en bug m.h.t. copy-once/no copy fra Selector eller Sat-box?

TDC's første respons på min henvendelse om copy-once var, at jeg skulle kontakte producenten af recorderen.

Det gjorde jeg efter lidt tid og lidt mere protest.

Nu følger Sonys svar, som jeg også mailer til TDC og har postet i tråden  kopihindringer og TDC.

Vi kan med sikkerhed afvise at det er en teknisk fejl, eller noget konstruktionsmæssigt i RDR-HX710/HX910,

der forårsager dine problemer. Før lanceringen blev der foretaget flere tests i "felten" i bl. a. DK for at kunne
afsløre evt. fejl, der først viser sig ved praktisk brug. Flere signalleverandører blev afprøvet, og der blev ikke
konstateret nogle fejl. Det skal dog nævnes at alle test blev udført på analog signal - ikke via selector.

Vi havde på et tidspunkt en lignende klage fra et stort fransk satellit TV distributionsselskab, der oplevede at
deres optagelser blev indspillet på vores DVD recorders i Rec.Once mode. På det tidspunkt var det fortrinsvis
1G & 2G modeller der var på markedet - altså mest maskiner uden HDD. Problemet har samme natur, dog.

Det frustrerede en del kunder og derfor blev det undersøgt nærmere. Årsagen var at deres set-top box havde
en bug i den del af softwaren der fortolker WSS signalerne og fejlagtigt satte Record-Protection i stedet for
format info (16:9 / 4:3 etc) - og visa versa. De to informationer ligger tæt i signalet og her fik softwaren byttet
rundt på dem. Efter en upgrade af firmware i set-top boxen var alt ok.

Du anbefales derfor at kontakte din signalleverandør og forhøre dig om problemet er kendt, og om de i givet
fald har en løsning.

Med venlig hilsen
Sony Danmark
Nordic Support

Det sidste er så netop, hvad jeg har gjort.
M.v.h. Carser

Sony RDR-HX710B, Sony KV-32FX66E, Sony DVP-S325, Sony STR-DE635, Sony MDS-JE320, Sony DCR-HC17E, Sagem 60 Selector + skarpt syn.
Til top
Carra Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 10-August-2005
Point: 13
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-September-2005 kl. 02:35

Faldt lige over dette inde på QXL. Er det mon noget fis, eller kan det bruges til at unlocke min 910`er ?

http://my.qxl.dk/accdb/viewItem.asp?IDI=20188839&Listing Type=0&ListingSort=1&PageNum=1&Catg=10458

Til top
Carser Se dropdown menu
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-September-2005 kl. 10:22
Oprindeligt skrevet af Carra Carra skrev:

Faldt lige over dette inde på QXL. Er det mon noget fis, eller kan det bruges til at unlocke min 910`er ?

Tja, jeg er lidt skeptisk.

Der er "dobblet så mange gange løsninger" - men intet om i forhold til hvad. Der er seriøse stave- og sprogfejl. 

Så står der ikke noget om optagere, kun om afspillere.

Der står om 4 filer, men kun 3 er listet og hvad de er for nogen er lidt uklart. Recorderen kan jo ikke læse .pdf, .doc eller bruge links!

Så måske skal man på en PC via filerne ud på nettet og hente noget og så brænde det på en CD eller DVD til optageren eller købe en speciel remote til kode-overførsel?

Det kan man vist godt selv søge sig frem til - men næppe endnu for en Sony-recorder anno 2005. Jeg ville overlade kodefrigørelse til en forhandler og skulle der endelig ligge eller komme noget anvendeligt et sted på nettet, skulle det være specifikt til modellen, vi har.

Denne disclaimer er fra siden og taler vist for sig selv:

For jeg vil ikke læse nogen negative kommentar på min karakterbog. Hvis i er usikker på filerne så vær sød at lad vær med at købe det

Redigeret af Carser
M.v.h. Carser

Sony RDR-HX710B, Sony KV-32FX66E, Sony DVP-S325, Sony STR-DE635, Sony MDS-JE320, Sony DCR-HC17E, Sagem 60 Selector + skarpt syn.
Til top
Perfektionist Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 04-Marts-2005
Point: 325
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-September-2005 kl. 10:25

Carser

Godt gået, det gælder sgu om at følge dette problem til dørs. Ikke overraskende synes problem fortsat at ligge hos TDC.

perfektionist

Til top
Carser Se dropdown menu
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-September-2005 kl. 10:37
Oprindeligt skrevet af Perfektionist Perfektionist skrev:

Carser

Godt gået, det gælder sgu om at følge dette problem til dørs. Ikke overraskende synes problem fortsat at ligge hos TDC.

perfektionist

Hej,

Jeg går ud fra, at du tænker på, at jeg fulgte TDC's første bud, fik Sony i tale og også nu har konfronteret TDC med det svar, de gav?

(Hvor Sony klart afviste at der skulle være nogen bug i recorderne og endda berettede om lign. firmware-bugs i franske "Selectorer"/dekodere. Eller rettere modtagere af signaler fra en fransk distributør. Kunne tænkes at være Canal+)

Redigeret af Carser
M.v.h. Carser

Til top
Perfektionist Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 04-Marts-2005
Point: 325
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-September-2005 kl. 11:54

Hej Carser,

Ja, præcis. Sony's svar synes overbevisende, ergo må man næsten kunne konkludere, at problemet ligger hos TDC.

perfektionist

Til top
Tape Connection Se dropdown menu
Branche Medlem
Branche Medlem

Oprettet: 21-November-2003
Point: 1758
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-September-2005 kl. 12:10

Oprindeligt skrevet af Carra Carra skrev:

http://my.qxl.dk/accdb/viewItem.asp?IDI=20188839&Listing Type=0&ListingSort=1&PageNum=1&Catg=10458

JEsus, det burde da være rimeligt åbenlyst at det er noget fis - det ligner en 4. klasses elev der mangler tilskud til lommepengene... Mig bekendt findes der ikke én Sony DVD-afspiller/optager der kan gøres kodefri uden yderligere redskaber end info i en fil. Under alle omstændigheder, så kan du finde informationen gratis på www.videohelp.com. Og husk at hvis du selv gør optageren kodefri, så er det ikke sikkert din garanti gælder længere.

Mvh, Otto
www.tapeconnection.dk
Til top
Carser Se dropdown menu
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-September-2005 kl. 12:19

Oprindeligt skrevet af PERFEKTIONIST PERFEKTIONIST skrev:

Ja, præcis. Sony's svar synes overbevisende, ergo må man næsten kunne konkludere, at problemet ligger hos TDC.

Ja, det er lige det, det gør!

Jeg skal nok se, om det lykkes mig at få sagen fulgt til dørs. Det er så i den dertil indrettede tråd, man kan følge det.

Jeg postede bare Sony's svar her, da TDC til at begynde med påstod, at Sony-recordere var de eneste med problemer med "at fortolke det", der kommer ud af en Selector = de eneste med uventede kopihindringer.

Det er det ikke. Sony's troværdighed betvivler jeg ikke.

Redigeret af Carser
M.v.h. Carser

Til top
Carser Se dropdown menu
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Oktober-2005 kl. 23:37

Oprindeligt skrevet af Carser Carser skrev:

Ved I hvilket drev, der sidder i en 710?

Spurgte jeg den 27. august og i min mangel på svar, er jeg nu selv kommet frem til, at det er et Sony DRW -V35 P og desuden, at harddisken er en Samsung SP1604N monteret med støddæmpning.

M.v.h. Carser

Til top
----OR---- Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-April-2004
Point: 787
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Oktober-2005 kl. 23:56
I min 710 sidder der nu en Western Digital.
Til top
Carser Se dropdown menu
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Oktober-2005 kl. 20:40

Hej,

Ifølge et spritnyt nyhedsbrev fra Hi-fi klubben har magasinet "What Hi-Fi?" erklæret Sony RDR-HX710 for dels

"Best DVD/HDD recorder £450+"

og

"Product of the year"

M.v.h. Carser

Til top

Besvar Besvar Side  <1 222324

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu