recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > recordere.dk > Generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Debat om takt og tone på recordere.dk 
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketDebat om takt og tone på recordere.dk 

Besvar Besvar Side  <12345 11>
Forfatter
Besked
hummelmose Se dropdown menu
Administrator
Administrator
Skribent, udvikler

Oprettet: 25-Juli-2004
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 3977
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-April-2010 kl. 15:56
Oprindeligt skrevet af Pjerrot!! Pjerrot!! skrev:

altså i princippet er jeg helt enig , pånær når det drejer sig om manglende respekt for de forskellige fag.
Der er det altså svært at holde tand for tunge og jeg kan ikke lade være med at kalde folk for imbecile,
 hvis de ikke sætter sig bare en lille smule ind i noget de selv render rundt og kommenterer på ;-)

Og her er det du gør en fejl. Man kalder ikke folk imbecile, når man smider det ud i hele forumet, man stempler dem i stedet. Hvis du mener en bruger er "out of order" eller ikke ved hvad de taler om, så argumenter i stedet for at kalde dem navne. Hvis personen er det som nogen kalder en "troll", så tryk på Rapportér knappen. Så kigger recordere.dk's folk på sagen.

Men selv at dømme eller fordømme, gør kun tingene værre.
Jens E. Hummelmose, Administrator / Skribent / Udvikler - recordere.dk
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-April-2010 kl. 16:07
Oprindeligt skrevet af hummelmose hummelmose skrev:

Oprindeligt skrevet af Pjerrot!! Pjerrot!! skrev:

altså i princippet er jeg helt enig , pånær når det drejer sig om manglende respekt for de forskellige fag.
Der er det altså svært at holde tand for tunge og jeg kan ikke lade være med at kalde folk for imbecile,
 hvis de ikke sætter sig bare en lille smule ind i noget de selv render rundt og kommenterer på ;-)

Og her er det du gør en fejl. Man kalder ikke folk imbecile, når man smider det ud i hele forumet, man stempler dem i stedet. Hvis du mener en bruger er "out of order" eller ikke ved hvad de taler om, så argumenter i stedet for at kalde dem navne. Hvis personen er det som nogen kalder en "troll", så tryk på Rapportér knappen. Så kigger recordere.dk's folk på sagen.

Men selv at dømme eller fordømme, gør kun tingene værre.
1000tak for irettesættelsen Embarrassed

Nu har jeg godtnok kun gjort det denne ene gang , men følte mig alligevel overordentligt truffet da jeg læste tråden her Wink
Og på samme tid meget taknemmelig for at min kommentar i den pågældene nyhed stadig står til skue.Star
Til top
Administrator
Administrator
Skribent, udvikler

Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-April-2010 kl. 16:19
En ting som mange nok ved, så er recordere.dk ikke et sted hvor vi slår ned på vores brugere hele tiden. Vi forventer faktisk at vores brugere er her af ægte interesse for de emner der er. Der er dog steder hvor vi ved, at vores brugere er delt i lejre.

Plama vs. LCD
Blu-ray vs. alt muligt andet
PS3 vs. Xbox 360

3D vs. NON 3D

Men det er jo fedt at være uenig. Jeg er f.eks. LCD bruger (whooooa, hvad laver du her troll, mørkelægningsgardin ejer LOL ?) Jo, jeg er. Jeg er som jeg også skriver i mange af mine indlæg, hr. Frikadelle Danmark, og jeg er stolt af det.

Jeg har ikke plasma af flere årsager. 1. Jeg tror stadig, at jeg dybt inde er bange for burn-in (ja, jeg ved det godt. Det er ikke et stort issue mere). Jeg er også bange for at de små prikker vil brænde sig fast i mine øjne. Så jeg har et LCD. Jeg er ikke religiøs. Jeg kan sagtens se at visse plasma TV står bedre end nogle af de LCD TV jeg har haft, men jeg kan også se at jeg har et fantastisk billede med mit nuværende Sony. (velvidende, at jeg nok ville få mere ud af det  hvis jeg fjernede alt dagslys osv.), men det er nu ikke mit issue.

Jeg blander mig ikke i plasma debatter, fordi jeg ved at jeg ikke har forstand på plasma, og jeg udgiver mig ikke som en som har det (jeg har iøvrigt heller ikke forstand på LCD, men jeg køber det alligevel).

Og der vil jeg gerne hen. Folk der ved noget om plasma svarer på plasma spg., og folk der ved noget om lcd svarer på disse.

Så engang imellem kommer der en person og spørger om råd om at købe et TV, så er det jo fint at begge lejre byder ind, men hvis en person spørger. Jeg overvejer to LCD TV. Hvilket et skal jeg købe, så ville det være nice at kun LCD folk der kender disse TV svarer, og ikke at der kommer "Recordere.dk er et plasma forum SKRID troll" svar Smile.

ps. Ved godt at jeg smører tykt på, men også bare for at fortælle hvad man oplever ude fra.

LOL
Til top
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Marts-2005
Sted: Denmark
Point: 8672
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-April-2010 kl. 16:24
velvidende, at jeg nok ville få mere ud af det  hvis jeg fjernede alt dagslys osv
Ja med dit nye tv er det sikkert en fordelLOL
Men kan udmærket forstå du har valgt en glossy skærm

Redigeret af xcardman - 03-April-2010 kl. 16:25
Til top
Bschmidt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-November-2009
Sted: Virtual-utopia
Point: 3291
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-April-2010 kl. 16:27
Rart at emnet bliver taget op. Jeg oplever generelt en god tone herinde, dog med få undtagelser som relativt nemt kan stoppes med indgreb fra en moderator. Selv prøver jeg at overholde et par enkelte regler.

1. Giv kun vejledning hvis du ved noget om emnet eller kan komme med givtigt input. Hvis du tror så skriv: jeg tror ........
2. SKRIV PÆNT, som drage siger: som du sidder overfor vedkomne.
3. Accepter at der er andre holdninger end din.

Jeg er også selv opmærksom på ikke at komme ind i lange diskussioner uden anden indhold end at få RET.

BS

Redigeret af Bschmidt - 03-April-2010 kl. 16:34
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-April-2010 kl. 16:35
Oprindeligt skrevet af hummelmose hummelmose skrev:

En ting som mange nok ved, så er recordere.dk ikke et sted hvor vi slår ned på vores brugere hele tiden. Vi forventer faktisk at vores brugere er her af ægte interesse for de emner der er. Der er dog steder hvor vi ved, at vores brugere er delt i lejre.

Plama vs. LCD
Blu-ray vs. alt muligt andet
PS3 vs. Xbox 360

3D vs. NON 3D

Men det er jo fedt at være uenig. Jeg er f.eks. LCD bruger (whooooa, hvad laver du her troll, mørkelægningsgardin ejer LOL ?) Jo, jeg er. Jeg er som jeg også skriver i mange af mine indlæg, hr. Frikadelle Danmark, og jeg er stolt af det.

Jeg har ikke plasma af flere årsager. 1. Jeg tror stadig, at jeg dybt inde er bange for burn-in (ja, jeg ved det godt. Det er ikke et stort issue mere). Jeg er også bange for at de små prikker vil brænde sig fast i mine øjne. Så jeg har et LCD. Jeg er ikke religiøs. Jeg kan sagtens se at visse plasma TV står bedre end nogle af de LCD TV jeg har haft, men jeg kan også se at jeg har et fantastisk billede med mit nuværende Sony. (velvidende, at jeg nok ville få mere ud af det  hvis jeg fjernede alt dagslys osv.), men det er nu ikke mit issue.

Jeg blander mig ikke i plasma debatter, fordi jeg ved at jeg ikke har forstand på plasma, og jeg udgiver mig ikke som en som har det (jeg har iøvrigt heller ikke forstand på LCD, men jeg køber det alligevel).

Og der vil jeg gerne hen. Folk der ved noget om plasma svarer på plasma spg., og folk der ved noget om lcd svarer på disse.

Så engang imellem kommer der en person og spørger om råd om at købe et TV, så er det jo fint at begge lejre byder ind, men hvis en person spørger. Jeg overvejer to LCD TV. Hvilket et skal jeg købe, så ville det være nice at kun LCD folk der kender disse TV svarer, og ikke at der kommer "Recordere.dk er et plasma forum SKRID troll" svar Smile.

ps. Ved godt at jeg smører tykt på, men også bare for at fortælle hvad man oplever ude fra.

LOL
Fedt indlæg humle!!Star
Til top
Administrator
Administrator
Skribent, udvikler

Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-April-2010 kl. 18:17
Blot til info: Guests = Pjerrot!! useren, der nu er slettet. Pjerrot havde glemt sit kodeord, og har nu fået det tilbage. Han bad mig derfor om at slette "Pjerrot!!", mere så i ikke tror der er tale om censur Smile
Til top
PhDream Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 28-Februar-2009
Point: 737
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-April-2010 kl. 12:07
Nu endte endnu en tråd under "Tv apparater"-forummet i mudderkastning. Det gik faktisk fint i starten, som det jo altid gør. Bortset fra et enkelt tilfælde af "LCD er bedst"-kommentar, var der ikke så meget plasma/lcd krig over tråden. Men så følte nogle folk (ejere af en bestemt type tv) sig ramt, og det endte med, at tråden blev ødelagt. 

Hvorfor kan folk ikke fortælle om deres problemer med det ene eller det andet, uden at folk skal føle sig personligt ramt? Man har valgt et tv, man kender risiciene. Hvorfor overraskes man og bliver sur, når tv'ets mangler bliver påpeget, endda af en person, som ejer tv'et. Som ejer af et tv er man ikke ude på at rakke ned på sit apparat, med mindre man har et ægte problem. Og her kommer det værste: at trådstarteren, som jo har et problem, skal nedgøres og hånes, fordi han enten "ikke ved hvordan man behandler et plasma" eller fordi han er ude på at starte en ny "krig". Folk stillede spørgsmål ved hans troværdighed; kaldte ham nærmest en løgner, fordi det ikke er fakta, hvis bare én person har et bestemt problem. Folk har "roterende fis i kasketten" fordi de ikke mener det samme, som nogle andre. Og så videre...

Folk burde faktisk tænke over hvorfor de netop bruger ordet "krig" til at beskrive plasma vs. lcd problematikken. Vi ved alle hvad krig er; kamp for land, mennesker, penge, magt, osv. Krig er blodig, folk dør, og når man tænker på alt det, der går tabt i krig, er alle sider tabere. Er vi alle tabere når det kommer til køb af tv og anden elektronik? Får vi det, vi har betalt for? 

Hvorfor skal folk se forskelle i teknologi og holdninger som en krig? Hvorfor skal disse forskelle gøres til en krig? Hvorfor skal alting laves om til en "os mod dem" konfrontation, eller en konfrontation overhovedet? Det har vi faktisk nok af i hverdagen - bare tænk på politikere og deres dagsorden. Skal vi nu også til at trækkes med det herinde?

Nej, dette skal ikke ses som en hippie-lad-os-alle-holde-i-hånd-og-synge-omkring-bålet tråd, men mere en undren over menneskets natur. 
Til top
Rasmusdc Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-December-2007
Point: 1756
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-April-2010 kl. 12:24
Det virker også som en kamp hvor meninger ikke længere er godkendte.

der bliver ikke taget hensyn til at folk har præferancer og ønsker, og at de måske ikke kan måles på samme måde som alt andet.

Jeg tror tit folk bliver indebrændte fordi deres mening netop overrules, pga. man har kunne måle et eller andet, og det ene tal var bedre end det andet, eller man har valgt at fokusere på 2 ting som netop lige det produkt ikke var god til, men at man køber en stor fælles ting.

personligt har jeg da prøvet mange forskellige technologi´er og visse ting kan jeg bare ikke acceptere.

tag eksemplet med regnbue effekt (for ikke at gå i plasma og lcd) som for mig er tydelig, og derfor har jeg en Z3000 fordi larm og regnbueeffekt for mig var et værre issue end lysstyrke og 100% præcise farver.

lige der er jeg dog ikke endt i en diskussion, men kan godt forstå når man giver sådan et postulat at man så bliver lidt træt af at en eller anden fyr kommer og siger, at man er en idiot fordi man ikke købte det som havde det bedste billede...

diskussionen som tit sker i plasma og Lcd....

jeg kan godt lide design, jeg synes at LED er fedt fodi det er tynd, kunne være at krav til et produkt, og 20 svar får han smidt i hovedet om at han er et fjols for ikke at tage plasma. som har et bedre billede.

Tror det er der filmen knækker... for mange.

jeg tror... personligt også dem som ved bedre, skal acceptere er der ingen er der har OPSKRIFTEN på hvad der er godt..

man kan smide sine erfaringer, på en pæn måde, så personen der køber får muligheden for at se hvordan disse ting står op mod hinanden.
Til top
furious jt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Marts-2007
Point: 3721
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-April-2010 kl. 12:25
Oprindeligt skrevet af PhDream PhDream skrev:

Folk burde faktisk tænke over hvorfor de netop bruger ordet "krig" til at beskrive plasma vs. lcd problematikken. Vi ved alle hvad krig er; kamp for land, mennesker, penge, magt, osv. Krig er blodig, folk dør, og når man tænker på alt det, der går tabt i krig, er alle sider tabere. Er vi alle tabere når det kommer til køb af tv og anden elektronik? Får vi det, vi har betalt for? 

Hvorfor skal folk se forskelle i teknologi og holdninger som en krig? Hvorfor skal disse forskelle gøres til en krig? Hvorfor skal alting laves om til en "os mod dem" konfrontation, eller en konfrontation overhovedet? Det har vi faktisk nok af i hverdagen - bare tænk på politikere og deres dagsorden. Skal vi nu også til at trækkes med det herinde?

En del folk herinde forsvare deres grej med næb og klør, nogle mere end andre. Men det er sq da også surt at når man har brugt 20.000kr på et tv og så få at vide det er noget lort. Men i nogle tilfælde må man enten indse at det ikke er det bedste man har købt eller også må man bare lukke øjnene for hvad andre herinde skriver og tro på at det man har købt er det bedste i ens egne øjne og øreSmile 

Jeg forstår dog ikke dem som straks kæfter op så snart deres udstyr bliver "kritiseret". For tiden er det 3d udstyr som bliver kritiseret af nogle og så skal dem som HAR købt jo forsvare deres nyindkøbte grej om der så er hold i det eller ej. Hvorfor ikke bare sige til sig selv, "Hey, jeg har sq købt det som jeg lige havde lyst til og så er det lige meget at andre synes det er noget lort" og så lade dem sejle i deres egen sø.

Det som er trælst er når nogle kaster om sig med forkerte facts og det virker som om de bare gør det for at provokere og svine teknologien og/eller mærket til. Jeg bryder mig ikke om når nogle kritisere mit tv og kommer med bemærkninger som retention og burn-in for JEG har ikke haft problemer med det, men derfor går jeg ikke amok og giver tilbage af samme skuffe, for NOGLE har jo tilsyneladende problemer med de tingSmile
7.2.4 atmosbio
Sony vpl-HW55
Diy 116" fastramme lærrede.
Marantz av7702mkII - Marantz mm8077 og NAD M25
Oppo bdp-83 Regionsfri
5 stk. MK Sound 150mk2.
2 x Mksound X10 subs
Til top
Startrek Se dropdown menu
--
--

Bruger stoppet på recordere.dk

Oprettet: 02-Marts-2008
Point: 5740
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-April-2010 kl. 12:27
Vel en ren krig om LCD kontra Plasma kan man ikke helt undgår, den samme krig er der jo inde for computer PC vs. Mac.

Og der er vel en form for, mærke dyrkelse inde for bilde og lyd, som er i klasse med gud dyrkelse og derved blive det tale om at fornærme ens gud, og derved har vi en form for Muhamet krise for Lyd og Billede, der er simpelthen ting man ikke må tale imod ude at fornærme tilhænger af en givet mærken og teknologi.

Bl.a. så kan debat om Apple's iPad se som et eksempel, her må man ikke tale i mod, hvad Apple nu komme med af nye ting, for det er tros alt tal om Apple, og Apple er blive til et Gud mærke som man ikke kritiser. 

Så jeps vi er ude i trosretning inde for bilde, lyd og computer, som mange mærke lever stor på.    

Redigeret af Startrek - 07-April-2010 kl. 12:29
Til top
JesA Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 17-Marts-2008
Sted: Sjælland
Point: 697
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-April-2010 kl. 15:41
Oprindeligt skrevet af Startrek Startrek skrev:

Vel en ren krig om LCD kontra Plasma kan man ikke helt undgår, den samme krig er der jo inde for computer PC vs. Mac.

Og der er vel en form for, mærke dyrkelse inde for bilde og lyd, som er i klasse med gud dyrkelse og derved blive det tale om at fornærme ens gud, og derved har vi en form for Muhamet krise for Lyd og Billede, der er simpelthen ting man ikke må tale imod ude at fornærme tilhænger af en givet mærken og teknologi.

Bl.a. så kan debat om Apple's iPad se som et eksempel, her må man ikke tale i mod, hvad Apple nu komme med af nye ting, for det er tros alt tal om Apple, og Apple er blive til et Gud mærke som man ikke kritiser. 

Så jeps vi er ude i trosretning inde for bilde, lyd og computer, som mange mærke lever stor på.    

- ahrg, så kammer vi vist lige lidt over her, hva' ?????...................................
At begynde at snakke om/bruge ord som gude-dyrkelse og krig, og så til sidst at sammenligne det med muhammed-krisen ( som jeg ganske vist fandt HELT ude af proportioner/vanvittig/sindssyg), når vi reelt blot snakker hi-fi, så burde man få sig et "reality-check" LOL + Dead
...jorden kalder Startrek.......Big smile

MVH
Til top

Besvar Besvar Side  <12345 11>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu