recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Jura
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - defekt produkt
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

defekt produkt

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Bygone Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 04-September-2006
Sted: Kolding,Denmark
Status: Offline
Point: 973
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bygone Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: defekt produkt
    Sendt: 20-Juni-2014 kl. 14:33
Jeg kunne godt tænke mig om der er nogle kloge hoveder i forbruger rettigheder herinde.

Jeg købte 30/5 en dremel 8200. på webshoppen frishop.dk. Dum som jeg var pakkede jeg den ikke ud og testede produktet før jeg skulle bruge det for en uge siden. Det viste sig så at være defekt fra fabrikken i og med der er en varmesikring i som slår produktet fra ligeså snart den kommer over et vist antal omdrejninger/min. Jeg kontakter så frishop.dk og får at vide at dremel hører under Bosch Danmark og de forlanger i de her tilfælde at produktet sendes ind.

Nu rykker jeg så lige for en status her et par dage efter de har modtaget produktet og får at vide der går minimum 8+ arbejdsdage inden de "gider"/har tid til at kigge på det.

Det er et helt nyt produkt der ikke virker fra køb, hvordan er jeg stillet som forbruger her, er her nogle kloge hoveder?

Kan det passe at jeg som forbruger skal fanges i et reparationscirkus på et nyindkøb produkt (dog defekt)? Dette er ikke en hade post mod hverken frishop eller bosch, jeg kunne bare godt tænkte mig og høre hvordan jeg som forbruger har af rettighed til at få produktet erstattet/udskiftet, da jeg jo købte den fordi jeg står og mangler den her og nu i et par projekter derhjemme.

Tak på forhånd for info...

Redigeret af Bygone - 20-Juni-2014 kl. 14:47
Til top
Jakabov Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-Februar-2008
Sted: Vodskov
Status: Offline
Point: 1330
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jakabov Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juni-2014 kl. 15:33
30/5 er 3 uger siden så jeg syntes ikke at de behandler dig uretfærdigt. De har nogle retningslinjer at forholde sig til og 8 arbejdsdage er ikke lang tid, selvom det føles som lang tid for dig fordi du gerne vil have lavet dine projekter lige nu og her. Så en anden gang skal du nok teste med det samme for havde produktet været DOA havde de nok bare lavet en ombytning. 

Så nyd det gode vejr, start op i grillen og lav noget andet imens. 
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juni-2014 kl. 15:42
Hvorfor brugte du ikke bare returretten og slap for al bøvlet?
Til top
Bygone Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 04-September-2006
Sted: Kolding,Denmark
Status: Offline
Point: 973
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bygone Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juni-2014 kl. 16:32
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Hvorfor brugte du ikke bare returretten og slap for al bøvlet?
Fordi de var overskredet da jeg fandt fejlen.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juni-2014 kl. 17:29

Man undersøger da ALTID en vare for fejl og mangler når den ankommer. Så har man ikke et selvforskyldt problem.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juni-2014 kl. 19:29
Ja det gør man da. Selv film købt over nettet smides lige en tur i afspilleren, så defekte kan byttes
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juni-2014 kl. 19:39

Ha ha, ja der går ikke mange dage i hvertfald før en nyankommt BD bliver set. Så man finder hurtigt ud af om der er et problem med den.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
steen5 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 15-Maj-2007
Sted: Denmark Randers
Status: Offline
Point: 284
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér steen5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juni-2014 kl. 22:36
Ja, det er nemt at være bagklog
Til top
Notfast Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-April-2008
Sted: Øst Jylland
Status: Offline
Point: 2875
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Notfast Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juni-2014 kl. 22:44
Oprindeligt skrevet af steen5 steen5 skrev:

Ja, det er nemt at være bagklog

Det er ikke andet end normal klogskab.


.....
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juni-2014 kl. 22:45

Det har ikke noget med det at gøre, det er noget man bare gør.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Bruger udmeldt 17 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 01-September-2013
Status: Offline
Point: 302
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 17 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juni-2014 kl. 22:51
Nu er der pæn forskel på en Dremel og en DVD film.

Jeg har da f.eks købt en skruemaskine men brugte den først 1. gang 3-4 måneder efter 

Så det er bestemt ikke noget man bare gør Wink

Iøvrigt hjælper det slet ikke trådstarter at ævle løs om hvad der skulle være gjort Wink
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4901
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juni-2014 kl. 07:28
Den bliver højst sandsynlig byttet til en ny.
 
Problemet med mange internet butikker er at varen ikke bliver sendt fra butikken men fra leverandøren.
 
Jeg bestilte en el radiator som var defekt. Internet butikken sagde at jeg boede lige ved siden af grossisten, så jeg kunne bare afleverede den der. Grossisten ville ikke tage imod fordi de ikke kunne lide internet butikker. Så det endte med at jeg måtte sende den med post til den anden ende af landet for  at få den byttet. Og det tog noget tid.
 
Frishop.dk har godtnok en fysisk butik, men jeg tror ikke at alle vare findes i butikken.
 
Og ja. Det er træls at skulle vente.
 
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu