recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Jura
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ødelagt Pickup
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Ødelagt Pickup

Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-November-2013 kl. 13:40
Det er korrekt hvad Kampus skriver! Beskytteren har været faldet/taget af, og er blevet genmonteret forkert! Det åer GARANTERET årsagen, for da de efter montering har genmonteret beskytteren, og skubbet den ned over pickup'en, har de bukket nålearmen! Amatører!

M.v.h.
Til top
hunt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-April-2007
Point: 520
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hunt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-November-2013 kl. 17:14
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Det er korrekt hvad Kampus skriver! Beskytteren har været faldet/taget af, og er blevet genmonteret forkert! Det åer GARANTERET årsagen, for da de efter montering har genmonteret beskytteren, og skubbet den ned over pickup'en, har de bukket nålearmen! Amatører!

M.v.h.
Hej 

Jeg kan godt se, hvad I mener, efter at have sammenlignet med billeder fra nettet. Det ser faktisk ud til at holderen ikke sidder i monteringshullerne på pickuppen. Jeg har dog ikke kigget på pladespilleren siden, jeg pakkede den ud, da det ærger mig alt for meget. Forhandleren må have givet den et kæmpe skrald... :-(

Pickuppen, der er tale om, er en Audio Technica AT440mla. 

Jeg har idag fået svar fra forhandleren, denne fralægger sig ansvaret og står stejlt på, at det ikke er sket i hans forretning. Forhandleren har dog forsøgt at skaffe en ny nål, som han vil sælge til kulancepris til mig, men han ved endnu ikke om, han kan skaffe en, da pickuppen er købt i udlandet. Ellers vil han gerne sælge mig en anden ortofon pickup også til kulancepris.

Umiddelbart er jeg naturligvis ikke interesseret i selv at betale for en skade, som jeg mener, at han har påført... Jeg ved bare ikke, hvad mit næste skridt skal være?

Mvh Peter

Til top
dpny Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Juli-2013
Point: 570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dpny Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-November-2013 kl. 18:01
Hvad mener forhandleren helt præcist med at det ikke er sket i hans forretning?

Mener han at det er dig selv, eller mener han at det er den der har monteret pickuppen der bærer skylden?

Hvis det er det sidste, så er det stadig forhandlerens ansvar da du, efter hvad jeg forstår, har indgået handlen med forhandleren og har betalt der.

Redigeret af dpny - 29-November-2013 kl. 18:02
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Point: 4909
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-November-2013 kl. 07:39
Jeg bliver nødt til at spørge om det er en fysisk forhandler?

Eller er pladespilleren sendt med pakkepost? Du taler jo om transport pose.

Hvis skaden er sket under transport kan forhandler ikke gøres skyldig.

I bund og grund er det jo bare en ærgerlig sag.

Måske skulle du overveje forhandlerens tilbud.
Til top
Knaldperlen Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 07-Oktober-2013
Point: 46
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Knaldperlen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-November-2013 kl. 11:04
Firmaet kan ikke fralægge sig ansvaret fra dette. De har behandlet varen uforsvarligt og skal erstatte det ødelagte - uden omkostning for dig.

Hvordan kan en kundeservicemedarbejder udtale sig på vegne af reparatøren?

Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen skriver flg.:

"Varen bliver skadet i forbindelse med afhjælpning af en mangel:

Hvis varen bliver beskadiget under transporten til og fra reparationsstedet eller under selve reparationen, er det som udgangspunkt dig, der skal betale. Det gælder dog kun, hvis skaden skyldes en hændelig begivenhed. En hændelig begivenhed kan være tyveri, brand eller anden skade, hvis der i øvrigt ikke er noget at bebrejde sælgeren. Ofte vil dit eget forsikringsselskab kunne dække skaden.

Hvis varen derimod bliver ødelagt af den erhvervsdrivende, er dette ikke en hændelig begivenhed. Det samme gælder, hvis sælgeren ved forsendelse af varen til dig ikke har emballeret den forsvarligt, og den derfor bliver beskadiget."

Det står sort på hvidt at det er deres ansvar. De kan ikke fralægge sig dette.

Jeg ville ringe ind til dem og rasle med sablerne hvis de ikke overholder reglerne - tru dem med at gå til forbrugerombudsmanden med sagen, så plejer det at hjælpe.
Til top
hunt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hunt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-November-2013 kl. 12:28
Oprindeligt skrevet af dpny dpny skrev:

Hvad mener forhandleren helt præcist med at det ikke er sket i hans forretning?

Mener han at det er dig selv, eller mener han at det er den der har monteret pickuppen der bærer skylden?
Forhandleren skriver, at pickuppen forlod forretningen i jomfruelig stand, og skriver vel mellem linierne, at jeg har beskadiget den.

Oprindeligt skrevet af Mufti Mufti skrev:

Jeg bliver nødt til at spørge om det er en fysisk forhandler?

Eller er pladespilleren sendt med pakkepost? Du taler jo om transport pose.

Hvis skaden er sket under transport kan forhandler ikke gøres skyldig.
Den er blevet sendt med pakkepost, men der er tale om en forhandler med fysisk butik også.

Oprindeligt skrevet af Knaldperlen Knaldperlen skrev:

Firmaet kan ikke fralægge sig ansvaret fra dette. De har behandlet varen uforsvarligt og skal erstatte det ødelagte - uden omkostning for dig.

Hvordan kan en kundeservicemedarbejder udtale sig på vegne af reparatøren?

Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen skriver flg.:

"Varen bliver skadet i forbindelse med afhjælpning af en mangel:

Hvis varen bliver beskadiget under transporten til og fra reparationsstedet eller under selve reparationen, er det som udgangspunkt dig, der skal betale. Det gælder dog kun, hvis skaden skyldes en hændelig begivenhed. En hændelig begivenhed kan være tyveri, brand eller anden skade, hvis der i øvrigt ikke er noget at bebrejde sælgeren. Ofte vil dit eget forsikringsselskab kunne dække skaden.

Hvis varen derimod bliver ødelagt af den erhvervsdrivende, er dette ikke en hændelig begivenhed. Det samme gælder, hvis sælgeren ved forsendelse af varen til dig ikke har emballeret den forsvarligt, og den derfor bliver beskadiget."

Det står sort på hvidt at det er deres ansvar. De kan ikke fralægge sig dette.

Jeg ville ringe ind til dem og rasle med sablerne hvis de ikke overholder reglerne - tru dem med at gå til forbrugerombudsmanden med sagen, så plejer det at hjælpe.
Som jeg forstår det, har servicemedarbejderen, idet han er lyd entusiast, pakket pladespilleren ned efter, reparatøren har lavet tonearmskablerne og monteret pickuppen.

Det hele hænger åbentbart på om, pickuppen var emballeret forsvarligt, og her er forhandleren og jeg så uenige. Forhandler siger, at han bevist har valgt ikke at pakke pickuppen yderligere ind, fordi en indpakning og efterfølgende udpakning har ligeså stor risiko for beskadigelse. I øvrigt kunne forhandleren have valgt at afmontere pickup-delen fra huset under transport, og pakke denne separat, det er jo simpelt at klikke pickuppen på efterfølgende.
< id="adlesse_unifier_magic_element_id" style="display: none;">

Redigeret af hunt - 30-November-2013 kl. 12:29
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Knaldperlen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-November-2013 kl. 13:53
Uanset hvad er den beskadiget pga. dårlig emballering eller manglen på samme. Jeg ville true med at gå videre med sagen til Forbrugerombudsmanden. Det må være en principiel sag. Jeg ville ALDRIG købe en ny pickup hos samme firma trods deres "tilbud". Grunden til de tilbyder det er jo fordi de ikke har rent mel i posen. Hvis de havde deres 100% på det rene ville de jo ikke tilbyde dig det.
Til top
Denraretiger Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-Januar-2013
Sted: Aalborg
Point: 551
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Denraretiger Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-November-2013 kl. 22:49
Tag imod deres tilbud. Det andet bliver en lang kamp du nok ikke får det mindste ud eftersom du ikke kan bevise det mindste desværre.
Kender ikke retningslinierne for hvilke sager Forbrugerombudsmanden tager imod, men at true firma med det er en dårlig ide der nok ikke hjælper på sagen.

Knaldperlen: De kan da sagtens tilbyde det og stadig have rent mel i posen, udover det kender vi jo heller ikke sagen til bunds, er ikke sikkert fejlen ligger ved firmaet.
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Knaldperlen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-December-2013 kl. 02:55
Hvis de har vendt den forkert så pickuppen er ødelagt er det jo en fejl fra deres side.

Af erfaring ved jeg at firmaer helst ikke vil have noget med Forbrugerombudsmanden at gøre, og hvis man vælger at køre en sag, som koster 100 kr (så vidt jeg husker), så må den være principiel.

Hvis man derimod ikke gider "tage kampen op", så kan man da godtage tilbuddet. Jeg ville dog så hellere købe en pickup et andet sted, selvom den er dyrere, i stedet for at støtte det firma som lige "har taget røven på en", hvis man må sige det på godt gammelt dansk ;-)

Uanset hvad du vælger, så må du have held og lykke :-)
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Point: 4909
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-December-2013 kl. 07:21
I den tid du kører sagen har du ingen musik.

Tror bare jeg vil droppe sagen.

Evt tage imod tilbuddet.

Det kommer til at koste dig nogle penge. Men en opslidende sag koster også.

Ps. Det er ikke fordi jeg holder med forhandleren.
Til top
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Januar-2011
Sted: Vejle
Point: 4272
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aerik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-December-2013 kl. 00:07
Hvad endte du ud med?
Til top
hunt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hunt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2014 kl. 14:28
Lige før nytårsaften modtog jeg den nye pickup, som jeg havde valgt at købe til kulanceprisen på 750 kr. Pickuppen virker fint, men det gør tonearmskablerne ikke... Der er løse forbindelser i de 2 jordledninger, så nu kæmper jeg igen med forhandleren.
Til top

Besvar Besvar Side  <123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu