|
Ødelagt PX80 |
Besvar | Side <12345> |
Forfatter | ||
JesperLund
Guld medlem Oprettet: 21-Januar-2006 Sted: Darknet Status: Offline Point: 8022 |
Sendt: 02-April-2008 kl. 18:22 | |
Ja, 100% sikker. Der skal meget til for at du kan kræve tilbageførsel hos din bank, når levering har fundet sted. Jeg husker en sag ved Pengeinstitutankenævnet hvor en forbruger havde købt nogle 4GB memory card i udlandet, og sælger havde leveret nogle ubrugelige 32 MB kort (ren svindel). Her fik forbrugeren medhold i at levering ikke var sket, men det holdt hårdt. Forbehold for at et par detaljer er smuttet; det er et stykke tid siden at jeg læste afgørelsen. Redigeret af JesperLund - 02-April-2008 kl. 18:30 |
||
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
||
Rekvium
Bruger Oprettet: 02-April-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 58 |
Sendt: 02-April-2008 kl. 19:09 | |
Mit vand er skam helt koldt. Jeg fik et godt indtryk af forretningen da jeg snakkede med dem tidligere idag. Det virker meget professionelt. Jeg kan ikke forestille mig at jeg ikke får en ny skærm, på den ene eller anden måde. Får jeg ikke en ny skærm, skal i nok få at høre hvor utilfreds jeg kan være. Men det bliver ikke nødvendigt, 7-9-13. Egentlig syntes jeg heller ikke at det kan være rimeligt hvis jeg skal ha' udgifter med at sende den. Det skal helst undgåes. Og ja, de chaufførere skulle skamme sig. At ødelægge den lækre skærm! FØJ! |
||
MJ (udmeldt)
-- Oprettet: 16-Januar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2917 |
Sendt: 02-April-2008 kl. 19:34 | |
Nej det har jeg slet ikke overvejet så det er jeg glad for du minder mig om Nå... sarkasme sat til side så ligger der også andet bag.. jeg er en meget utålmodig type dvs hvis jeg pakker en ny vare op og den er defekt skal der ikke gå mere end max 1 time før jeg har en ny i hånden. Dvs. med store skrøbelige ting har jeg det bedst med at kunne køre ned i butikken og få en ny. Og blot fordi en hændelse en gang er gået godt (producent til butik) er det ikke ensbetydende med det går godt igen (butik til mig). Dvs. risikoen for et smadret produkt bliver lige rundt regnet fordoblet. |
||
Strange
Guld medlem Oprettet: 03-Marts-2008 Status: Offline Point: 3199 |
Sendt: 02-April-2008 kl. 19:38 | |
Jeg har det på samme måde....Og det er kun forstærket efter at have set denne tråd!
|
||
HenrikH
Guld medlem Oprettet: 28-September-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 733 |
Sendt: 02-April-2008 kl. 20:27 | |
Deleted Redigeret af HenrikH - 02-April-2008 kl. 22:36 |
||
mvh
Henrik |
||
JesperLund
Guld medlem Oprettet: 21-Januar-2006 Sted: Darknet Status: Offline Point: 8022 |
Sendt: 02-April-2008 kl. 20:44 | |
Jeg vil ikke afvise at nogle banker gør dette, men de er ikke forpligtet til det. De præcise regler for tilbageførsel ved fjernsalg findes i denne aftale fra 1996 mellem Forbrugerombudsmanden og kortudstederne. Det relevante er følgende afsnit: (fortrydelse ved afvisning er punkt d) Gør kortindehaveren gældende,
skal kortudstederen stille opkrævningen i bero, mens indsigelsens rigtighed undersøges. Kan indsigelsen ikke umiddelbart tilbagevises som uberettiget, må kortudstederen alene opkræve det beløb, som kortindehaveren kan vedkende sig. Er kortindehaveren allerede blevet debiteret for transaktionen, skal det omtvistede beløb straks tilbageføres til kortindehaveren. En senere debitering/gendebitering må kun ske i det omfang kortudstederen kan godtgøre, at indsigelsen er urigtig.Redigeret af JesperLund - 02-April-2008 kl. 20:45 |
||
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
||
rhsin
Guld medlem recordere.dk teamet Oprettet: 19-Januar-2007 Sted: Århus Status: Offline Point: 5990 |
Sendt: 02-April-2008 kl. 20:55 | |
#Jesper c) at den bestilte ydelse ikke er leveret --------- Man kan vel også med rette sige at en fladskærm med knust glas ikke er den ydelse man har bestilt, jeg føler mig ret overbevist om hvis jeg afviste en betaling i min bank med den argumentation så ville de tilbageføre beløbet.. men de er også meget glade for mig (tror jeg nok ). Men er helt enig om den kan fortolkes forskelligt så der er nok lissåmange svar som der er banker... |
||
Mvh
René |
||
JesperLund
Guld medlem Oprettet: 21-Januar-2006 Sted: Darknet Status: Offline Point: 8022 |
Sendt: 02-April-2008 kl. 21:01 | |
Det kræver nok en nærmere granskning af klagesagerne ved Pengeinstitutankenævnet (det nærmeste vi kommer retspraksis) for at afgøre hvor grænsen går. Jeg vil umiddelbart sige at der i dit eksempel er sket levering af den aftalte ydelse, men at ydelsen (varen) er behæftet med en mangel. Jeg tror ikke at de danske banker ønsker at blive draget ind i forbrugernes reklamationssager... |
||
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
||
SuperJunior
Bruger Oprettet: 22-Februar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 179 |
Sendt: 02-April-2008 kl. 22:33 | |
Jeg beklager det mange gange! Og som du skriver så har du helt ret i jeg tager grusomt fejl. Og som en nybegynder i erhvervsret har jeg skrevet om handelskøb istedet for forbrugerkøb, og jeg beklager dette mange gange :) |
||
--------------------------
Samsung LE32M87 Onkyo 605 KEF 5005.2 |
||
slettet.18124
-- Oprettet: 13-Januar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 781 |
Sendt: 03-April-2008 kl. 16:00 | |
Slå koldt vand i blodet, det er en bytter eller pengene tilbage, ansvaret ligger hos forhandleren og fragtfirmaet, de skal have fundet ud af hvad der er sket og hvornår. Du er sikret, men hvor hurtig det lige går, er en anden sag, jeg ville ikke være nervøs, mere det at skulle vente på et nyt igen. |
||
Rekvium
Bruger Oprettet: 02-April-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 58 |
Sendt: 03-April-2008 kl. 17:48 | |
Update: DIL skulle ringe til min mor her til formiddag, fordi det var hende der modtog pakken. De ringede ikke, og efter middag ringede hun til dem. 20 opkald skulle der til, og så blev hun mødt af en sur mand, der var gal over at hun ikke havde ventet til de havde ringet. Det var ikke ham hun skulle snakke med, og de aftale at hun skulle ringe til dem ved halv 3 tiden. Efter adskillige opkald endnu en gang, fik hun endelig fat i den rigtige. Han havde dog ikke noget at snakke med hende om, da det var en sag mellem dem og GLS. Lidt træls må man sige. Lige nu venter jeg bare på en mail der forklarer hvordan og hvorledes jeg får det ny fjernsyn. Jeg får nemlig et nyt! Så bortset fra en elendig telefonservice går det foreløbig okay. Deres hjemmeside siger dog at tv'et først er på lager igen d. 8. Det er træls at skulle vente så længe. Forhåbentlig går det iorden, så jeg har det inden næste weekend. |
||
thor-thor
Guld medlem Oprettet: 05-Marts-2008 Status: Offline Point: 1924 |
Sendt: 04-April-2008 kl. 09:54 | |
Jeg ville benyttte min 14 dages returret. Mht. din mors "tlf-oplevelser2 lyder det ikke til at service niveauet er i top, så jeg ville returnere det og handle et andet sted. Redigeret af thor-thor - 04-April-2008 kl. 09:55 |
||
Besvar | Side <12345> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |