|
|
Besvar ![]() |
Side 123> |
Forfatter | |
tyros1 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 28-Januar-2007 Sted: vestjylland Status: Offline Point: 1184 |
![]() Sendt: 26-August-2010 kl. 15:56 |
Hejsa
Har Haft dell bærbar til rep hos Dell i 11 uger - . indsendt 14/6 - megatræls
De siger deres fragt mand DHL har fået den væk da de sendt den retur den 22/6!
Skal jeg ikke sende dem en anbefalet brev straks og kræve købet ophævet og kræver de indsætter købeprisen på min konto straks da rep. tiden har været urimelig lang.???
Jeg har købt den gennem mit arbejdsfima - men da jeg kun har brugt den privat har jeg læst på nettet at der må være tale om et alm "forbrugerkøb"
Nogen der ved om det er den rigtige fremgangsmåde??
Har hængt i Deres tlf. kø næsten flere timer uden at komme igennem.... ![]() Redigeret af tyros1 - 26-August-2010 kl. 15:57 |
|
![]() |
|
Allan Olesen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 08-Juli-2008 Status: Offline Point: 3249 |
![]() |
Man kan i første omgang skrive et almindeligt brev. Får man svar, er det tilstrækkeligt bevis for modtagelsen. Får man ikke svar, kan man sende det igen, denne gang anbefalet.
Nægter de modtagelse, kan man sende yderligere en ikke-anbefalet kopi med afleveringskvittering. |
|
![]() |
|
tyros1 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 28-Januar-2007 Sted: vestjylland Status: Offline Point: 1184 |
![]() |
Ok det lyder da fornuftigt - men jeg tror ikke de svarer!
Så anbefalet er nok det bedste?
|
|
Philips 42 PF9731d/Humax XRHD Pana BDT 310 WD tv
Marantz SR6004,5.0 setup DLS M66, M60, R50 Marantz CD5001 - Panasonic MR-EH65 - Projekt debut III Squeezebox duet/Radio og IPAD NAS Synology 211 |
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() |
Det er ikke første gang der er problemer med det firma, der var for nogen tid siden noget om dem i TV, de var hverken til at hugge eller stikke i.
|
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
Cyberguyen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4951 |
![]() |
Det er lidt tricky med Dell, da deres support på maskinerne følger med den type maskine man køber. Vælger men eksempelvis en Optiplex model, så har man business support på den. Men vælger man en StudioXPS model, så har man en eller anden "home user support".
Hvis dit firma har købt maskinen til dig, så kan der være skrevet hvad som helst i kontrakten, da det er et business to business køb. Hvis ikke andet er angivet har man også kun 1 års reklamation. Dell har i øjeblikket meget fokus på service til privat segmentet, men det lader til at det ikke har hjulpet. Jeg vil foreslå at den i dit firma som er vant til at bestille Dell udstyr tager kontakt til jeres account manager hos Dell og fortæller om problemet. Så er jeg sikker på at det vil blive hurtigt løst. Efter mine erfaringer med Dell kan jeg ikke anbefale dem til private, men til firmaer synes jeg de giver rigtigt meget for pengene, hvis man vælger deres serverløsninger eller Optiplex/Precision maskiner. |
|
![]() |
|
Cyberguyen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4951 |
![]() |
Dell er håbløse til at servicere private... ![]() |
|
![]() |
|
tyros1 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 28-Januar-2007 Sted: vestjylland Status: Offline Point: 1184 |
![]() |
Denne studio er købt direkte - mens firmaet øvrige dell er levere gennem en ekstern EDB leverandør - han siger han ikke kan gøre når den er købt direkte:( - umiddelbart
Derfor tror jeg desværee selv jeg må føre sagen - og bede dem hæve købet! så jeg kan få mine penge hvis det kan lykkes
Alternativ er der forbrugerrådet men det kan jo tage op til 6 md. for en afgørelse men der er måske ikke andre muligheder i sagen....
Godt laaaaang tid at undvære sin PC når man mangler den.
|
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() |
Forbrugerklagenævnet, det skræmmer dem vist ikke, det var også omtalt i TV udsendelsen, det var der ingen der havde held med. Deres afgørelser er jo heller ikke noget firmaer eller andre skal rette sig efter.
|
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
Cyberguyen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4951 |
![]() |
Jeg tror du får svært ved det, når det er et erhvervskøb. Det lyder lidt som om jeres firma er gået i D***** fælden, hvor D***** bilder mange firmaer ind at de skal købe deres Dell computere af dem i stedet for at handle med Dell direkte. Men hvorfor have et fordyrende mellemled, som er jeres EDB leverandør. ![]() - Dell kan give de samme rabatter på deres eget udstyr som direkte salg. Det kan jo være at jeres IT afdeling ønsker at ændre på dette og i så kan få tilknyttet en account manager. Så kan du ringe og tale med ham omkring servicen og lade ham trække i nogle tråde? ![]() |
|
![]() |
|
tyros1 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 28-Januar-2007 Sted: vestjylland Status: Offline Point: 1184 |
![]() |
Ifølge det her må det jo være forbruger køb og dermed skulle man jo være bedre stillet
![]() Handelskøb Hvis en person køber en vare, som han både vil bruge privat og i erhvervsøjemed, er det afgørende, hvordan varen skal anvendes. Hvis varen hovedsageligt skal bruges i erhvervsøjemed er det et handelskøb. Forbrugerkøb
Redigeret af tyros1 - 26-August-2010 kl. 21:19 |
|
![]() |
|
tyros1 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 28-Januar-2007 Sted: vestjylland Status: Offline Point: 1184 |
![]() |
[/QUOTE]
Jeg tror du får svært ved det, når det er et erhvervskøb. Det lyder lidt som om jeres firma er gået i D***** fælden, hvor D***** bilder mange firmaer ind at de skal købe deres Dell computere af dem i stedet for at handle med Dell direkte. Men hvorfor have et fordyrende mellemled, som er jeres EDB leverandør. ![]() - Dell kan give de samme rabatter på deres eget udstyr som direkte salg. Det kan jo være at jeres IT afdeling ønsker at ændre på dette og i så kan få tilknyttet en account manager. Så kan du ringe og tale med ham omkring servicen og lade ham trække i nogle tråde? ![]() [/QUOTE] Du har sikkert ret i det med rabatter - men vores firmaet ca 15 kontor ansatte er nok for lille til at ansætte en EDB nørd selv og der kommer vores EDB leverandør så ind i billedet...
nå men...
Imorgen får de ihvertfal en fax hvor jeg ophæver købet og vil kræve købesummen indsat på min konto
![]() |
|
![]() |
|
Cyberguyen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4951 |
![]() |
Maskinen er jo købt som et handelsskøb. Medmindre du har procura i firmaet, så er det jo noget firmaet har købt til dig og firmaet har hermed indgået aftalen med Dell i erhvervsøjemed. Det hjælper heller ikke hvis du hovedsageligt benytter maskinen privat. Heller ikke selvom du selv betaler den over 12 måneder igennem før skat, som det er påkrævet hvis maskinen er til privat brug. |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |