|
|
Besvar ![]() |
Side <1 5678> |
Forfatter | ||
jonaskp ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Juli-2006 Sted: Brønshøj Status: Offline Point: 2272 |
![]() |
|
Det må du nok sige. Det virker mig noget pluttet...
Har svært ved at pege på "Bedste Film Ever!!!". Og det skyldes til dels at jeg har lidt svært ved at bedømme, hvad jeg mener gør en film god. Der er film som jeg har set rigtigt mange gange og kunne finde på at sætte på mange gange endnu, men som jeg ikke umiddelbart ville betegne som "verdens bedste film" - men er det i virkeligheden ikke et succeskriterie, at jeg finder en film underholdende mange gange? En film som Casablanca kan jeg godt se det filmfantastiske i og synes også det er en god film. Men det er ikke lige en film som jeg står og vipper imellem hver lørdag aften når der skal vælges film. Har set den 1 gang, og forestiller mig ikke at jeg kommer til at se den mere end 1 gang mere. Gør det så Casablanca til en dårlig film (for mig)? Det synes jeg ikke umiddelbart, af nævnte grund: Jeg kan godt se hvorfor det er en god film, men den holder mig ikke fanget på samme måde som eksempelvis den nævnte Transformers. Den film har jeg set 3-4 gange allerede og regner stærkt med at se den flere gange igen - især når jeg får anskaffet Blu-ray.
Der skal lige tænkes lidt mere over det før jeg tør give en top-x liste. |
||
![]() |
||
Potter ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 23-Juni-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3353 |
![]() |
|
Et gensyn med The Right Stuff i Imperial vist i 70mm versionen "opskalleret" så er jeg klar til 5l Cola og 10l popcorn. |
||
4 stk.JLAudio Fathom F113v2 SUBWOOFERE| LG OLED 83 | OPPO UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 4 stk. SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |2 stk. Primare A60 Effektrin
|
||
![]() |
||
Otto J ![]() Platin medlem ![]() Branchemedlem Oprettet: 04-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 11218 |
![]() |
|
Det er selvfølgelig skrevet med et glimt i øjet... Men jeg har nu et blødt punkt for den film...
Jeg kan sagtens se hvad du mener - og når det kommer dértil, så har jeg rent faktisk set Transformers mindst lige så mange gange som 2001... Men hvis vi skal stemme ud fra hvad man har set flest gange i sit liv, så kommer jeg til at få et meget stort forklaringsproblem omkring "cannonball run"... |
||
![]() |
||
Østergaard ![]() Bruger ![]() Oprettet: 02-December-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 83 |
![]() |
|
Hej Otto, Har haft samme "last" som dig, men det var tilbage i tiden hvor film blev set på 5. generations betamax-kopier, og billedet tiltede når der var scener med "night-vision" i Jackie Chan's bil. |
||
![]() |
||
Østergaard ![]() Bruger ![]() Oprettet: 02-December-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 83 |
![]() |
|
Angel Heart Goldfinger Crimes And Misdemeanors |
||
![]() |
||
tobywan ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 19-Juni-2006 Status: Offline Point: 406 |
![]() |
|
Jeg kan så tilføje, at jeg som stor knægt så Bloodsport nærmest hver eneste dag efter skole i en meget meget lang periode. Det er nok den film jeg har set flest gange, kun efterfulgt af Star Wars IV A New Hope, som jeg også har set rigtigt mange gange. Jeg er også helt vild med Tim Burtons univers og stil, hvorfor The Nightmare Before Christmas nok kommer ind på en 3. plads over mest sete, både musik, historie og stil går for mig op i en højere enhed. Jeg har endnu til gode at se en HD version af den - og det glæder jeg mig til. Når det så er sagt, så synes jeg Bloodsport en en helt usandsynligt dårlig film, men den er stadig noget specielt for mig - men rent filmisk er den metervare på både den ene og andet måde, og består jo praktisk talt ikke af andet end kampsport og meget dårligt skuespil :) Vender lige tilbage lidt senere med en mere seriøs pointe og svar, når jeg har lidt mere tid :) |
||
Panasonic VT50 - B&W CMs2
|
||
![]() |
||
Tarkin ![]() Redaktionen ![]() ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 08-August-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 939 |
![]() |
|
![]() |
||
BowieCool ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 09-Januar-2007 Status: Offline Point: 1134 |
![]() |
|
[/QUOTE] Hver gang jeg ser 'Million Dollar Baby' er det som om jeg har en hånd om hjertet, der bare langsomt strammer grebet. Det er efter min mening den mest fortjente Oscarvinder i nyere tid. Udover at det er fin mainstream underholdning, rummer den alt, hvad et godt drama skal have. Nogle herinde vil sikkert synes, den er kedelig og sætte 'Rocky 3' på i stedet. [/QUOTE] Meget enig. Der blir lavet ALT for få film som Million Dollar Baby, Shawshank Redemption, The Green Mile osv. Tror faktisk ikke, at der har været en eneste siden Million Dollar Baby Men 100 vis af intetsigende efektfilm |
||
Sony VPL-HW55ES - Screen Excellence Enlightor 4K 124" - Marantz SR 8002 - JBL PRO 3677 (front), 8320 (back), 4645C (sub)
Effekt: the t.amp TA2400 MK-X (sub) - Panasonic DMP-BDT310 |
||
![]() |
||
nbu001 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-August-2004 Sted: CPH, DK Status: Offline Point: 890 |
![]() |
|
Airplane! er en af de film, i hvert tilfælde i komediegenren, jeg har set flest gange. Den er så ustyrlig fjollet, på den fede måde, at jeg kun kan elske den. Jeg kan endnu huske første gang jeg så den, for snart 30 år siden, i Lyngby Bio. Mig og min onkel var ved at knække sammen i latterkramper mellem stolerækkerne, tårerne trillede og der var lange perioder hvor jeg ikke kunne trække vejret
![]() Sådan en som denne her...priceless: Roger Murdock: Flight 2-0-9'er, you are cleared for take-off. Captain Oveur: Roger! Roger Murdock: Huh? Tower voice: L.A. departure frequency, 123 point 9'er. Captain Oveur: Roger! Roger Murdock: Huh? Victor Basta: Request vector, over. Captain Oveur: What? Tower voice: Flight 2-0-9'er cleared for vector 324. Roger Murdock: We have clearance, Clarence. Captain Oveur: Roger, Roger. What's our vector, Victor? Tower voice: Tower's radio clearance, over! Captain Oveur: That's Clarence Oveur. Over. Tower voice: Over. Captain Oveur: Roger. Roger Murdock: Huh? Tower voice: Roger, over! Roger Murdock: What? Captain Oveur: Huh? Victor Basta: Who? /Nils |
||
|
||
![]() |
||
Shiva ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 27-Maj-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 803 |
![]() |
|
Fantastisk. Tror jeg har set den 20 gange efterhånden, men det er ved at være længe siden, så måske man skulle grave ned i DVD samlingen. Min favoritscene fra den film er stadig lille Joey's besøg i cockpittet. |
||
Nogle gange er det bedre at tie og blive anset som et fjols end at tale og dermed fjerne al tvivl. |
||
![]() |
||
Strange ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 03-Marts-2008 Status: Offline Point: 3199 |
![]() |
|
Scarface fra 1983. SUBLIM film... og Godfather trilogien.
Redigeret af Strange - 08-Juli-2009 kl. 21:14 |
||
![]() |
||
3000 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 23-Februar-2007 Sted: SORØ, DK Status: Offline Point: 1406 |
![]() |
|
Transformers 1 og 2
![]() Den Grønne Mil Blood Diamond Braveheart Iron Man |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1 5678> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |