recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Den ene højtaler er meget dyb.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Den ene højtaler er meget dyb.

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Jp92 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 29-Januar-2014
Status: Offline
Point: 30
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jp92 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Den ene højtaler er meget dyb.
    Sendt: 14-Februar-2014 kl. 12:00
Hej.

Jeg har et problem med mine højtalere. Den ene af min Klipsch Synergy front tårne er meget dyb og lyder nærmest som en subwoofer. Når jeg spiller musik er der alt for meget bas fra den ene højtalæer, og jeg kan meget tydligere høre lyden fra center og det andet tårn. Hvad kunne være problemet? Er den gået i stykker eller er det bare mig der ikke setter det ordenligt op`?
Det skal siges at når jeg Auto setup'er den med Audessey, lyder den også MEGET dyber en det andet tårn og center stykket.

Hilsen Johan. 
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Point: 4909
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Februar-2014 kl. 12:25
Har du prøvet at bytte dem rundt?
Til top
opzouten Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-April-2009
Sted: Denmark
Point: 907
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér opzouten Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Februar-2014 kl. 12:52
Står den i et hjørne?
Til top
Bruger udmeldt 35 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 28-Juli-2008
Point: 3673
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 35 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Februar-2014 kl. 12:56
Prøv som mufti siger at bytte dem rundt.

Hvis problemet følger højttaleren ka du kigge nærmere på enheder og delfilter.

Redigeret af strecker - 14-Februar-2014 kl. 12:57
Til top
Jp92 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jp92 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Februar-2014 kl. 13:10
Har ikke prøvet at bytte dem endnu og den står heller ikke i et hjørne. Men har fundet ud af at den øverste del af højtalerne ikke spiller på tårnet. 

http://i.walmartimages.com/i/p/00/74/38/78/01/0074387801506_500X500.jpg

Her er et billed af den højtaler som jeg har. Den er den øverste del som ikke spiller:
http://www.vandenborre.be/WEB/images/products/superzoom/klipsch_synergy-f1_147311_7.jpg

Skulle jeg prøve at bytte stik? Ville det hjælpe med dette problem?

Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Februar-2014 kl. 13:28

Der er enten en defekt forbindelse, eller defekt Crossover, så du skal have undersøgt hvad problemet er. Som det er nu efter din beskrivelse, så er de kun LF enheden der kører.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Bruger udmeldt 35 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 28-Juli-2008
Point: 3673
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 35 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Februar-2014 kl. 13:29
Er det sket pludseligt eller har du rodet med kablerne ?

Hvis det er opstået ud af det blå så lyder det som at diskanten er røget sig en tur.

Redigeret af strecker - 14-Februar-2014 kl. 13:31
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Point: 4909
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Februar-2014 kl. 14:26
Det skulle vel ikke være en sikring der gået?
Til top
Bamse82 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 10-Januar-2008
Sted: Denmark
Point: 206
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bamse82 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Februar-2014 kl. 15:01
Prøv flg. for at finde fejlen

1. Byt LF og RF kablerne på din forstærker - Flytter fejlen sig til det andet tårn er problemet på din forstærker/receiver, flytter fejlen sig ikke - fortsæt til pkt. 2.
2. Byt højtalerne rundt - flytter fejlen sig med højtaleren er det højtaleren der er noget med. 

Men før ovenstående ville det måske være en knald god ide at tjekke at alle kabler er monteret korrekt, samt i de rigtige terminal.
BenQ W1000+ / RaspXBMC / Xbox360 / Wii / PS3 / Onkyo TX-NR609 + Denon AVR-1604 / Harbosat x5 / Harbosub x2 / Basshaker x 2
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19680
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Februar-2014 kl. 16:27
Oprindeligt skrevet af Jp92 Jp92 skrev:

Hej.

Jeg har et problem med mine højtalere. Den ene af min Klipsch Synergy front tårne er meget dyb og lyder nærmest som en subwoofer. Når jeg spiller musik er der alt for meget bas fra den ene højtalæer, og jeg kan meget tydligere høre lyden fra center og det andet tårn. Hvad kunne være problemet? Er den gået i stykker eller er det bare mig der ikke setter det ordenligt op`?

Ja, det et jo svært at svare på, når du ikke kommer med flere informationer....

For eksempel:
Er det noget der altid har været sådan, eller er det noget der pludseligt er dukket op (og i hvilken forbindelse)?

Hvad har du selv gjort for at fejlsøge på det (ud over autokalibrering)?

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Jp92 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jp92 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Februar-2014 kl. 18:39
De har ikke altid været sådan. De har været til opbevaring i nogle måneder. Har købt en ny forstærker, men tror ikke det er den, da jeg har prøvet at bytte på højtalerne. 
Jeg går ud fra at det er et problem med den ene højtaler, men ved bare ikke hvad der skulle være sket. Hvordan tjekker jeg sikringen, og hvis diskanten er røget, som Strecker mente kunne være sket, hvad skal jeg så gøre? Er det så slut med den eller kan den reddes? 

Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Februar-2014 kl. 18:51

Hvis der er en enhef der er brændt af, eller at Crossover filtret er defekt; så skal det ene eller det andet udskiftes.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu