|
Den ene højtaler er meget dyb. |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
Jp92 ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 29-Januar-2014 Status: Offline Point: 30 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 14-Februar-2014 kl. 12:00 |
Hej.
Jeg har et problem med mine højtalere. Den ene af min Klipsch Synergy front tårne er meget dyb og lyder nærmest som en subwoofer. Når jeg spiller musik er der alt for meget bas fra den ene højtalæer, og jeg kan meget tydligere høre lyden fra center og det andet tårn. Hvad kunne være problemet? Er den gået i stykker eller er det bare mig der ikke setter det ordenligt op`? Det skal siges at når jeg Auto setup'er den med Audessey, lyder den også MEGET dyber en det andet tårn og center stykket. Hilsen Johan.
|
|
![]() |
|
Mufti ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-Marts-2010 Sted: Taastrup Status: Offline Point: 4909 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Har du prøvet at bytte dem rundt?
|
|
![]() |
|
opzouten ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 15-April-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 907 |
Står den i et hjørne?
|
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 35 ![]() -- ![]() Oprettet: 28-Juli-2008 Status: Offline Point: 3673 |
Prøv som mufti siger at bytte dem rundt.
Hvis problemet følger højttaleren ka du kigge nærmere på enheder og delfilter. Redigeret af strecker - 14-Februar-2014 kl. 12:57 |
|
![]() |
|
Jp92 ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 29-Januar-2014 Status: Offline Point: 30 |
Har ikke prøvet at bytte dem endnu og den står heller ikke i et hjørne. Men har fundet ud af at den øverste del af højtalerne ikke spiller på tårnet.
http://i.walmartimages.com/i/p/00/74/38/78/01/0074387801506_500X500.jpg Her er et billed af den højtaler som jeg har. Den er den øverste del som ikke spiller: http://www.vandenborre.be/WEB/images/products/superzoom/klipsch_synergy-f1_147311_7.jpg Skulle jeg prøve at bytte stik? Ville det hjælpe med dette problem? |
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
Der er enten en defekt forbindelse, eller defekt Crossover, så du skal have undersøgt hvad problemet er. Som det er nu efter din beskrivelse, så er de kun LF enheden der kører. |
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 35 ![]() -- ![]() Oprettet: 28-Juli-2008 Status: Offline Point: 3673 |
Er det sket pludseligt eller har du rodet med kablerne ?
Hvis det er opstået ud af det blå så lyder det som at diskanten er røget sig en tur. Redigeret af strecker - 14-Februar-2014 kl. 13:31 |
|
![]() |
|
Mufti ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-Marts-2010 Sted: Taastrup Status: Offline Point: 4909 |
Det skulle vel ikke være en sikring der gået?
|
|
![]() |
|
Bamse82 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 10-Januar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 206 |
Prøv flg. for at finde fejlen
1. Byt LF og RF kablerne på din forstærker - Flytter fejlen sig til det andet tårn er problemet på din forstærker/receiver, flytter fejlen sig ikke - fortsæt til pkt. 2. 2. Byt højtalerne rundt - flytter fejlen sig med højtaleren er det højtaleren der er noget med. Men før ovenstående ville det måske være en knald god ide at tjekke at alle kabler er monteret korrekt, samt i de rigtige terminal.
|
|
BenQ W1000+ / RaspXBMC / Xbox360 / Wii / PS3 / Onkyo TX-NR609 + Denon AVR-1604 / Harbosat x5 / Harbosub x2 / Basshaker x 2
|
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19680 |
Ja, det et jo svært at svare på, når du ikke kommer med flere informationer.... For eksempel: Er det noget der altid har været sådan, eller er det noget der pludseligt er dukket op (og i hvilken forbindelse)? Hvad har du selv gjort for at fejlsøge på det (ud over autokalibrering)? Klaus |
|
![]() |
|
De har ikke altid været sådan. De har været til opbevaring i nogle måneder. Har købt en ny forstærker, men tror ikke det er den, da jeg har prøvet at bytte på højtalerne.
Jeg går ud fra at det er et problem med den ene højtaler, men ved bare ikke hvad der skulle være sket. Hvordan tjekker jeg sikringen, og hvis diskanten er røget, som Strecker mente kunne være sket, hvad skal jeg så gøre? Er det så slut med den eller kan den reddes? |
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
Hvis der er en enhef der er brændt af, eller at Crossover filtret er defekt; så skal det ene eller det andet udskiftes. |
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |