recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Den nye WD TV Live - til DK?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Den nye WD TV Live - til DK?

Besvar Besvar Side  <1234 14>
Forfatter
Besked
bruger udmeldt 5 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 15-April-2006
Sted: lolland
Status: Offline
Point: 3584
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bruger udmeldt 5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Oktober-2011 kl. 20:48
Oprindeligt skrevet af Moushi Moushi skrev:

Ser spændende ud. Så mangler der bare en brugbar App til iPhonen - gider ikke have TV'et tændt for at kunne spille musik.
¨
den understøtter DLNA, så derfra kan du jo styre musikken, det kan og gør jeg dog med serier. med burde jo være præcis det samme med musik.
Til top
BusinessBo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-Maj-2007
Sted: Denmark
Point: 1154
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér BusinessBo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Oktober-2011 kl. 20:58
Oprindeligt skrevet af pendec pendec skrev:

Ser spændende ud. Så mangler der bare en brugbar App til iPhonen - gider ikke have TV'et tændt for at kunne spille musik.
¨
den understøtter DLNA, så derfra kan du jo styre musikken, det kan og gør jeg dog med serier. med burde jo være præcis det samme med musik.

Det skal jeg lige forestå rigtig.. Kan du styre boksen med din fon ?
Panasonic 50" TX-P50U30 - Denon 2113 - Dali concept 6 - Dali concept 1 - Dali zensor center - Dali base 100 - PS4
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bruger udmeldt 5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Oktober-2011 kl. 21:23
Oprindeligt skrevet af BusinessBo BusinessBo skrev:

¨

måske ikke helt som du siger det.. DLNA gør jeg kan sende et musik nr fra en NAS med DLNA til min WDTV som er tilsluttet anlægget.

så via en app (android/iPhone) kan du så sende fra DLNA-A til DLNA-B.

Når WDTV er DLNA client og server, vil du kunne afspille musik fra lokal lagr eller en tilsluttet NAS (som altså skal køre DLNA) og afspille det på din wdtv. DLNA service delen kan jo også være din PC eller anden enhed.

men nej, det er ikke et direkte alternativ til bruger interface men når wdtv skal afspille musik på anlægget, bliver det nok det tætteste man kan komme noget uden tv't tændt.

på android vil IMediashare (som vist også findes til iPhone) kunne bruges.

Til top
BusinessBo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-Maj-2007
Point: 1154
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér BusinessBo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Oktober-2011 kl. 22:37

¨

måske ikke helt som du siger det.. DLNA gør jeg kan sende et musik nr fra en NAS med DLNA til min WDTV som er tilsluttet anlægget.

så via en app (android/iPhone) kan du så sende fra DLNA-A til DLNA-B.

Når WDTV er DLNA client og server, vil du kunne afspille musik fra lokal lagr eller en tilsluttet NAS (som altså skal køre DLNA) og afspille det på din wdtv. DLNA service delen kan jo også være din PC eller anden enhed.

men nej, det er ikke et direkte alternativ til bruger interface men når wdtv skal afspille musik på anlægget, bliver det nok det tætteste man kan komme noget uden tv't tændt.

på android vil IMediashare (som vist også findes til iPhone) kunne bruges.

Så den kan bruges som en slags fjernbetjening.. Det lyder sku da vold nice.

Hvordan  er youtube på denne? Kan den vise HD videoer ?
Panasonic 50" TX-P50U30 - Denon 2113 - Dali concept 6 - Dali concept 1 - Dali zensor center - Dali base 100 - PS4
Til top
tvkartoffel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-Juni-2009
Point: 1998
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tvkartoffel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Oktober-2011 kl. 23:14

Så den kan bruges som en slags fjernbetjening.. Det lyder sku da vold nice.

Hvordan  er youtube på denne? Kan den vise HD videoer ?

Man kan bruge et UPNP plugin i foobar2000 til at sende musik til wd tv live ( i hvert fald den "gamle"). Lidt på samme måde som itunes med en airport express. Dog langt fra lige så elegant.

Det er pænt irriterende at se youtube på en wd tv, da mange videoer ikke må vises på et TV. Især musikvideoer er ofte begrænset af udbyderne til kun at kunne vises på en computer. Det værste er at videoer der ikke må spilles dukker op i søgningerne og man får så en besked om at de ikke kan spilles når man sætter dem i gang. Ufatteligt men sandt Confused

MVH

Redigeret af tvkartoffel - 31-Oktober-2011 kl. 23:23
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bruger udmeldt 5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Oktober-2011 kl. 23:20
på den gamle burde WDXLTV så løse det og HD youtube?
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tvkartoffel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Oktober-2011 kl. 23:28

på den gamle burde WDXLTV så løse det og HD youtube?

Pas.. Har ikke prøvet. Jeg har prøvet at køre med WDLXTV en kort overgang, men jeg synes simpelthen at boksen blev for sløv af det, så jeg gik tilbage til fabriksfirmware. Er pt på 1.04.22 da den nyeste (1.06.15) firmware er helt vild buggy. I det hele taget har jeg været lidt skuffet over de seneste firmwares til wd tv live. Med lidt held er dem til den nye boks bedre.

MVH
Til top
Supergris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-December-2006
Sted: Esbjerg
Point: 1474
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Supergris Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-November-2011 kl. 01:05
Hvad er der buggy ved den nye firmware? Jeg har ikke oplevet nogle endnu. Synes det er rart, de har rettet det problem der var, med at vælge undertekster...

Redigeret af Supergris - 01-November-2011 kl. 01:05
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tvkartoffel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-November-2011 kl. 01:36
Match video frame rate virker ikke. Sidste firmware hvor det virkede var 1.04.X, som vist er omkring et halvt år gammel. Det lader til at der er lidt forskelligt om det virker eller ej, alt efter hvilket tv man har. Der er til syneladende mange der har problemet.1.06.15 laver også rod i NTFS filsystemet. Jeg ved ikke om det er på alle diske, men jeg havde problemet og måtte reparere filsystemet hver gang jeg tilsluttede min usb disk til en win 7 maskine. Ellers har jeg oplevet at den crashede når den blev tilsluttet min projektor. Alt i alt virker 1.04.22 langt mere stabil. Det eneste jeg savner ved den er at man ikke kan angive hvilke audioformater man kan dekode eksternt, sådan som man kan i 1.06.15. Det er en super praktisk feature. 

Redigeret af tvkartoffel - 01-November-2011 kl. 01:41
Til top
Recordman Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 07-December-2006
Point: 47
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Recordman Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-November-2011 kl. 23:49
Så tog jeg springet og bestilte hos Dustinhome, der var det eneste sted jeg kunne finde den på lager, og til rimelig pris.

Glæder mig til at modtage mit nye legetøj! Tongue
Til top
Madz Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 16-Maj-2005
Point: 73
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Madz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-November-2011 kl. 07:20
Min skulle også komme med posten idag fra dustin Smile
Til top
Treated Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-Januar-2010
Sted: Horsens
Point: 1639
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Treated Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-November-2011 kl. 08:27
lyder sku da rigtig fed den der, kan den afspille IPTV også??
Til top

Besvar Besvar Side  <1234 14>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu