recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Den rette receiver
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Den rette receiver

 Besvar Besvar Side  123 5>
Forfatter
Besked
PF Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 22-December-2008
Status: Offline
Point: 485
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PF Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Den rette receiver
    Sendt: 11-Marts-2021 kl. 18:06
Når jeg snakker med diverse butikker der handler med Hifi, så er det stensikkert at en af de modeller jeg nævner, der kommer kommentaren at den receiver er slet ikke kraftfuld nok til mine højttalere. Nu er det trods alt kun et sæt Opticon 6 jeg har, så hvordan er det lige at de kommer frem til, at lige den receiver ikke er god nok til mine højttalere? Hvad er det jeg skal kigge efter, så jeg selv kan foretage et valg?
Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 3771
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Marts-2021 kl. 18:32
Nu er det ikke særlig nemt, at svare på det konkrete spørgsmål, når receiverens navn og model ikke oplyses.
Jeg har købt noget kød, men alle siger, at rødkål ikke passer som tilbehør. Hvorfor, hvad er der i vejen med kødet.
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Til top
PF Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 22-December-2008
Status: Offline
Point: 485
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PF Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Marts-2021 kl. 11:26
Oprindeligt skrevet af JeTex JeTex skrev:

Nu er det ikke særlig nemt, at svare på det konkrete spørgsmål, når receiverens navn og model ikke oplyses.
Jeg har købt noget kød, men alle siger, at rødkål ikke passer som tilbehør. Hvorfor, hvad er der i vejen med kødet.

Så har du ikke forstået spørgsmålet. 
Jeg spørger ikke, om den pågældende receiver er god nok. Jeg spørger om, hvordan man vurderer at en receiver er god nok.
Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 3771
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Marts-2021 kl. 15:10
Ah mon dog ikke, læs dit spørgsmål igen, “ Nu er det trods alt kun et sæt Opticon 6 jeg har, så hvordan er det lige at de kommer frem til, at lige den receiver ikke er god nok til mine højttalere? Hvad er det jeg skal kigge efter, så jeg selv kan foretage et valg?”. Lad os kalde dette for første del af dit spørgsmål, som måske også vil dække svaret på dine fremtidige receivervalg.
I min verden er, “lige den receiver” en specifik receiver, og den har formentlig mangler i forhold til en opgave. Så en anden receiver med samme specs, vil sikkert have samme mangler. 


Redigeret af JeTex - 12-Marts-2021 kl. 15:10
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Til top
Frank13 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Juli-2017
Sted: Snekkersten
Status: Offline
Point: 1028
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Frank13 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Marts-2021 kl. 16:34
Oprindeligt skrevet af PF PF skrev:

Oprindeligt skrevet af JeTex JeTex skrev:

Nu er det ikke særlig nemt, at svare på det konkrete spørgsmål, når receiverens navn og model ikke oplyses.
Jeg har købt noget kød, men alle siger, at rødkål ikke passer som tilbehør. Hvorfor, hvad er der i vejen med kødet.

Så har du ikke forstået spørgsmålet. 
Jeg spørger ikke, om den pågældende receiver er god nok. Jeg spørger om, hvordan man vurderer at en receiver er god nok.
God nok til hvad? Du nævner kun et sæt højttalere...

Frank
Til top
wamsler Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 04-Marts-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 157
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér wamsler Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Marts-2021 kl. 21:12
Sony str-dn1080 kan ikke trække skindet af en kold kop kakao, strømforsyningen er overhovedet ikke stor nok til at tøjle bare mellemstore HT - det samme gælder alle de andre recivere fra onkyo, Yamaha, marantz, denon osv.


Til top
PF Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 22-December-2008
Status: Offline
Point: 485
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PF Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Marts-2021 kl. 09:53
Oprindeligt skrevet af JeTex JeTex skrev:

Ah mon dog ikke, læs dit spørgsmål igen, “ Nu er det trods alt kun et sæt Opticon 6 jeg har, så hvordan er det lige at de kommer frem til, at lige den receiver ikke er god nok til mine højttalere? Hvad er det jeg skal kigge efter, så jeg selv kan foretage et valg?”. Lad os kalde dette for første del af dit spørgsmål, som måske også vil dække svaret på dine fremtidige receivervalg.
I min verden er, “lige den receiver” en specifik receiver, og den har formentlig mangler i forhold til en opgave. Så en anden receiver med samme specs, vil sikkert have samme mangler. 

Men det er det ikke, og det siger jeg også efterfølgende. Så er der vidst ikke mere i den sag :)
Til top
PF Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 22-December-2008
Status: Offline
Point: 485
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PF Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Marts-2021 kl. 09:54
Oprindeligt skrevet af Frank13 Frank13 skrev:

Oprindeligt skrevet af PF PF skrev:

Oprindeligt skrevet af JeTex JeTex skrev:

Nu er det ikke særlig nemt, at svare på det konkrete spørgsmål, når receiverens navn og model ikke oplyses.
Jeg har købt noget kød, men alle siger, at rødkål ikke passer som tilbehør. Hvorfor, hvad er der i vejen med kødet.

Så har du ikke forstået spørgsmålet. 
Jeg spørger ikke, om den pågældende receiver er god nok. Jeg spørger om, hvordan man vurderer at en receiver er god nok.
God nok til hvad? Du nævner kun et sæt højttalere...

Frank

Til at drive dem.
Til top
PF Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 22-December-2008
Status: Offline
Point: 485
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PF Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Marts-2021 kl. 09:55
Oprindeligt skrevet af wamsler wamsler skrev:

Sony str-dn1080 kan ikke trække skindet af en kold kop kakao, strømforsyningen er overhovedet ikke stor nok til at tøjle bare mellemstore HT - det samme gælder alle de andre recivere fra onkyo, Yamaha, marantz, denon osv.



Hvordan vurderer man så, hvad en god receiver er?
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4246
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Marts-2021 kl. 10:10
Jeg kan sige hvad jeg selv går efter når jeg køber reciever. Mindst 125 watt pr kanal med to kanaler drevne 20-20 Khz. En vægt på min 16 kg og en vejl pris over 14k.
Til top
bbond Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 19-Januar-2009
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 408
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bbond Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Marts-2021 kl. 12:39
Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Jeg kan sige hvad jeg selv går efter når jeg køber reciever. Mindst 125 watt pr kanal med to kanaler drevne 20-20 Khz. En vægt på min 16 kg og en vejl pris over 14k.

Også hvis enheden, maksimalt, trækker 500W fra strømstikket - og sikringskredsløbet lukker ned, hvis impedansen på ht-terminalerne falder under 1,3 ohm... Wink

Bond Cool

Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4246
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Marts-2021 kl. 13:23
Oprindeligt skrevet af bbond bbond skrev:

Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Jeg kan sige hvad jeg selv går efter når jeg køber reciever. Mindst 125 watt pr kanal med to kanaler drevne 20-20 Khz. En vægt på min 16 kg og en vejl pris over 14k.

Også hvis enheden, maksimalt, trækker 500W fra strømstikket - og sikringskredsløbet lukker ned, hvis impedansen på ht-terminalerne falder under 1,3 ohm... Wink

Bond Cool

Ligesom trådstarters spørgsmål, er mit svar heller ikke fyldestgørende. Der er naturligvis flere faktorer der spiller ind. Men når ikke han har et konkret spørgsmål, får han heller ikke et konkret svar. 
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 5>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu