recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > DVD afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Denon DVD-1940
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketDenon DVD-1940

 Besvar Besvar Side  123 7>
Forfatter
Besked
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Online
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Emne: Denon DVD-1940
    Sendt: 10-Juli-2008 kl. 19:21

Så kom Denon DVD-1940 for at indgå i mit set-up.

I bund og grund er den anskaffet fordi, jeg ikke er helt tilfreds med min Pana BD30, i egenskab af DVD afspiller

Indtil nu har jeg kun afspillet nogle sekvenser fra "Lord of Rings", men det ser sørme lovende ud

B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Wolff Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Marts-2008
Status: Offline
Point: 572
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juli-2008 kl. 20:33
Så regner vi da med en lille anmeldelse senere hen 
Til top
Stampe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Januar-2004
Status: Offline
Point: 2406
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juli-2008 kl. 20:44
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Så kom Denon DVD-1940 for at indgå i mit set-up.

I bund og grund er den anskaffet fordi, jeg ikke er helt tilfreds med min Pana BD30, i egenskab af DVD afspiller



Du har altså også fået noget der er _markant_ bedre end pana'en.
Til top
furious jt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3716
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juli-2008 kl. 20:46

For dælen Hother, har du været csn utro

Det bar gas

Er selv tilfreds med min 1930 og de levere sq en del ift. prisen.

Lader du tv'et eller dvd'en om at scalere billedet?



Redigeret af furious jt - 10-Juli-2008 kl. 20:47
7.2.4 atmosbio
Sony vpl-HW55
Diy 116" fastramme lærrede.
Marantz av7702mkII - Marantz mm8077 og NAD M25
Oppo bdp-83 Regionsfri
5 stk. MK Sound 150mk2.
2 x Mksound X10 subs
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Online
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juli-2008 kl. 20:59

Oprindeligt skrevet af Wolff Wolff skrev:

Så regner vi da med en lille anmeldelse senere hen 

Tja...hvis jeg ikke får nogen "På hatten" for at anmelde mit eget udstyr, så er det da en mulighed

B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Online
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juli-2008 kl. 20:59
Oprindeligt skrevet af Stampe Stampe skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Så kom Denon DVD-1940 for at indgå i mit set-up.

I bund og grund er den anskaffet fordi, jeg ikke er helt tilfreds med min Pana BD30, i egenskab af DVD afspiller



Du har altså også fået noget der er _markant_ bedre end pana'en.

Hej Stampe - ja det er jo det jeg håber på, og pt ser det rigtigt ud.

B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Online
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juli-2008 kl. 21:01
Oprindeligt skrevet af furious jt furious jt skrev:

For dælen Hother, har du været csn utro

Det bar gas

Er selv tilfreds med min 1930 og de levere sq en del ift. prisen.

Lader du tv'et eller dvd'en om at scalere billedet?

Scalering, jamen det er jo bl.a. det jeg vil teste lidt på. Lige nu har jeg ladet den outputte 720p - men billedet er som tidligere nævnt ikke så tosset 

B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12227
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juli-2008 kl. 21:13
Selvom jeg har en Denon 2930, så lader jeg godt nok bare tv'et skalere. Den spytter jo ikke en opløsning ud der matcher tv'ets. Det gælder også for Pioneer 508XD, så 480/576p ville nok være bedre.

Men det er godt at se, at flere derude er ved at få øjnene op for god dvd-afspilning Denon 1940, Panasonic S100 og deslige burde være minimum i ethvert seriøst setup. Jeg synes der er alt for mange derude med gode fladskærms-tv som har alt for dårlige dvd-afspillere, der blandt andet ikke de-interlacer PAL dvd-film korrekt.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Online
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juli-2008 kl. 21:22

Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Selvom jeg har en Denon 2930, så lader jeg godt nok bare tv'et skalere. Den spytter jo ikke en opløsning ud der matcher tv'ets. Det gælder også for Pioneer 508XD, så 480/576p ville nok være bedre.

Men det er godt at se, at flere derude er ved at få øjnene op for god dvd-afspilning Denon 1940, Panasonic S100 og deslige burde være minimum i ethvert seriøst setup. Jeg synes der er alt for mange derude med gode fladskærms-tv som har alt for dårlige dvd-afspillere, der blandt andet ikke de-interlacer PAL dvd-film korrekt.

Hej Naiera, tja jeg vil lade spørgsmålet om outputet komme an på en prøve.

Jeg må da også indrømme, at jeg har lyttet lidt til dine udmeldinger omkring de-interlace 

B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Gerdes Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen

recordere.dk teamet

Oprettet: 12-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 425
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juli-2008 kl. 21:41

Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Men det er godt at se, at flere derude er ved at få øjnene op for god dvd-afspilning Denon 1940, Panasonic S100 og deslige burde være minimum i ethvert seriøst setup. Jeg synes der er alt for mange derude med gode fladskærms-tv som har alt for dårlige dvd-afspillere, der blandt andet ikke de-interlacer PAL dvd-film korrekt.

Du har uden tvivl ret. Problemet er nok, at folk generelt fra dengang CRT tv var det man købte, var tilfreds nok med de billige DVD-afspillere. Når så CRT tv'et skftes ud med en flad tænker folk ikke over (og hvem fortæller dem det?), at DVD-afspilleren ikke længere skal spytte et 576i signal ud via scart, men derimod et 576p/720p signal via HDMI. Med andre ord skal DVD-afspilleren nu til at de-interlace et 576i signal til et progressive signal som fladskærmen kan modtage (og så har jeg ikke talt om scalering).

Dermed er DVD-afspillerens arbejdsbetingelser ændret, men folks opfattelse af discountafspillerne er nok som udgangspunkt uændret.

Til top
Gerdes Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen

recordere.dk teamet

Oprettet: 12-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 425
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juli-2008 kl. 21:43
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af Wolff Wolff skrev:

Så regner vi da med en lille anmeldelse senere hen 

Tja...hvis jeg ikke får nogen "På hatten" for at anmelde mit eget udstyr, så er det da en mulighed

Når blot du oplyser, at der er tale om en brugeranmeldelse går det nok.

Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12227
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juli-2008 kl. 21:52
Oprindeligt skrevet af Gerdes Gerdes skrev:

Dermed er DVD-afspillerens arbejdsbetingelser ændret, men folks opfattelse af discountafspillerne er nok som udgangspunkt uændret.


Helt sikkert. Lidt af den problematik var jeg også inde på i en af de tråde hvor nogen var efter mig fordi jeg ikke kunne tilfredsstille vedkommendes tørst efter DOKUMENTATION. Men Hother fik jeg tilsyneladende overbevist
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 7>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu