recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > DVD afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Denon DVD-1940
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketDenon DVD-1940

 Besvar Besvar Side  <1234 7>
Forfatter
Besked
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juli-2008 kl. 22:03
Oprindeligt skrevet af Gerdes Gerdes skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af Wolff Wolff skrev:

Så regner vi da med en lille anmeldelse senere hen 

Tja...hvis jeg ikke får nogen "På hatten" for at anmelde mit eget udstyr, så er det da en mulighed

Når blot du oplyser, at der er tale om en brugeranmeldelse går det nok.

Nej - i givet fald vil den komme ud som en recordere.dk anmeldelse. Og jeg kan nu heller ikke se problemet. En anmeldelse er en anmeldelse. Den er foretaget på de samme præmiser - og den samme uafhængighed. 

B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juli-2008 kl. 22:04

Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Oprindeligt skrevet af Gerdes Gerdes skrev:

Dermed er DVD-afspillerens arbejdsbetingelser ændret, men folks opfattelse af discountafspillerne er nok som udgangspunkt uændret.


Helt sikkert. Lidt af den problematik var jeg også inde på i en af de tråde hvor nogen var efter mig fordi jeg ikke kunne tilfredsstille vedkommendes tørst efter DOKUMENTATION. Men Hother fik jeg tilsyneladende overbevist

B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
furious jt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3716
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juli-2008 kl. 22:11

Det vil da være super hvis du gad/tør lave en anmeldelse, hvor du bl.a kommer ind på scalering osv.

Tror da lige jeg vil teste lidt imorgen om jeg kan se forskel, hvis jeg sætter tv'et til at scalere.

Hvad skal jeg sætte afspillerens hdmi til off, 570, 720 og 1080. Hvilken skal jeg vælge når tv'et skal klare scaleringen?

7.2.4 atmosbio
Sony vpl-HW55
Diy 116" fastramme lærrede.
Marantz av7702mkII - Marantz mm8077 og NAD M25
Oppo bdp-83 Regionsfri
5 stk. MK Sound 150mk2.
2 x Mksound X10 subs
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12227
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juli-2008 kl. 22:13
Du skal selvfølgelig vælge 576p, eftersom det er den opløsning en PAL dvd kører med. Med dit tv er problemstillingen dog en anden, da afspilleren jo kan smide en opløsning ud der matcher panelets. Men 1930'eren er stadig i den billigere ende hvad angår dvd-afspillere, så det kan godt tænkes at et relativt dyrt tv som 5090'eren kan skalere bedre end afspilleren. Men det må jo komme an på en prøve 
Til top
Gerdes Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen

recordere.dk teamet

Oprettet: 12-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 425
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juli-2008 kl. 22:16

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

En anmeldelse er en anmeldelse. Den er foretaget på de samme præmiser - og den samme uafhængighed. 

Uenig . En anmeldelse af et produkt som anmelderen selv har erhvervet (brugeranmeldelse) vil altid på et eller andet punkt være farvet af, at anmelderen har købt produktet og dermed har en interesse i ikke at give udtryk for eventuelt fejlkøb.

Jeg siger ikke, at du ikke er i stand til at foretage en uafhængig brugeranmeldelse, men der er risiko for at læserne af anmeldelsen vil opfatte anmeldelsen anderledes, hvis de er vidende om din "egeninteresse".

Af samme årsag vil jeg ikke lave en anmeldelse af min egen projektor, selv om jeg synes det vil være en interessant anmeldelse

Til top
furious jt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3716
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juli-2008 kl. 22:19

Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Du skal selvfølgelig vælge 576p, eftersom det er den opløsning en PAL dvd kører med. Med dit tv er problemstillingen dog en anden, da afspilleren jo kan smide en opløsning ud der matcher panelets. Men 1930'eren er stadig i den billigere ende hvad angår dvd-afspillere, så det kan godt tænkes at et relativt dyrt tv som 5090'eren kan skalere bedre end afspilleren. Men det må jo komme an på en prøve 

Ok, så prøver jeg at sætte den til 576p og se hvad der sker Takker

7.2.4 atmosbio
Sony vpl-HW55
Diy 116" fastramme lærrede.
Marantz av7702mkII - Marantz mm8077 og NAD M25
Oppo bdp-83 Regionsfri
5 stk. MK Sound 150mk2.
2 x Mksound X10 subs
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juli-2008 kl. 22:23
Oprindeligt skrevet af Gerdes Gerdes skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

En anmeldelse er en anmeldelse. Den er foretaget på de samme præmiser - og den samme uafhængighed. 

Uenig . En anmeldelse af et produkt som anmelderen selv har erhvervet (brugeranmeldelse) vil altid på et eller andet punkt være farvet af, at anmelderen har købt produktet og dermed har en interesse i ikke at give udtryk for eventuelt fejlkøb.

Jeg siger ikke, at du ikke er i stand til at foretage en uafhængig brugeranmeldelse, men der er risiko for at læserne af anmeldelsen vil opfatte anmeldelsen anderledes, hvis de er vidende om din "egeninteresse".

Af samme årsag vil jeg ikke lave en anmeldelse af min egen projektor, selv om jeg synes det vil være en interessant anmeldelse

Tja...jeg vil i givet fald anmelde Denon´en som hvilket som et helst andet anlæg. Fremhæve de gode sider og de mindre gode sider. Jeg har i den forbindelse ingen egeninteresse, hvad læseren så end må tro. Det er jo det der gør en anmeldelse uafhængig. Har jeg opsat noget bras - så vil læseren få det at vide. Det er forhåbentlig ingen børnehave

B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juli-2008 kl. 22:24
Oprindeligt skrevet af furious jt furious jt skrev:

Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Du skal selvfølgelig vælge 576p, eftersom det er den opløsning en PAL dvd kører med. Med dit tv er problemstillingen dog en anden, da afspilleren jo kan smide en opløsning ud der matcher panelets. Men 1930'eren er stadig i den billigere ende hvad angår dvd-afspillere, så det kan godt tænkes at et relativt dyrt tv som 5090'eren kan skalere bedre end afspilleren. Men det må jo komme an på en prøve 

Ok, så prøver jeg at sætte den til 576p og se hvad der sker Takker

Hvordan opsætter du din Denon til 576p - jeg har endnu ikke fundet området i min menu

B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
erla Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-Maj-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 693
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juli-2008 kl. 22:28

Hej Hother,

Tillykke med dine nye DVD, håber du bliver glad for den og ser frem til at læse om dine erfaringer med den

Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Oprindeligt skrevet af Gerdes Gerdes skrev:

Dermed er DVD-afspillerens arbejdsbetingelser ændret, men folks opfattelse af discountafspillerne er nok som udgangspunkt uændret.


Helt sikkert. Lidt af den problematik var jeg også inde på i en af de tråde hvor nogen var efter mig fordi jeg ikke kunne tilfredsstille vedkommendes tørst efter DOKUMENTATION. Men Hother fik jeg tilsyneladende overbevist

Det patetiske i din argumentation er, at du bliver ved at fremføre det samme argument, uden at kunne dokumentere det - derudover hævder du hårdnakket, at din PS3 netop formår at afspille DVD'er perfekt.

Og den dokumentation du fremkom med, mht. BD30's formåen, var en test fra et magasin, der brdømte din PS3 således:

"

Our cadence tests consist of very high detail test patterns. Some may call this a disadvantage for some players, but we’ve always used the same patterns for our tests, and we’ve seen a wide range of results regardless of price point. Nearly every player I test has no issues at all with some of the more basic tests, such as de-interlacing content with perfect 2-3 flags. Since even most inexpensive DVD players are flag based, this test is passed nearly 99% of the time.

The Sony PS3 continues to have extremely poor results in our SD DVD tests. The fact of the matter is, it just cannot lock onto a high resolution test pattern for any of our cadence tests. This is worse performance than we see with even sub-$50 players at your local big box store. One could argue that the player will probably do just fine with real world content since it probably doesn’t have as high detail as our test patterns, but I think that argument would mainly come from those trying to justify their purchase. If I can get nearly every DVD player out there to pass these tests, why won’t this one?"

Og der stoppede diskusionen så sidst... men kan se du har fundet dit mantra frem igen. Mon du snart kan dokumentere det overbevisende ?

Nej, lad os ikke hi-jacke Hothers tråd, så start en ny tråd, hvis du mener du kan dokumentere din påstand.

Til top
Gerdes Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen

recordere.dk teamet

Oprettet: 12-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 425
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juli-2008 kl. 22:30

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Jeg har i den forbindelse ingen egeninteresse, hvad læseren så end må tro. Det er jo det der gør en anmeldelse uafhængig. Har jeg opsat noget bras - så vil læseren få det at vide.

Det eneste der gør en anmeldelse uafhængig, er læserens opfattelse af anmelderen som uafhængig. Hvis der er forhold i anmeldelsen, der er egnet til at vække tvivl om uafhængigheden, er der risiko for at læserne ikke opfatter anmeldelsen som uafhængig.

I sidste ende er det jo Lars, som afgør som din (bruger)anmeldelse skal præsenteres som en recordere.dk anmeldelse .

Uanset hvad kan du jo altid præsentere dine oplevelser med DVD1940 i en tråd på forum. Så er folk da ikke i tvivl .  

Til top
Stampe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Januar-2004
Status: Offline
Point: 2406
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juli-2008 kl. 22:32
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af furious jt furious jt skrev:

Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Du skal selvfølgelig vælge 576p, eftersom det er den opløsning en PAL dvd kører med. Med dit tv er problemstillingen dog en anden, da afspilleren jo kan smide en opløsning ud der matcher panelets. Men 1930'eren er stadig i den billigere ende hvad angår dvd-afspillere, så det kan godt tænkes at et relativt dyrt tv som 5090'eren kan skalere bedre end afspilleren. Men det må jo komme an på en prøve 

Ok, så prøver jeg at sætte den til 576p og se hvad der sker Takker

Hvordan opsætter du din Denon til 576p - jeg har endnu ikke fundet området i min menu



På min 1920 kan man ikke ændre output via menu/remote men man skal ned på selve maskinen (3. knap fra højre - HDMI - tryk videre gennem de forskellige outputs) og ændre output. Fronten på 1940 ligner til forveksling 1920 så jeg gætter på det er det samme der.
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12227
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juli-2008 kl. 22:32
Oprindeligt skrevet af erla erla skrev:

Det patetiske i din argumentation er, at du bliver ved at fremføre det samme argument, uden at kunne dokumentere det - derudover hævder du hårdnakket, at din PS3 netop formår at afspille DVD'er perfekt.


Sludder og vrøvl. For det første HAR jeg dokumenteret det rigeligt, med flere vidt forskellige kilder, og for det andet har jeg aldrig påstået at 'min PS3' afspiller dvd perfekt. Den kan dog de-interlace PAL dvd-film korrekt, hvilket jo er en ret vigtig egenskab for en afspiller der er låst til region 2, og det fremgår da også af den anmeldelse du efterhånden er blevet så glad for at referere til, som om at det at PS3'en kan kritiseres som dvd-afspiller skulle gøre BD30/50 til en bedre dvd-afspiller... En perfekt dvd-afspiller er PS3'en selvfølgelig ikke, og det har jeg ligegodt heller aldrig skrevet.

Oprindeligt skrevet af erla erla skrev:

Nej, lad os ikke hi-jacke Hothers tråd, så start en ny tråd, hvis du mener du kan dokumentere din påstand.


Uanset hvor mange tråde der oprettes, så er du jo umulig at have med at gøre. Du NÆGTER at acceptere at BD30/50 kan være en dårlig dvd-afspiller, og det har jeg efterhånden forstået at jeg ikke kan ændre på.


Redigeret af Naiera - 10-Juli-2008 kl. 22:35
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234 7>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu