recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > DVD afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Denon DVD-1940
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketDenon DVD-1940

 Besvar Besvar Side  <12345 7>
Forfatter
Besked
erla Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-Maj-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 693
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juli-2008 kl. 22:35

Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Oprindeligt skrevet af erla erla skrev:

Det patetiske i din argumentation er, at du bliver ved at fremføre det samme argument, uden at kunne dokumentere det - derudover hævder du hårdnakket, at din PS3 netop formår at afspille DVD'er perfekt.


Sludder og vrøvl. For det første HAR jeg dokumenteret det rigeligt, med flere vidt forskellige kilder, og for det andet har jeg aldrig påstået at 'min PS3' afspiller dvd perfekt. Den kan dog de-interlace PAL dvd-film korrekt, hvilket jo er en ret vigtig egenskab for en afspiller der er låst til region 2, og det fremgår da også af den anmeldelse du efterhånden er blevet så glad for at referere til, som om at det at PS3'en kan kritiseres som dvd-afspiller skulle gøre BD30/50 til en bedre dvd-afspiller... En perfekt dvd-afspiller er PS3'en selvfølgelig ikke, og det har jeg ligegodt heller aldrig skrevet.

Sludder og vrøvl!

Men jeg gider ikke diskutere det her i Hothers tråd - over and out.

Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12227
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juli-2008 kl. 22:36
Oprindeligt skrevet af erla erla skrev:

Sludder og vrøvl!


Fin genbrug af min indledende sætning, men var det ikke en idé at læse resten af indlægget? Der argumenteres både for det ene og det andet, men det passer ikke med det du har bestemt dig for skal være sandheden, så det kan du vel ikke bruge til noget...
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juli-2008 kl. 22:39
Oprindeligt skrevet af Stampe Stampe skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af furious jt furious jt skrev:

Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Du skal selvfølgelig vælge 576p, eftersom det er den opløsning en PAL dvd kører med. Med dit tv er problemstillingen dog en anden, da afspilleren jo kan smide en opløsning ud der matcher panelets. Men 1930'eren er stadig i den billigere ende hvad angår dvd-afspillere, så det kan godt tænkes at et relativt dyrt tv som 5090'eren kan skalere bedre end afspilleren. Men det må jo komme an på en prøve 

Ok, så prøver jeg at sætte den til 576p og se hvad der sker Takker

Hvordan opsætter du din Denon til 576p - jeg har endnu ikke fundet området i min menu



På min 1920 kan man ikke ændre output via menu/remote men man skal ned på selve maskinen (3. knap fra højre - HDMI - tryk videre gennem de forskellige outputs) og ændre output. Fronten på 1940 ligner til forveksling 1920 så jeg gætter på det er det samme der.

Det prøver jeg lige  - takker - indtil nu har jeg ladet Onkyo´en bestemme

B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
furious jt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3716
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juli-2008 kl. 22:42
Oprindeligt skrevet af Stampe Stampe skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af furious jt furious jt skrev:

Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Du skal selvfølgelig vælge 576p, eftersom det er den opløsning en PAL dvd kører med. Med dit tv er problemstillingen dog en anden, da afspilleren jo kan smide en opløsning ud der matcher panelets. Men 1930'eren er stadig i den billigere ende hvad angår dvd-afspillere, så det kan godt tænkes at et relativt dyrt tv som 5090'eren kan skalere bedre end afspilleren. Men det må jo komme an på en prøve 

Ok, så prøver jeg at sætte den til 576p og se hvad der sker Takker

Hvordan opsætter du din Denon til 576p - jeg har endnu ikke fundet området i min menu



På min 1920 kan man ikke ændre output via menu/remote men man skal ned på selve maskinen (3. knap fra højre - HDMI - tryk videre gennem de forskellige outputs) og ændre output. Fronten på 1940 ligner til forveksling 1920 så jeg gætter på det er det samme der.

lige præcis det samme på min 1930

7.2.4 atmosbio
Sony vpl-HW55
Diy 116" fastramme lærrede.
Marantz av7702mkII - Marantz mm8077 og NAD M25
Oppo bdp-83 Regionsfri
5 stk. MK Sound 150mk2.
2 x Mksound X10 subs
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juli-2008 kl. 22:57
Oprindeligt skrevet af furious jt furious jt skrev:

Oprindeligt skrevet af Stampe Stampe skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af furious jt furious jt skrev:

Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Du skal selvfølgelig vælge 576p, eftersom det er den opløsning en PAL dvd kører med. Med dit tv er problemstillingen dog en anden, da afspilleren jo kan smide en opløsning ud der matcher panelets. Men 1930'eren er stadig i den billigere ende hvad angår dvd-afspillere, så det kan godt tænkes at et relativt dyrt tv som 5090'eren kan skalere bedre end afspilleren. Men det må jo komme an på en prøve 

Ok, så prøver jeg at sætte den til 576p og se hvad der sker Takker

Hvordan opsætter du din Denon til 576p - jeg har endnu ikke fundet området i min menu



På min 1920 kan man ikke ændre output via menu/remote men man skal ned på selve maskinen (3. knap fra højre - HDMI - tryk videre gennem de forskellige outputs) og ændre output. Fronten på 1940 ligner til forveksling 1920 så jeg gætter på det er det samme der.

lige præcis det samme på min 1930

Og ditto her

B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12227
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juli-2008 kl. 23:32
Ja, på det punkt er det lidt sjovt med Denons afspillere. På 2930'eren er der to knapper på fjernbetjeningen til HDMI-outputsindstilling; det ér da lidt pudsigt, at det ikke må få et menupunkt  Men det fungerer jo egentlig fint som det er.
Til top
mgmg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-Oktober-2005
Status: Offline
Point: 1066
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juli-2008 kl. 00:11

Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Jeg synes der er alt for mange derude med gode fladskærms-tv som har alt for dårlige dvd-afspillere, der blandt andet ikke de-interlacer PAL dvd-film korrekt.

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Jeg må da også indrømme, at jeg har lyttet lidt til dine udmeldinger omkring de-interlace

Åbenbart de-interlacer Denon 1940 korrekt og Panasonic BD-30 ukorrekt.

Hvordan afgøres dette i praksis?



Redigeret af mgmg - 11-Juli-2008 kl. 00:12
Kuro
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12227
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juli-2008 kl. 03:18
Et godt sted at starte er ved at tage et kig på de de-interlacing/skalerings-chipset afspillerne bruger. Det der sidder i BD30 (og 50) kan ikke de-interlace PAL dvd-film korrekt. Faroudja DCDi FLi-2301 chipsettet som brugt i blandt andet Denon 1940 kan godt. Her kan du se en benchmark test hvor BD30'eren dumper 2:2 kadence testen, hvilket er lig med at PAL dvd-film ikke de-interlaces korrekt når interlace/progressiv flagene mangler eller er placeret forkert. Og de mangler som oftest helt, hvis ikke de er placeret forkert.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juli-2008 kl. 10:29
Oprindeligt skrevet af erla erla skrev:

Hej Hother,

Tillykke med dine nye DVD, håber du bliver glad for den og ser frem til at læse om dine erfaringer med den

Hej erla, mange tak for dine venlige ord

B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
furious jt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3716
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juli-2008 kl. 11:52
Oprindeligt skrevet af furious jt furious jt skrev:

Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Du skal selvfølgelig vælge 576p, eftersom det er den opløsning en PAL dvd kører med. Med dit tv er problemstillingen dog en anden, da afspilleren jo kan smide en opløsning ud der matcher panelets. Men 1930'eren er stadig i den billigere ende hvad angår dvd-afspillere, så det kan godt tænkes at et relativt dyrt tv som 5090'eren kan skalere bedre end afspilleren. Men det må jo komme an på en prøve 

Ok, så prøver jeg at sætte den til 576p og se hvad der sker Takker

jeg tog fejl. Jeg kan sætte dvd'en til 480p, 720p eller 1080p.

Skal jeg så vælge 480p?

Når jeg gør det står der på tv'et at det er 576i (infoboks i øverste højre hjørne når man slår over på kanalen)

7.2.4 atmosbio
Sony vpl-HW55
Diy 116" fastramme lærrede.
Marantz av7702mkII - Marantz mm8077 og NAD M25
Oppo bdp-83 Regionsfri
5 stk. MK Sound 150mk2.
2 x Mksound X10 subs
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juli-2008 kl. 12:21
Oprindeligt skrevet af furious jt furious jt skrev:

Oprindeligt skrevet af furious jt furious jt skrev:

Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Du skal selvfølgelig vælge 576p, eftersom det er den opløsning en PAL dvd kører med. Med dit tv er problemstillingen dog en anden, da afspilleren jo kan smide en opløsning ud der matcher panelets. Men 1930'eren er stadig i den billigere ende hvad angår dvd-afspillere, så det kan godt tænkes at et relativt dyrt tv som 5090'eren kan skalere bedre end afspilleren. Men det må jo komme an på en prøve 

Ok, så prøver jeg at sætte den til 576p og se hvad der sker Takker

jeg tog fejl. Jeg kan sætte dvd'en til 480p, 720p eller 1080p.

Skal jeg så vælge 480p?

Når jeg gør det står der på tv'et at det er 576i (infoboks i øverste højre hjørne når man slår over på kanalen)

Jeg kan vælge også 576p på 1940. Og hvis jeg skal være helt ærlig - og det skal jeg jo, så kan jeg ikke se en dyt forskel fra 576p til 720p (jeg kører "pass trough" på Onkyo´en.

 

B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
erla Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-Maj-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 693
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juli-2008 kl. 12:32

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Jeg kan vælge også 576p på 1940. Og hvis jeg skal være helt ærlig - og det skal jeg jo, så kan jeg ikke se en dyt forskel fra 576p til 720p (jeg kører "pass trough" på Onkyo´en.

Det jeg synes er mest interessant er, om du oplever dobbelt så høj opløsning på Denon, som på Pana BD30/50, der jo efter sigende ikke kan de-interlace PAL og halverer opløsningen...

Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12345 7>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu